38+1 haftalık hamileyim, şiddetli mide yanması ve kusma yaşıyorum

0 oy
165 göst.
20 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (6 puan) sordu
Selamun aleyküm hanımlar 38+1 olduk ve bir haftadır yemek yiyemiyorum su ıcemıyorum içim yanıyor midem ayrı yanıyor gavıscon kullanıyorum ama bır fayda olmuyor acaba bu cektıgım sancı mı dıye dusunmeye basladım hamılelıgımde hıc kusma yasamadım ama ıkı gundur ac karna kusma yasıyorum benım gıbı olan var mı nasıl gecer bu 
Gebelik haftası 38

1 cevap

0 oy
20 Nisan 2021 (1,310 puan) cevapladı
Şuan 28+1 im mide yanmasından karin ağrısından hiçbir şey yiyemiyorum 2 haftadır aynı kilodayım bence sanci  değildir belkide kullandığımız ilaçların yan  etkisidir umarım geçer 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık hamileyim şiddetli mide yanması neden olur?
38 haftalık hamilelikte şiddetli mide yanması, büyüyen rahmin mideye baskı yapması ve hormonların etkisiyle mide kapakçığının gevşemesinden kaynaklanır. Bu dönemde mide asidi yemek borusuna geri kaçarak yoğun yanma hissi yaratır. İlerleyen gebelik haftalarında bebeğin mideye yaptığı mekanik baskı arttığı için bu şikayetler daha belirgin hale gelebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında mide yanması ve kusma nasıl geçer?
Hamileliğin son haftalarında mide yanması ve kusmayı hafifletmek için az az ve sık aralıklarla beslenmek, yemekten hemen sonra uzanmamak ve yastığı yüksek tutmak önemlidir. Mideyi tahriş edebilecek baharatlı, yağlı ve asitli gıdalardan uzak durulmalıdır. Eğer ilaç kullanımı fayda etmiyorsa ve beslenememe durumu oluştuysa, vücudun susuz kalmaması için mutlaka bir kadın doğum uzmanına danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 38. haftasında mide yanması sancı mıdır?
Gebeliğin 38. haftasında yaşanan şiddetli mide yanması genellikle sindirim sistemiyle ilgilidir ancak bazen mide bölgesindeki ağrı, doğum sancısı veya erken doğum belirtileriyle karıştırılabilir. Eğer yanmaya ek olarak düzenli kasılmalar, vajinal akıntı veya bebek hareketlerinde azalma varsa, bu durum bir sancı işareti olabilir ve vakit kaybetmeden hastaneye başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık hamileyim hiçbir şey yiyemiyorum ne yapmalıyım?
38 haftalık hamilelikte beslenememe ve sıvı alamama durumu, hem anne hem de bebek için risk oluşturabilecek bir susuzluk (dehidratasyon) belirtisidir. Eğer su bile içemiyor ve sürekli kusuyorsanız, vücut elektrolit dengenizin kontrol edilmesi için acilen doktorunuzla iletişime geçmelisiniz. Bu aşamada serum desteği veya mide asidini düzenleyen farklı tedavi seçenekleri gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kabızlık ve mide yanması için ne iyi gelir?
Hamilelikte kabızlık ve mide yanması için bol sıvı tüketmek, lifli gıdalarla beslenmek ve doktor onaylı sindirim düzenleyiciler kullanmak en etkili yöntemlerdir. Kabızlık, karın içi basıncı artırarak mide yanmasını şiddetlendirebilir; bu nedenle bağırsak hareketlerini destekleyen hafif yürüyüşler ve doktorunuzun önerdiği posalı gıdalar şikayetlerinizi hafifletmeye yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 386 göst.

1,512,508 soru

24,670,086 cevap

367,208 kullanıcı

...