14 haftalık hamileyim ve Covid testim pozitif, ne yapmalıyım?

0 oy
359 göst.
19 Nisan 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (2 puan) sordu
Merhaba kızlar 14 haftalık hamileyim çalışıyorum şirketimizde 10 kişi pozitif çıkınca bende test olmaya karar verdim ve pozitifim. Bu durumu yaşayan varmı nasıl atlattınız? Şimdilik hafif atlatıyorum normal grip gibi çok şükür
Gebelik haftası 14

1 cevap

0 oy
19 Nisan 2021 (100 puan) cevapladı
Çok yakın bir arkadaşım atlattı canım daha erken haftalarda gebeyken, bir sorun olmadı çok şükür şu içmene ve Yemen'e çok dikkat edersen hızlı atlatırsın
19 Nisan 2021 (2 puan) yorumladı
İnşallah şimdilik iyiyim çok şükür
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

14 haftalık hamileyken Covid-19 geçirmek bebeğe zarar verir mi?
Gebeliğin 14. haftasında geçirilen hafif seyirli Covid-19 enfeksiyonunun bebeğe doğrudan zarar verdiğine dair kanıtlanmış bir veri bulunmamaktadır. Ancak yüksek ateş, virüsün etkilerinden ziyade gebelik sürecini zorlayabileceği için ateşin 38 derecenin altında tutulması büyük önem taşır. Bu süreçte doktorunuzun bilgisi dahilinde parasetamol grubu ateş düşürücüler kullanılabilir ve bol sıvı tüketimine dikkat edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte Covid-19 belirtileri hafifse evde nasıl tedavi uygulanır?
Hafif belirtilerle seyreden Covid-19 sürecinde evde istirahat etmek, bağışıklık sistemini desteklemek için en önemli adımdır. Bol miktarda ılık su, taze sıkılmış meyve suları ve bitki çayları tüketerek vücudun sıvı dengesi korunmalıdır. C vitamini ve çinko açısından zengin beslenmek, odayı sık sık havalandırmak ve doktorunuzun onaylamadığı hiçbir ilaç veya takviyeyi kullanmamak iyileşme sürecini hızlandıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte Covid-19 testi pozitif çıkınca ne zaman doktora gidilmeli?
Covid-19 testiniz pozitif çıktığında, şiddetli nefes darlığı, göğüs ağrısı, geçmeyen yüksek ateş, şiddetli öksürük veya bebek hareketlerinde azalma hissederseniz vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Hafif belirtilerle seyreden durumlarda ise telefonla takip yeterli olabilir; ancak gebeliğinizin takibini yapan hekimin durumdan haberdar edilmesi, olası risklere karşı erken müdahale imkanı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
14 haftalık hamileyim Covid oldum, hangi ilaçları kullanabilirim?
Gebeliğin 14. haftası olan ilk trimester sonrası dönemde, Covid-19 tedavisi için doktorunuzun reçete etmediği hiçbir ilacı kesinlikle kullanmamalısınız. Özellikle ağrı kesici veya ateş düşürücü ihtiyacınız olduğunda sadece doktorunuzun güvenli bulduğu parasetamol içerikli ilaçlar tercih edilmelidir. Bilinçsiz ilaç kullanımı hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı üzerinde istenmeyen etkilere yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte Covid-19 sonrası bebeğin sağlığı nasıl takip edilir?
Covid-19 sonrası bebeğin sağlığını takip etmek için rutin gebelik kontrollerine ve ultrason muayenelerine düzenli devam edilmelidir. Doktorunuz enfeksiyonun iyileşme sürecinden sonra bebeğin gelişimini ve amniyotik sıvı miktarını kontrol ederek herhangi bir olumsuzluk olup olmadığını değerlendirecektir. Eğer doktorunuz gerekli görürse, detaylı ultrason veya ek takip testleri ile bebeğinizin sağlık durumu yakından izlenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,149 soru

24,665,535 cevap

366,953 kullanıcı

...