13 haftalık hamileyim ama hiç kilo almadım, normal mi?

0 oy
1,179 göst.
19 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (377 puan) sordu
Kizlar bugün sağlık ocağına gittim 13 haftalık hamileyim ve hiç kilo almamışım.bulantim da pek yok niçin kilo almadım bilmiyorum
Gebelik haftası 13

11 Cevap

0 oy
19 Nisan 2021 (201 puan) cevapladı
Cnm daha 13 haftalıksın alman şart değil alma zaten daha iyi. 70 80 gramlık bebek niye kilo alırsın zaten sana 
-Reklam-
0 oy
19 Nisan 2021 (572 puan) cevapladı
Ilk gebeligimde 20 haftadan sonra kilo aldim simdi 10 haftalik gebeyim bunda mide bulantm okdugu icin kilo verdim normal yani almaman.
0 oy
19 Nisan 2021 (532 puan) cevapladı
Normal canım bende 17 haftalıgım kilo verdim daha da almadım ama benim mide bulantılarım aşırı fazlaydı maşallah senin azmış şükret vallahi :-)
0 oy
19 Nisan 2021 (49 puan) cevapladı
20 den snra almaya baslarsın suan bebek 100 gr bıle yok cnku 
0 oy
19 Nisan 2021 (290 puan) cevapladı

Bende 14 haftaligim normalde 1 veya 2 kilo alınıyormus bebegim almis kilo gelisimi guzel dedi bebegin  gelişimi  guzelse korkma derim son aylarda cogu 8nsan kilo.aliyormus burd apostlarda okudum sizinde karninizin alt tarafinda igne batmasi gibi adet sancisi gibi  ağrı  oluyor mu ?

19 Nisan 2021 (377 puan) yorumladı
Evet arada bir oluyo
0 oy
19 Nisan 2021 (57 puan) cevapladı
Bende 15 haftalik gebeyim ve hiç kilo almadim cok normal zaten almamanız sıkıntı yok annenin kilo alıp almaması bebegin kilosuyla ilgisi yoktur içiniz rahat olsun  20 haftadan sonra hızlı alınıyo zaten :)
19 Nisan 2021 (377 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
0 oy
19 Nisan 2021 (2,489 puan) cevapladı
33 haftadayım 2 buçuk kilo aldım senin haftalarında hiç almamıştım 28 den sonra geldi bu 2 buçuk kilo herkes çok kilo alacak diye bir şey yok bünye meselesi bebek iyi olsun yeter 
19 Nisan 2021 (262 puan) yorumladı
Ne güzel kilo almmamıssınız bunun sırrını öğrenebilirmiyim
19 Nisan 2021 (2,489 puan) yorumladı
Aslında boğazıma düşkün biriyim ama dikkat ediyorum. Kısıtlamıyorum ama 7 den sonra yemek yemiyorum su çok tüketiyorum gün içinde meyve yoğurt yiyorum
0 oy
19 Nisan 2021 (2,324 puan) cevapladı
Ne güzel ohhh=)) ben 5 kilo almıştım. Erken kilo almamak daha iyi
0 oy
19 Nisan 2021 (169 puan) cevapladı
Ben ilk 3 ay 2 kilo verdim bulantim yoktu ama yemeklerden tiksinme vardi
19 Nisan 2021 (377 puan) yorumladı
Seninkinin cinsiyeti belli mi benimde aynı şikayetler varda
19 Nisan 2021 (169 puan) yorumladı
Ben su an 14 +3 um en son 13+6 da gittim yuzde 90 erkek dedi doktorum bakalim bir dahaki kontrolde nolur
19 Nisan 2021 (377 puan) yorumladı
Erkek dediyse erkektir canim benim de iki kızım var onlarda aşırı bulantm oluyordu ama bunda farklı inşallah bu da erkek olur
19 Nisan 2021 (169 puan) yorumladı
Bakalim bayramdan once netlestirmek ickn tekrar gidecegiz..Benim ilk bebegim o yuzden bi tecrubem yok cinsiyetle mide bulantisinin alakasini da bilmiyorum acikcasi ama benim olmadi sadece yemeklerden tiksindim öğürme oldu...Allah gonlunuze gore versin insallah :)
19 Nisan 2021 (377 puan) yorumladı
Amin canım cümlemizin inşallah
0 oy
19 Nisan 2021 (143 puan) cevapladı
Canım ben de 13+1 im. 4 kilo verdim hamile kalalı
0 oy
19 Nisan 2021 (76 puan) cevapladı

Valla kardeşim ben 36. Haftama girmek üzereyim daha 3 kilo aldım.  Bebeğin gelişimi gayet güzel dedi doktorum almaman daha güzel dedi. Benim kendimdende kilom vardı ama. Amaaaaan ne güzel alma işte :D

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

13 haftalık hamileyim neden hiç kilo almadım?
Hamileliğin ilk trimesterinde kilo almamak veya hafif kilo kaybetmek oldukça normaldir. Özellikle mide bulantısı yaşayan veya iştahı değişen anne adaylarında vücut, gebeliğin ilk üç ayında enerjiyi depo yağlardan karşılayabilir. Genellikle 14. haftadan itibaren iştahın yerine gelmesi ve bebeğin büyüme hızının artmasıyla birlikte düzenli kilo alımı başlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk üç ayında kaç kilo almak normaldir?
Gebeliğin ilk üç ayında, yani 13. haftaya kadar toplamda 0,5 ile 2 kilogram arasında bir artış olması beklenir ancak hiç kilo almamak da tıbbi bir sorun teşkil etmez. Doktorlar, ilk trimesterde kilo artışının çok az olmasını veya hiç olmamasını genellikle sağlıklı bir durum olarak değerlendirir. Önemli olan bebeğin ultrason ölçümlerinde haftasıyla uyumlu gelişmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kilo alımı ne zaman hızlanır?
Hamilelikte kilo alımı genellikle ikinci trimesterin başlangıcı olan 14. haftadan itibaren belirginleşmeye başlar. Bu dönemde bebeğin hızla büyümesi, amniyotik sıvı hacminin artması ve annenin kan hacminin yükselmesiyle birlikte haftalık ortalama 400-500 gramlık bir artış gözlemlenmesi beklenir. İlk aylarda kilo almayan anneler genellikle bu dönemde kilo artışını yakalarlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kilo almamak bebek gelişimi için riskli mi?
Gebelikte ilk aylarda kilo almamak, bebeğin gelişimi üzerinde genellikle olumsuz bir etki yaratmaz çünkü bebek bu aşamada çok küçük bir enerji ihtiyacına sahiptir. Bebeğin sağlıklı gelişimi, annenin aldığı toplam kilodan ziyade, dengeli beslenmesi ve vitamin değerlerinin yeterli olmasıyla doğrudan ilişkilidir. Eğer doktorunuz ultrason kontrollerinde bebeğin gelişimini normal olarak belirtiyorsa endişelenmenize gerek yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sağlıklı kilo alımı için nasıl beslenmeliyim?
Hamilelikte sağlıklı kilo alımı için miktar artışından ziyade besin kalitesine odaklanmak gerekir; protein, kalsiyum, demir ve folik asit açısından zengin bir beslenme düzeni oluşturulmalıdır. Günde üç ana öğünün yanı sıra sağlıklı ara öğünler tüketmek, kan şekerini dengede tutarak ani açlık krizlerini önler. Doktorunuzun önerdiği multivitaminleri düzenli kullanmak ve günlük su tüketimini en az 2-2,5 litre seviyesinde tutmak sağlıklı bir gebelik süreci için temeldir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,256 soru

24,666,879 cevap

367,044 kullanıcı

...