Gebelik şekerim yüksek çıktı, bebeğime bir şey olur mu?

0 oy
556 göst.
22 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (253 puan) sordu
Arkadaslar bir hafta önce şeker yüklemesi yaptim. Yüksek çıktı  şeker vardı dedi doktor bugün tekrar gittim 4 kere saat başı kan aldı sekerli içecek içip  acda gittim zaten sonuçlarım çıktı bugün yine çok yüksek çıkmış ya  açlık 94 sonrakiler 210 179 114 şeklinde çıktı baya yüksek dedi dahiliye gittim oda baan gundr uc kere makinesi ile şeker kontrolü yap iğnesi ile dedi bende normalde hiç şeker yoktu korktum ya acaba sıkıntı olur mu bebeğe ilk gebelik birde doğuma bir buçuk ay var diyetisyen bana liste verdi buna uy dedi ben sadece listeye uysam olur mu sizce iğne vs gerekir mi benle aynı durumda olanlar varmı hamiellikden sonra geçiyor mu çok merak ediyorum korkuyorum da
Gebelik haftası 33

4 Cevap

0 oy
22 Nisan 2021 (355 puan) cevapladı
Merhaba, ben de cumartesi yaptırmıştım açlık 84, 60dk 198, 120 dk 154 cıktı   doktorum beni de dahiliyeye yönlendirdi,  tabii aynı zamanda diyetisyen dünden beri diyete uyup ölçüm yapıyorum şükür yüksek değil.  Sen de evde diyete uyarak düşürebilirsin.  Dahiliyeci düşmez diye insulin bile yazmış aldık mecbur. Takma kafana diyetle veya insulinle mutlaka düşer,  dikkat edersen sıkıntı olmaz. Bebekte kalp durmasına,  suyun fazla olmasına ve iri bebek olmasına yol açabilirmiş.  Şeker ölçüm aleti alırsın mutlaka ona göre hareket edersin. Bir de yürüyüş ve su çok önemli 
22 Nisan 2021 (253 puan) yorumladı
Yaa sizinde yüksekmiş peki şeker ölçüm aleti eczenaden alınıyor demi yani kendi kendimize ölüyoruz herhalde çok acima vs olmuyor demi ya inşallah biter hepimizin ki ben ilk defa oldu korktum açıkçası
22 Nisan 2021 (253 puan) yorumladı
Bu arada   oruc tutuyor musunuz yani tutmayı bırakayım demi düzenli öğün yemek gerekiyor ya etki eder mi
22 Nisan 2021 (355 puan) yorumladı
Ben tutmuyorum, bebek sağlığı şuan benim için her şeyden önemli.
22 Nisan 2021 (355 puan) yorumladı
Dahiliye doktoru ölçüm cihazı yazmıştı reçeteme aldık,  youtube dan kullanılışına baktık çok pratik bi alet , acıma çok az korkulacak birşey yok. Tahlil için kan aldırmak daha zor
-Reklam-
0 oy
22 Nisan 2021 misafir cevapladı
26 haftalikken yaptirdim benim cok yuksek cikti oyuzden 2 kere yaptirdi. Dahiliyeye gönderdi daha sonrasinda diyete başladim insulun yazDi ama diyete uydugum icin gerek duyulmadi yeterki sekeri cikaracak seylere dikkat 35 haftalik olduk hersey normal cok sukur ve korkma gebelik sekeri oluyor dpgumdan sonra geciyor
22 Nisan 2021 misafir yorumladı
Evet canim kepekli veya yam bugday yoyorum arada beyaz un yiyorum
22 Nisan 2021 (253 puan) yorumladı
Bende öyle yapayım artık
22 Nisan 2021 misafir yorumladı
Aynen mesela patetes yasak yedigim zaman  1 2 tane yerim bebegimin suyu azdi diye havuç suyu iciyordum onuda yasaklandi piric haftada 1 kere yiyebilirsin ama 3 kasik sadece dikkat edince iyi gidiyor gercekten az kalmia zaten sabir canim ama korkma uzuntu stres bile sekeri cikarir arada cikar cikinca korkma surekli yüksek gitmedigi sürece
22 Nisan 2021 (253 puan) yorumladı
Peki meyve vs yiyor muyuz hani bebek için önemli ya vitamini açısından
22 Nisan 2021 misafir yorumladı
Diyet listemde meyvelerin olculeri yaziyor ama ben gunde birtane meyve yiyorum oda kucuk olmasina bakiyorum
0 oy
22 Nisan 2021 (3,529 puan) cevapladı
Yüksek gelmiş canım. Dikkatli beslen. Gelecekte şeker hastası olma riskin oluyor yüksek çıkınca.. Birde her gebeliginde kontrol ettirmen şart 
22 Nisan 2021 (253 puan) yorumladı
Hiç yoktu ya bende öyle tatlı vs yiyen biride değilim demekki gebelikden oluyormuş
22 Nisan 2021 (3,529 puan) yorumladı
Diyabet çok farklı birşey canım tatlı çok yiyen kişide olur diye birşey yok malesef. Ama dikkat etmen gerek hamileyken bebek için onun geleceği için de ayrıca önemli
22 Nisan 2021 (253 puan) yorumladı
Aynen ya dikkat edeceğim
0 oy
22 Nisan 2021 (326 puan) cevapladı

