14+5 haftalık hamileyim, iştahsızlığım bebeğe zarar verir mi?

0 oy
209 göst.
19 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (35 puan) sordu
14+5 olduk bulantı yok çok sık acıkıyorum ama hiç iştahım yok açlığım geçecek kadar yiyip bırakıyorum ve hep aç geziyorum bebeğin gelişimine bi zararı olur mu ?

3 Cevap

0 oy
19 Nisan 2021 (298 puan) cevapladı
Canım  bende bulantilarimdan dolayi yiyemiyordum senin bulantin yokmus yiyebildiklerini ye en azindan gelisimine bir zarari olmaz ama ac birakma
-Reklam-
0 oy
19 Nisan 2021 (514 puan) cevapladı
Canim bes ay dun doldu hic istahim yok acikmiyorumda zoraki gunah olur diye yiyorum hic kilo almadim hamielelik kilomun bir kilo altindayim ama sukur bebek gelisiyo, bebek bes ay her turlu gelisir dedi dr, sonrasi icin kontrolde karar vericek dr korkma
0 oy
19 Nisan 2021 (188 puan) cevapladı
Bende 12+4 deyim çok bişey yiyemiyorum aksine canım bişey çekiyor yapıyorum iki kaşık alıp bırakıyorum midem bulanıyor bulanmasa yiyesim gelmiyor :(

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

14 haftalık hamilelikte iştahsızlık bebeğin gelişimini etkiler mi?
14 haftalık hamilelikte yaşanan iştahsızlık genellikle bebeğin gelişimini doğrudan olumsuz etkilemez çünkü bebek bu dönemde ihtiyaç duyduğu besinleri vücudunuzdaki depolardan karşılayabilir. Önemli olan sizin genel sağlık durumunuzun iyi olması ve sıvı alımına dikkat etmenizdir. Eğer kilo kaybınız aşırı değilse ve doktorunuz rutin kontrollerde bebeğin gelişimini normal olarak değerlendiriyorsa endişelenmenize gerek yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte iştahsızlık varken bebeğin beslenmesi nasıl sağlanır?
Gebelikte iştahsızlık dönemlerinde az ve sık yeme kuralını uygulayarak bebeğin ihtiyaç duyduğu besinleri almasını sağlayabilirsiniz. Ana öğünler yerine besleyici değeri yüksek olan kuruyemiş, yoğurt, meyve veya peynir gibi küçük atıştırmalıkları gün içine yayarak tüketmek mideyi yormadan vücudun ihtiyaç duyduğu kaloriyi almanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
14 haftalık hamilelikte sürekli aç hissetme ama iştahsız olma durumu normal mi?
14 haftalık hamilelikte sürekli açlık hissetmenize rağmen iştahsızlık yaşamanız hormonal değişimler ve artan metabolizma hızınızla doğrudan ilişkilidir. Vücudunuz enerjiye ihtiyaç duyduğu için açlık sinyalleri gönderir ancak gebeliğin getirdiği hassasiyet iştahınızı baskılayabilir. Bu durum pek çok hamile kadının yaşadığı geçici bir süreçtir ve genellikle ikinci trimesterin ilerleyen haftalarında iştahın normale dönmesiyle dengelenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştahsızlık durumunda hangi besinler tercih edilmelidir?
İştahsızlık yaşadığınız dönemlerde mideyi rahatsız etmeyen, protein ve vitamin açısından zengin besinlere odaklanmalısınız. Haşlanmış yumurta, kefir, tam tahıllı ekmek, avokado ve mevsim sebzeleri hem sindirimi kolay hem de besin değeri yüksek seçeneklerdir. İştahınızın kapalı olduğu zamanlarda sıvı tüketimini artırmak ve besin değeri yoğun olan gıdaları küçük porsiyonlar halinde tüketmek en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 14. haftasında iştahsızlık ne zaman doktora danışılmalıdır?
Gebeliğin 14. haftasında iştahsızlık ile birlikte hızlı kilo kaybı, sürekli halsizlik, baş dönmesi veya ciddi sıvı kaybı belirtileri yaşıyorsanız mutlaka doktorunuza danışmalısınız. Eğer açlık hissi sizi günlük aktivitelerinizi yapamayacak kadar zorluyor ve beslenmenizi tamamen kısıtlıyorsa, doktorunuz besin takviyeleri veya iştahınızı açabilecek sağlıklı önerilerle size destek olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 64 göst.
28 Nisan 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Yasyasoz (214 puan) sordu

1,512,748 soru

24,673,325 cevap

367,393 kullanıcı

...