35+2 haftalık gebeyim, buz yeme isteği ve böbrek taşı normal mi?

0 oy
239 göst.
17 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (131 puan) sordu
Upload failed: [object Object]Bayanlar 35+2 günlük hamileyim canım aşırı derece de buz yemek istiyor zararı varmı ?birde bende böbrek taşı var sağ tarafımda dabıl stent takılı çok korkuyorum erken doğum olcak diye.bide dün kontrole gittim bebeğin kilosu iki üç yüz dedi iyiymi sizce ?43 ile gebe kaldım şuan 56 kg....
Gebelik haftası 35+2

1 cevap

0 oy
18 Nisan 2021 (36 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Her sey güzel bence..bebegin kilosu son haftalarda birden tırmanışa geçiyor canım korkma 35. Haftsya geelmissin zaten doğum olsa bile sıkıntı olmaz 38.hafta da sezeryanları alıyorlar zaten
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte aşırı buz yeme isteği neden olur ve zararlı mıdır?
Hamilelikte aşırı buz yeme isteği (pagofaji), genellikle demir eksikliği anemisi veya pika sendromu belirtisi olabilir. Buz tüketmek doğrudan bebeğe zarar vermese de, altta yatan kansızlık sorunu erken doğum veya düşük doğum ağırlığı gibi riskleri artırabilir. Bu isteğinizi mutlaka doktorunuzla paylaşmalı ve bir kan sayımı testi yaptırarak demir değerlerinizi kontrol ettirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Böbrek taşı ve stent varken erken doğum riski nedir?
Böbrek taşı ve stent varlığı, gebelikte erken doğum riskini doğrudan tek başına belirlemez ancak enfeksiyon veya şiddetli ağrı gibi komplikasyonlar süreci tetikleyebilir. Stentin varlığı idrar yollarının tıkalı kalmasını önleyerek böbrek sağlığınızı korumayı hedefler. Erken doğum riskini azaltmak için düzenli doktor kontrollerine gitmeli, bol su tüketmeli ve erken doğum belirtisi olabilecek düzenli kasılmalar veya su gelişi gibi durumlara karşı dikkatli olmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
35 haftalık gebelikte 2300 gram bebek ağırlığı normal mi?
35 haftalık gebelik döneminde bebeğin 2300 gram civarında olması, çoğu tıbbi persentil tablosuna göre normal sınırlar içerisindedir. Bebeklerin gelişim hızı haftadan haftaya değişebilir ve bu değer ortalama bir ölçümdür. Doktorunuz bebeğin gelişimini sadece kiloya göre değil, aynı zamanda ultrason ölçümleri, kordon akımı ve genel sağlık durumuyla birlikte değerlendirerek en doğru bilgiyi verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
43 kiloyla hamile kalıp 56 kiloya ulaşmak gebelik için sağlıklı mı?
Hamileliğin başlangıcında 43 kilo gibi düşük bir vücut kitle indeksine sahipseniz, 35. haftaya kadar 13 kilo alarak 56 kiloya ulaşmanız genellikle sağlıklı ve beklenen bir artıştır. Gebelikte kilo alımı, bebeğin gelişimi, kan hacminin artışı ve amniyotik sıvı miktarıyla doğrudan ilişkilidir. Kilo alımınızın bebeğin büyüme eğrisiyle uyumlu olması, sağlıklı bir gebelik süreci geçirdiğinizi gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte stent takılıyken nelere dikkat etmeliyim?
Stent takılı gebeliklerde en önemli konu idrar yolu enfeksiyonlarından korunmaktır, çünkü enfeksiyonlar erken doğumu tetikleyebilir. Günlük en az 2-2,5 litre su tüketmek, idrarınızı tutmamak ve doktorunuzun önerdiği periyotlarla idrar kültürü takibi yaptırmak hayati önem taşır. Ayrıca şiddetli yan ağrısı, yüksek ateş veya idrarda kanama gibi durumlarda vakit kaybetmeden uzman bir hekime başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,182 soru

24,665,984 cevap

366,978 kullanıcı

...