39+1 haftalık gebeyim, bende gebelik zehirlenmesi mi var?

0 oy
2,166 göst.
6 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu
Aşırı baş ağrım var başım dönüyor elım ayağım şişti ödem oluştu midem çok yanıyor idrarımda protein kaçagı varmış gebelık zehırlenmesı mı yaşıyorum acaba gebelık zehırlenmesı nedır tam olarak ne gbı ölüm riski var 39+1 haftalık oldum eğer gebelık zehırlenmesı ise ne yapacak doktorlar devlet hastanesine gıdıyorum doktorlar çok ilgisiz takıp etmiyorlar durumumu bu arada aşırı yorgun ve halsiz hissediyorum kendımı çok kasılmalarım var
Gebelik haftası 39+1

5 Cevap

0 oy
6 Nisan 2021 (473 puan) cevapladı
Gebelik zehirlenmesi idrarda protein kaçağı olması ile basliyo tansiyon yüksek seyrediyosa hemen doğuma giriliyo yoksa riskli tansiyonun kaç senin syrekli takip etmen lazım haftanda güzel zaten iyi bi doktora git çok önemli bu
6 Nisan 2021 misafir yorumladı
Tansıyon aletim yok evde ama canım aşırı şeker istiyor çay şekerini yıyorum ayrıca karnım tok olsa bıle sürekli aç hissediyorum ne yiyip içsem diye bakıyorum sürekli etrafa
-Reklam-
0 oy
6 Nisan 2021 (620 puan) cevapladı
Tamda senin bu yasadiklarin yasadim ve hastaneye gittim bebegimin kalp atimi zayiflamis suyu azalmis tansiyon yukselmis daha neyi bekliyorsun cok tehlikeli ayni bende 39 haftamdaydim
6 Nisan 2021 (7 puan) yorumladı
24 saat idrar mi tutulur ayy Allah yardımcınız olsun inşallah sağlıkla bebeğinize kavuşursunuz. Doğum haftası gelmiş zaten hiç korkmayın
6 Nisan 2021 misafir yorumladı
Bır kaba bırıktır getr dediler
6 Nisan 2021 misafir yorumladı
Sezeryana mı alırlar yarın bılginiz var mı
6 Nisan 2021 (620 puan) yorumladı
Sezeryan olmadi benim canim normal doguma aldilar bir gun bekledim sancim acilmam olmadi sabaha suni sanci verdiler normal dogum oldu ama kardesimde son haftasinda proteyin kacagi cikti ayni idrar topladi goturdu yine yuksek cikti hemen yatis verdiler suni sanci verdiler acilma sanci olmadi hemen sezeryana aldilar rikse atamayiz dedi doktor
7 Nisan 2021 misafir yorumladı
Canım bugun gttım hastaneye gebelık zehırlenmesının sınırındaymışım başın agrıyınca gel yatıralım dedı tit diye Bi idrar tahıllı verdirtti eve gönderdi
0 oy
6 Nisan 2021 (3,529 puan) cevapladı
Acile gitmeni tavsiye ederim vakti de gelmiş acil doğuma almaları gerekebilir.. Bu yüzden yoğun bakıma alınan gebeler oluyor Allah korusun çok riskli bir durum 
0 oy
6 Nisan 2021 (1,284 puan) cevapladı
Öyle birşey varsa o çocuğu dogurtmaları lazım başka yolu yok neyi bekliyorlar??bende tansiyon var takip ediyorum 24 saatlik idrar tahlili istendi yarın belli olacak..eğer zamanında müdahale olursa hem bebeğine hem sana birşey olmaz
6 Nisan 2021 misafir yorumladı
Bilmiyorum bekletiyorlar devlet hastanesi sonucta ılgı yok
6 Nisan 2021 (1,284 puan) yorumladı
Bende devlete gidiyorum ilk gebelikde de öyleydi ama doktorlar ilgili idi ..benim idrar da protein kaçağı olup olmadigi belli değil rutin olarak bakılacak ..ama sizde varmış ben ona şaşırdım zaten en büyük bulgu idrarda protein ve yüksek tansiyon...benim burda hastane seçeneği yok ama sizin orda başka hastane varsa oraya gidin hatta aciline gidin
6 Nisan 2021 misafir yorumladı
Ben sıvasta yaşıyorum sadece 2 tane devlet hastanesi var ben normalde numune ye kontrole gdıp geliyordum ama çok ılgısızler 1nısanda en son kontrole gttım ultrason nst baktı nst kagıdında sancın çıkmış doğuruyosun dedı eve gönderdı  bende sevındım herkese duyurdum neyse bi kaç gün bekledim sancı yok su nışan yok numune acıle gttım ıdrar testı yaptı nst bağladı ultrasonla baktı gebelık zehirlenmesi olabilir ıdrarında protein kaçagı var dedı unıversıte hastanesine sevk ettı oraya gttım bir haftadır gt gel ugraşıyorum perişan oldum enfexyon var protein kaçagı var dedıler 24 saat bir kaba idrar biriktir gel dedı çarşamba gunu yarın gıdıcem nolacak bılmıyorım
6 Nisan 2021 (1,284 puan) yorumladı
İnşallah hayırlısı ile sağlıklı şekilde kucağına alırsın..gerçekten anlamak çok zor bu doktorları bazen haftan erken olsa neyse ama gelmişsin sona zaten
6 Nisan 2021 misafir yorumladı
Aynn canım
0 oy
6 Nisan 2021 (854 puan) cevapladı
Belirtiler çok benzer ama doktora gitmeden emin olamazsın, bir an önce doktora git 
6 Nisan 2021 misafir yorumladı
Bı haftadır gidip geliyorum doktora 24 saat bır kaba ıdrar bırıktır gel dedıler çarşamba gunu yanı yarın gıdıcem sezeryana mı alırlar bılgınz var mı

