Hamileliğin 4. ayında 20'lik diş ağrısı için ne yapmalıyım?

0 oy
753 göst.
11 Nisan 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (120 puan) sordu
Kızlar merhaba. Tecrübeleriniz veya bildikleriniz varsa yazar mısınız?

6-7 sene önce iki  20liğimi çıkarmıştım. Sağ taraftaki bayadır çürğk ve bi anda şiddetli aprı ve şişlik oldu. Büyük ihtimal çekme işlemi olabilir ama 20liklerde her dozdan fazla doz uyuşturucu veriliyomuş bi de röntgensiz olmuyomş sanırım lütfen yazar mısınız bildiklerinizi.. korkuyorum acaba doğuma kadar çekmek zorunda kalır mıyım diye...

Doktoruma randevuma gitmeden evvel diş doktoruma randevu aldım anca öyle ayarlayabildim. Sizlere de sormak istedim sizin doktorlarınızla böyle konunuz oldu mu ? Bu arada 4. Ayımdayım 16. Hafta
Gebelik haftası 16

5 Cevap

0 oy
11 Nisan 2021 (644 puan) cevapladı
Canim 16.haftada yani bir hafta once 20lik disimi cektirdim cogu dis polikinligi doktordan izin kagidi istiyormus doktorumla konustum isterse veririm dedi ama istemedi lokal anestezi ile yapildi 3.aydan sonra risk olmuyor dedi simdi iyiz ilac kullanmadim sonrasinda vermicem dedi iyi bir dis doktoru bulursan birde doktorunla gorus ama dis tedavisi yapiliyormus hamilelikte ben onca gun cektim agridan artik dayanamadim 
12 Nisan 2021 (120 puan) yorumladı
Ya canım ben de bugün doktora gittim röntgen çektirdik ama 20lik sinirlere değiyo dedi sıkıntıkıymış ama çektirmek gerekiyo tavsyesi lohusalıktan da sonraya çektirmek . Tek korkum çektirirken verdiği uyuşturucu bebeğe zarar verir mi:(
12 Nisan 2021 (644 puan) yorumladı
Yani cekilirken bana yapildi uyusturucu igne ama bugun kontrole gittim hersey yolunda cok sukur zaten hamilelikte daha dusuk doz veriliyor
-Reklam-
0 oy
11 Nisan 2021 (703 puan) cevapladı
Ben özelde, 36 haftada röntgen cekilip morfin vurularak dolgu yaptirdim. 

Cok sukur hicbir yan etkisi olmadi
12 Nisan 2021 (120 puan) yorumladı
Hadi yaaaa.. çok şükğr canım çok geçmiş olsunnn umarım bi daha olmaz
0 oy
11 Nisan 2021 (386 puan) cevapladı
cnm benimde ayni senin gibidi ozele gittim canli canli sinir damarini aldirdim hicbirsekilde uyusturmad8m eyer biraz dayanirsan sinir damarini aldirsan bir daha agrimaz
12 Nisan 2021 (120 puan) yorumladı
Şaka yapıyosunn... Öyle bişey demedi bana . 20lik sinire değiyor çat çut diye çekersek sinirin hasar görür o kısımda hissiyatsızlık oluşur dedi ** sen böyle diyince hiç anlam veremedim duruma ya
0 oy
11 Nisan 2021 (356 puan) cevapladı
Canım ben 9 haftalıkken yaptırdım doktoruna soylersen dayanamiycak ağrılar bebeğe daha çok zarar veriyor o yüzden izin veriyor tabi hamileliğin güzel ilerliyorsa bir sorun yoksa 
12 Nisan 2021 (120 puan) yorumladı
Geçmiş olsun canım umarım bi daha olmaz.. bi süre ağrıyı takip edicez bakalım nasıl olcak.. yorumun verdiğin bilgi için teşekkür ederimm
13 Nisan 2021 (386 puan) yorumladı
insallah iylesir cnm
0 oy
11 Nisan 2021 (2,324 puan) cevapladı
Tam zamanı dış tedavisi için çektir kurtul.benimki 37. Haftada tuttu kabir azabı gibi cekiyorum ağrısını. Antibiyotik ve ağrı kesiciler ile durabiliyorum. Kav gece hiç uyku görmedim 
12 Nisan 2021 (120 puan) yorumladı
Yapma canım yaa çok geçmiş olsunnnn. Çekmemiz gerekiyomuş zaten öyle dedi doktor. Ama sinirlere geliyomuş sıkıntılıymış baya uğraşcaz belli ki...... Umarım İnşâAllah ağrıların biter cnım çok üzüldüm gerçektennn

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 4. ayında 20'lik diş çekimi yaptırabilir miyim?
Hamileliğin 4. ayını kapsayan ikinci trimester dönemi, acil diş tedavileri için en güvenli ve uygun zaman dilimi olarak kabul edilir. Diş hekimleri, enfeksiyon riski taşıyan ve şiddetli ağrı yapan 20'lik dişleri bu dönemde lokal anestezi altında güvenle çekebilir veya tedavi edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte diş tedavisi sırasında röntgen çekilmesi bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte diş röntgeni, gerekli önlemler alındığında ve kurşun önlük kullanıldığında bebek için ciddi bir risk oluşturmaz. Modern dijital röntgen cihazları çok düşük dozda radyasyon yayar ve sadece hekimin teşhis koyması için elzem olan durumlarda, koruyucu ekipmanlarla birlikte güvenle uygulanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş ağrısı için kullanılan lokal anesteziklerin bebeğe etkisi nedir?
Diş tedavilerinde kullanılan lokal anestezikler, sadece işlem yapılan bölgeyi uyuşturur ve sistemik dolaşıma çok az miktarda karıştığı için bebek üzerinde olumsuz bir etki yaratmaz. Aksine, tedavi edilmeyen şiddetli bir diş enfeksiyonu veya ağrı, anne adayında strese neden olarak gebelik sürecini daha fazla olumsuz etkileyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş şişmesi ve şiddetli ağrı durumunda ne yapılmalı?
Diş eti şişmesi ve şiddetli ağrı, bir enfeksiyonun belirtisi olabilir ve bu durum ihmal edilmeden mutlaka bir diş hekimine danışılmalıdır. Hekiminiz, gebeliğin 16. haftasında olduğunuzu göz önünde bulundurarak, bebeğe zarar vermeyen güvenli antibiyotik veya ağrı kesici seçeneklerini belirleyerek tedavi planınızı oluşturacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş tedavisi ertelenirse ne gibi riskler oluşur?
Hamilelikte diş tedavisi ertelendiğinde, küçük bir çürük veya enfeksiyon ilerleyerek daha büyük apselere ve şiddetli ağrılara yol açabilir. Bu durum, anne adayının beslenme düzenini bozabilir ve vücuttaki enfeksiyonun ilerlemesi, doğum öncesi dönemde istenmeyen genel sağlık komplikasyonlarına zemin hazırlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,198 soru

24,666,164 cevap

366,986 kullanıcı

...