17 haftalık hamileyim, az yememe rağmen 10 kilo aldım normal mi?

0 oy
650 göst.
19 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,075 puan) sordu
Kızlar meraba.

Ben suan 17 haftalık hamileyim çok şükür. Fakat ben neredeyse Bi 10 kilo fılan aldım. Vucudum a dısardan baktgnz zaman kilolu gormezsınız benı 62 den 72 olmusum suan. Gobegım var biraz bacaklarım fılan zayıf ben ustelık cok az yiyorum bulantım dolayısıyla ama nasıl kilo alıyorum anlamıs degılım gunluk tartılıyorum ortalama gunluk 300 grm fılan alıyorum şaka gıbı dımı. Bı saglık sorunum yok şeker vs ölçüldü oda düşük ama ben kilo alıyorum üstelik yemiyorum ben anlam veremiyorum benım gıbı olan var mı :((

10 Cevap

0 oy
19 Nisan 2021 (1,283 puan) cevapladı
Troitlerle ilgili bir sıkıntı olabilir mi acaba?
-Reklam-
0 oy
19 Nisan 2021 (601 puan) cevapladı
Kesinlikle doktoruna danışmalısın 17 haftada 10 kilo pek sağlıklı değil. Bi de yemiyorum diyorsun başka bi sorun olabilir
0 oy
19 Nisan 2021 (1,089 puan) cevapladı
Belki odemdir. Beslenmeniz çok değişmediyse yani eskiye nazaren çok değişmediyse illa bir şey vardır. Veya kabızlık mı yaşıyorsunuz? O da kilo yapar
0 oy
19 Nisan 2021 (623 puan) cevapladı
Ayni durum dayiz canim valla bende anlamadim troitt falanda yok bende yemiyom ama sisiyorum
0 oy
19 Nisan 2021 (21 puan) cevapladı
Bende çok şaşırmıştım 2.trimesterde 15 kilo almıştım. Şu anda son haftama geldim ve 60dan 85e çıkmışım. Dediğiniz gibi dışarıdan insanlar anlamıyor 25 kilo farkı ama bedenimdeki hantallığı ben biliyorum. Umarım doğum sonrası kısa sürede veririz.

Bu arada hiçbir sağlık sorunum yok
19 Nisan 2021 (1,075 puan) yorumladı
Toplam 25 kilo mu aldınız. Ve hıc bir saglık sorunu yokken. Ya demekki bazı insanların bedeni kilo almayı seviyor. Sanırım bende oyleyım cok sacma sapan bir vucut yapısı oldugunu bılıyorum ama boyle napalm alıyoz yemsekte
19 Nisan 2021 (21 puan) yorumladı
Ben hamilelik öncesinde çok iyi yemek yiyen ve çok da hareketli biriydim. Sanırım vücut buna alıştı ve bebekten kaynaklı hormonal değişimle depolamaya başladı diye düşünüyorum. Yoksa eskiden çok daha fazla yerdim hamileliğe göre
0 oy
19 Nisan 2021 (508 puan) cevapladı
Odem olabilir canim doktoruna soyle 10 kilo alman ve yemeden alman degisik bir durum umarim en kisa surede cozulurl
0 oy
19 Nisan 2021 (78 puan) cevapladı
Ben 34+3 yetim 1 kilo bile almamışım üstelik çok yememe rağmen . İstersen doktoruna danış. Kilo alman iyi değil. Doğumu ve yürüyüşünü hareketlerini zorlar .
0 oy
19 Nisan 2021 (3,529 puan) cevapladı
Ben ilk cocukta da çok aldım şimdi de öyle. Ama doğumda sonra aldığımin iki katını verdim diyet yapmadan 
0 oy
19 Nisan 2021 (1,301 puan) cevapladı
Şeker olablr cnm bı sekerıne baktr .Oda kılo yapıyo 
0 oy
19 Nisan 2021 (73 puan) cevapladı
Cnm bende hiç yemedim halde 20 haftalık hamileyim bende 5 kilo aldım inan bişey yediğim de yok bu nasıl oldu anlamadm bende ya d anasıl oluyor anlamıyorum 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

17 haftalık hamilelikte 10 kilo almak normal mi?
17 haftalık hamilelik sürecinde 10 kilo artışı, genel gebelik rehberlerine göre ortalamanın üzerinde bir değerdir ancak her kadının metabolizması ve ödem tutma kapasitesi farklıdır. Sağlık uzmanları genellikle ilk trimesterde 1-2 kilo, sonrasında ise haftalık 300-500 gram arası artışı normal karşılar. Bu noktada vücuttaki ödem, amniyon sıvısı artışı ve kan hacmindeki değişimler tartıdaki rakamı etkileyen temel faktörlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte az yemesine rağmen kilo almak neden olur?
Hamilelikte az yemenize rağmen kilo almanızın en temel nedenleri arasında vücudun su tutması (ödem), hormonal değişimler ve bazal metabolizma hızınızın yavaşlaması yer alır. Gebelikte progesteron hormonu, sindirim sistemini yavaşlatarak şişkinlik yapabilir ve vücudun dokularda sıvı depolamasını tetikleyebilir. Şeker yüklemesi veya insülin direnci gibi tıbbi bir sorun yoksa, bu durum genellikle vücudun gebeliğe uyum sağlama sürecidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte günlük 300 gram kilo artışı neden kaynaklanır?
Günlük 300 gram kilo artışı, genellikle yağ dokusundan ziyade vücuttaki ani sıvı birikimi ve ödem kaynaklıdır. Özellikle gebeliğin 17. haftası gibi dönemlerde kan hacmi hızla artar ve vücut dokuları daha fazla su tutma eğilimi gösterir. Eğer tartıdaki bu değişim sürekli hale gelirse, tansiyon takibi yapmak ve vücuttaki şişlikleri takip etmek, olası bir preeklampsi veya aşırı ödem riskini dışlamak açısından önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hızlı kilo alımını engellemek için neler yapılmalı?
Hızlı kilo alımını kontrol altına almak için öncelikle tuz tüketimini sınırlayarak ödem oluşumunu baskılayabilir ve günlük su tüketiminizi 2-2.5 litre seviyesine çıkarabilirsiniz. Öğünlerinizi porsiyon kontrolü yaparak küçük ve sık aralıklarla tüketmek, kan şekerinizi dengede tutarak ani acıkmaları önleyebilir. Ayrıca doktorunuza danışarak gebeliğe uygun hafif yürüyüşler yapmak, metabolizmanın desteklenmesine ve sıvı dolaşımının düzenlenmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ani kilo artışı ne zaman doktora danışılmalı?
Gebelikte haftalık 1 kilonun üzerinde ani artışlar, özellikle el, ayak ve yüzde görülen aşırı şişlikler ile birlikte seyrediyorsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Bu belirtiler, gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) veya gizli ödem sorunlarının habercisi olabilir. Şeker değerleriniz normal olsa bile, ani kilo değişimlerini takip eden doktorunuz, tansiyon ve idrar tahlili yaparak kilo artışınızın sağlıklı olup olmadığını net bir şekilde belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,482 soru

24,669,843 cevap

367,195 kullanıcı

...