32. haftada alttan muayene yapılıyor mu, çok mu ağrılı?

0 oy
176 göst.
2 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (32 puan) sordu
Hanımlar 32.haftada alttan muayene ediliyor mu , tedirginim biraz...bilen yazabilir mi lütfen...
Gebelik haftası 30+2
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

1 cevap

0 oy
2 Nisan 2021 (191 puan) cevapladı
Bir sıkıntı yoksa yapılmıyor canım ama doktordan doktora değişirmi bilmiyorum 35 haftamdayim hiç alttan muayne olmadım
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

32. haftada alttan muayene neden yapılır?
32. haftada alttan muayene, rutin bir prosedür olmayıp genellikle erken doğum riskini değerlendirmek, rahim ağzı uzunluğunu ölçmek veya enfeksiyon şüphesi gibi özel tıbbi gereklilikler durumunda doktor tarafından tercih edilir. Eğer herhangi bir risk durumu yoksa, bu haftada rutin bir çatı muayenesi uygulanması standart bir uygulama değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 32. haftada çatı muayenesi yapılır mı?
Gebelikte çatı muayenesi genellikle 37. haftadan sonra, doğuma hazırlık sürecinde bebeğin kanala girişini ve pelvis yapısını kontrol etmek için yapılır. 32. haftada yapılan alttan muayene, çatı muayenesinden farklı olarak çoğunlukla serviks açıklığını veya rahim ağzı durumunu kontrol etmeye yönelik spesifik bir tıbbi amaç taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Alttan muayene sırasında nelere dikkat edilmelidir?
Alttan muayene sırasında kendinizi rahat bırakmak ve derin nefes almak, işlemin çok daha kolay ve ağrısız geçmesini sağlar. Doktorunuza yaşadığınız tedirginliği önceden belirtmeniz, sürecin daha kontrollü ve sizin için konforlu bir şekilde ilerlemesine yardımcı olacaktır; işlem genellikle sadece birkaç saniye sürer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32. haftada alttan muayene sonrası lekelenme olur mu?
Alttan muayene sonrası çok hafif, pembe veya kahverengi lekelenmelerin görülmesi, rahim ağzındaki hassas dokuların etkilenmesi nedeniyle normal kabul edilebilir. Ancak yoğun, parlak kırmızı kanama veya şiddetli ağrı gibi belirtiler yaşarsanız, zaman kaybetmeden mutlaka doktorunuzla iletişime geçmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte alttan muayene bebeğe zarar verir mi?
Alttan muayene, uzman bir hekim tarafından steril koşullarda yapıldığında bebeğe veya amniyon kesesine zarar vermez. Muayene sırasında kullanılan aletler veya hekimin el teması rahim ağzı bölgesinde kalır ve bebeğin bulunduğu korunaklı alana temas etmediği için güvenli bir tıbbi prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
22 cevap 1,997 göst.
0 oy
16 cevap 1,069 göst.
0 oy
3 cevap 697 göst.

1,512,324 soru

24,667,790 cevap

367,083 kullanıcı

...