Adetim 6 gün gecikti testler negatif, hamile miyim?

0 oy
247 göst.
21 Nisan 2021 Hamile Kalamama kategorisinde (74 puan) sordu
Adetim 6 gün gecikti 3. Günde kan testi verdim negatif çıktı bugün test alıp yaptım tek çizgi çıktı ama hala adet olmadım bu durumu yaşayan var mı ya kafayı yicem geç döllenme olabilir mi acaba
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Adetim 6 gün gecikti kan testim negatif çıktı hamile olabilir miyim?
Adet gecikmesi yaşayıp kanda negatif sonuç almanız, o an için gebelik olmadığını gösterse de geç döllenme ihtimali nedeniyle durum değişebilir. Kan testi genellikle adet gecikmesinin ilk günlerinde kesin sonuç verir ancak yumurtlama geç gerçekleştiyse hormon seviyeleri henüz kanda tespit edilebilir düzeye ulaşmamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Geç döllenme nedir ve kanda ne zaman belli olur?
Geç döllenme, beklenen yumurtlama tarihinin gecikmesi sonucu döllenmenin normalden daha geç gerçekleşmesidir. Bu durumda gebelik hormonu olan beta-hCG üretimi de gecikir; genellikle ilişkiden veya beklenen adet tarihinden 10-14 gün sonra yapılan testler daha güvenilir sonuçlar verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesi nedenleri nelerdir ve ne zaman doktora gidilmeli?
Adet gecikmesi stres, mevsimsel değişiklikler, kist, hormonal dengesizlikler veya yoğun egzersiz gibi pek çok nedenden kaynaklanabilir. Eğer evde yaptığınız idrar testleri negatif çıkmaya devam ediyorsa ve gecikme 10 günü geçtiyse, altta yatan tıbbi bir nedeni araştırmak için bir kadın hastalıkları uzmanına görünmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrar testinde tek çizgi çıkması gebeliğin kesin olmadığını mı gösterir?
İdrar testleri, idrardaki beta-hCG hormon seviyesine duyarlıdır ve testin hatalı negatif çıkma ihtimali vardır. Özellikle testin erken yapılması veya idrarın çok seyreltik olması sonucun tek çizgi çıkmasına neden olabilir, bu nedenle adetiniz hala başlamadıysa birkaç gün bekleyip testi tekrarlamak en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesi ve negatif sonuç sonrası ne yapmalıyım?
Adet gecikmesi devam ettiği sürece 3-4 gün daha bekleyip testi sabah ilk idrarla tekrarlamanız önerilir. Eğer sonuç hala negatifse ve adet kanamanız başlamıyorsa, hormonal bir sorun olup olmadığının tespiti için bir kan tahlili daha yaptırmak veya doktor muayenesine giderek ultrason ile rahim duvarı kalınlığına baktırmak en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 465 göst.
0 oy
1 cevap 734 göst.
5 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gizem53 (26 puan) sordu
0 oy
18 cevap 2,937 göst.
0 oy
38 cevap 3,248 göst.

1,512,234 soru

24,666,639 cevap

367,027 kullanıcı

...