2.5 saat uzaklıktaki hastaneye normal doğum için yetişir miyim?

0 oy
858 göst.
18 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (2 puan) sordu
Merhaba bayanlar ilk doğumum normaldi 2.dopum da öyle düşünüyorum. 2.doğumu konya da yapmayı düşünüyorum ama yaklaşık 2.5 saatlık mesafe var yetişmem sıkıntı olur mu sizce yani yolda doğurma söz konusu olabilir mi. İlk doğumum yaklasık 4 saat sürmüştü 
Gebelik haftası 35+5

9 Cevap

0 oy
18 Nisan 2021 (531 puan) cevapladı

Her dogumunuz ayni olur diye plan yapmayin . İlla ki konya da doğum yapmak istiyorsaniz bence son zamanlarinizda gidin orda kalin . Benim kuzenim yarim saatlik mesafede ko hastaneye yetisemedi ve araba da doğum yapti :):)

18 Nisan 2021 (283 puan) yorumladı
Doğum bu kadar hızlı ilerlemiyor aslında nasıl olmuş o :)) son zamana kadar beklemiş heralde :)
18 Nisan 2021 (531 puan) yorumladı
Olabilir ama işte her doğum farkli bir tecrübe ne olacağını bilemiyoruz hesaplayamiyoruz o yüzden yine siz bilirsiniz tabi
-Reklam-
0 oy
18 Nisan 2021 (63 puan) cevapladı
Yol uzunsa sancilarinuz cok sıklaßmadsn cikarsiniz yola hastaneye varana kadar istenen sikliga gelir sikinti yasamazsiniz inşallah
0 oy
18 Nisan 2021 (508 puan) cevapladı
Canim bunu kestirmek mumkun degil ilk dogumun 4 saat surdu belki ama ya bu daha kisa surerse bu bilinmez aniden suyun gelse iki bcuk saat cok uzun bir sure bide dogumun ne zaman gelecegi belli degil desemki onceden.gitsen iyi olur acikcasi bu durumda bence net olarak sana kimse bisey diyemez :(
0 oy
18 Nisan 2021 (2,324 puan) cevapladı
Sanci  geldiği an yola çıkman lazım o zaman 
0 oy
18 Nisan 2021 misafir cevapladı
Dr Banu Çiftçi nin bir videosunu izlemiştim ilk doğum için 4-5 saatiniz var ama 2.ve diğer doğumlar daha hızlı gerçekleşir demişti bence bi doktorunuza danışın.
0 oy
18 Nisan 2021 (598 puan) cevapladı
Tabiki olabilir canım ben yarım saat 1 saat içinde doğum yaptım
0 oy
18 Nisan 2021 (1,680 puan) cevapladı
Karamandamisin sende canim
0 oy
18 Nisan 2021 (283 puan) cevapladı
2. Doğumlarin daha hızlı ilerlediği söyleniyor 
0 oy
18 Nisan 2021 (210 puan) cevapladı
ilk doğum zaten geç sürüyor iki üç dört uzun sürmüyor biraz daha erken başlıyor doğurması da erken başlıyor açılması da erken oluyor bence kendini riske atma derim kardeşim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İkinci normal doğum süresi ilkine göre daha kısa mı sürer?
İkinci normal doğum süresi, ilk doğuma kıyasla genellikle daha kısa sürer çünkü rahim ağzı ve doğum kanalı ilk doğumda esnemiş olduğu için bebek daha hızlı ilerler. İlk doğumunuz 4 saat sürdüyse, ikinci doğumun aktif evresinin çok daha hızlı, bazen yarı sürede tamamlanması tıbbi olarak beklenen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren en belirgin belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren en belirgin belirtiler düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan kasılmalar, suyun gelmesi veya nişan gelmesi olarak adlandırılan kanlı mukus akıntısıdır. Eğer kasılmalarınız 5-10 dakikada bir düzenli hale geldiyse ve istirahatle geçmiyorsa, doğum eyleminin aktif evresine girmiş olabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı başladığında hastaneye yetişmek için ne kadar vaktim var?
Doğum sancıları başladığında hastaneye ulaşmak için sahip olduğunuz süre, ilk doğumunuzun süresine ve kasılmalarınızın sıklığına bağlıdır. İlk doğumunuz 4 saat sürdüyse, ikinci doğumda 2.5 saatlik bir mesafe risk oluşturabilir; bu nedenle düzenli kasılmaların başladığı ilk andan itibaren vakit kaybetmeden yola çıkmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yolda gerçekleşme riski nasıl azaltılır?
Doğumun yolda gerçekleşme riskini azaltmanın en etkili yolu, doğum belirtileri başlar başlamaz uzman bir sağlık kuruluşuna doğru yola çıkmak ve doğum çantanızı her zaman hazır tutmaktır. Özellikle uzak mesafeli bir doğum planlıyorsanız, doğum belirtileri başladığında veya şüpheli durumlarda vakit kaybetmeden hekiminizle iletişime geçerek yola çıkma kararını hızlı almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda doğum için hastaneye gitmekte geç kalınmış sayılır?
Kasılmalarınızın arası 3-5 dakikaya düştüyse, suyunuz tamamen geldiyse veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma fark ettiyseniz hastaneye gitmekte geç kalıyor olabilirsiniz. Uzak mesafeli bir doğum planında, doğumun aktif evresini evde geçirmek yerine belirtiler netleştiği anda hastaneye ulaşmış olmak, olası riskleri en aza indiren en güvenli yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,417 soru

24,668,806 cevap

367,148 kullanıcı

...