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte idrarda protein kaçağı ve ödem preeklampsi belirtisi midir?
Evet, gebeliğin 20. haftasından sonra ortaya çıkan idrarda protein kaçağı, şiddetli ödem, yüksek tansiyon ve geçmeyen baş ağrısı preeklampsi (gebelik zehirlenmesi) için en kritik uyarıcı belirtilerdir. Özellikle 39+1 haftalık bir gebelikte bu belirtilerin bir arada görülmesi, vücudun ciddi bir stres altında olduğunu gösterir ve acil tıbbi değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Preeklampsi tanısı konulursa hastanede nasıl bir tedavi uygulanır?
Preeklampsi tanısı konulduğunda doktorlar öncelikle anne ve bebeğin hayati risklerini değerlendirir. 39+1 haftalık gebelik döneminde preeklampsi varlığında genellikle doğumun başlatılması veya sezaryen kararı alınır. Hastanede tansiyon takibi yapılır, nöbetleri önlemek için magnezyum sülfat tedavisi başlanabilir ve bebeğin kalp atışları NST ile sürekli izlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şiddetli baş ağrısı ve mide yanması neden tehlikelidir?
Gebelikte preeklampsi sürecinde görülen şiddetli baş ağrısı, beyin ödemi veya çok yüksek tansiyonun bir işareti olabilir. Mide yanması veya sağ üst karın ağrısı ise karaciğer enzimlerinin yükselmesiyle ilişkili olabilir. Bu belirtiler, gebelik zehirlenmesinin ilerlediğini ve anne sağlığını tehdit edebileceğini gösterdiği için vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kasılmalar ve halsizlik preeklampsi ile nasıl ilişkilidir?
Preeklampsi, vücuttaki tüm organ sistemlerini etkileyerek aşırı halsizlik, yorgunluk ve genel bir kırgınlık hissine yol açabilir. Rahimdeki kasılmalar ise bazen erken doğum eyleminin başlamasıyla veya preeklampsinin tetiklediği metabolik bozukluklarla ilgili olabilir. Bu tür belirtiler görüldüğünde, tansiyon ölçümü yapılarak durumun ciddiyeti mutlaka uzman bir hekim tarafından kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yüksek tansiyon ve protein kaçağı ne kadar sürede tedavi edilmelidir?
Preeklampsi tanısı konulduğunda tedavi süreci vakit kaybetmeden yönetilmelidir; çünkü hastalık saatler içinde eklampsiye (nöbet geçirme) veya organ yetmezliğine dönüşebilir. Özellikle doğumuna çok az kalmış gebelerde, anne ve bebek sağlığını korumak adına doğumun gerçekleştirilmesi en güvenli tedavi yoludur. Belirtileriniz varsa, doktorunuzun takibinden emin olamıyorsanız, bir başka hastanenin acil servisinden destek almaktan çekinmeyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,250 soru

24,666,793 cevap

367,042 kullanıcı

...