Şu şeker işi  beni o kadar geriyor ki bende 50 gr yaptırdım  26 haftada açlık 75 cıktı tokluk 139 cıktı kendi doktorum kovit oldu diye perinatoloji uzmanına gösterdim oda 100 gr yaptır dedi  bugün yaptırdım  sağlık ocağında ac olarak kan almadı geçen seferki yuklemde ac düşük olduğu için sadce tok aldı ama bir sefer sizinki gbi  belli aralıklarla almadı smdi tek sefer aldı diye illa yüksek çıkar mi çok canım sıkıldı  kafama takıldı  bir defa alması ya 

22 Nisan 2021 (326 puan) yorumladı
Evet 50 gr içtim 139  cıktı 100 gr sonucu henüz çıkmadı bugün yaptırdım ama tek sefer kan aldı sizinki gbi almadı canım ona sıkıldı
22 Nisan 2021 (253 puan) yorumladı
Aslında öyle olmaması gerekiyor siz sonucu almaua gidince bir sorun ya en sağlıklı birkaç kere olmasi daha iyi sonuç verir siz sonuca göre sorun bi
22 Nisan 2021 (326 puan) yorumladı
Ya ben sordum ebe hanıma nasıl alıcaksınız diye tok alicam iç gel bir saat sonra dedi başkada almadı bende dedim hastanede de mi öyle oluyor benim bildiğim 100 gr da 1. Saat 2. Saat 3. Saat falan tarzı diye biliyorum ben dedim   ben açlığın düşük diye sadece tok alicam dedi hiç birsy anlamdim kafam takıldı  canım sıkıldı  zaten 100 gr çok illaki yüksek çıkacak ilk etap ondan sonrakiler belli aralıklarla bakılacak düşüyor mu diye neden böyle yaptı anlamadim
22 Nisan 2021 (253 puan) yorumladı
Yaa bende yeni duydum şaşırdım  dediğiniz gibi her türlü yüksek çıkar önemli olan saatte bir düşmesidir
22 Nisan 2021 (326 puan) yorumladı
Aynen bu nasıl olacak anlamdım hala resmen kafam takıldı

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekeri tanısı konulduğunda diyet listesine uymak yeterli olur mu?
Gebelik şekeri yönetiminde diyet listesine sadık kalmak kan şekerini dengede tutmak için atılacak en temel ve önemli adımdır. Doktorunuzun verdiği beslenme programı, bebeğin gelişimini desteklerken kan şekerinizin ani yükselişlerini engellemek üzere özel olarak hazırlanır. Ancak diyetle istenen hedeflere ulaşılamazsa veya şeker değerleri yüksek seyretmeye devam ederse, doktorunuz insülin tedavisi veya farklı tıbbi müdahaleler önerebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yüklemesi değerlerim yüksek çıkarsa bebeğe zarar verir mi?
Gebelik şekeri kontrol altına alınmadığında bebeğin aşırı kilo almasına, doğum sonrası kan şekeri düşüklüğüne veya solunum sıkıntılarına yol açabilir. Bu nedenle erken teşhis ve doktorun belirlediği tedavi planına (diyet, egzersiz veya insülin) uyum sağlamak hayati önem taşır. Doğru tedavi ve takip ile gebelik şekerine sahip olan annelerin büyük çoğunluğu süreci sorunsuz bir şekilde tamamlayarak sağlıklı bebekler dünyaya getirmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şeker yüklemesi sonrası insülin tedavisine ne zaman başlanır?
İnsülin tedavisine, diyet ve egzersiz gibi yaşam tarzı değişikliklerine rağmen açlık ve tokluk kan şekeri hedeflenen sınırlarda tutulamadığında başlanır. Doktorunuz, evde yaptığınız günlük şeker ölçümlerini takip ederek değerlerin bebeği veya sizi riske atacak düzeyde yüksek seyrettiğini görürse insülin iğnesine geçiş yapılmasına karar verecektir. Bu süreç tamamen kişisel değerlerinize ve gebeliğin haftasına göre belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri doğumdan sonra kendiliğinden geçer mi?
Gebelik şekeri (gestasyonel diyabet), hamilelik süresince plasentadan salgılanan hormonların insülin direncine yol açmasıyla oluşur ve genellikle doğumdan kısa bir süre sonra kendiliğinden geçer. Doğumla birlikte plasenta vücuttan ayrıldığı için şeker metabolizması büyük oranda normale döner. Ancak gebelik şekeri geçiren kadınlarda ilerleyen yıllarda tip 2 diyabet gelişme riski bulunduğu için doğumdan sonraki kontrolleri aksatmamak gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Evde günlük şeker ölçümü yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Evde şeker ölçümü yaparken en önemli nokta, doktorunuzun belirttiği saatlerde (açlık ve öğünlerden 1 veya 2 saat sonra) ölçüm yapmaktır. Ölçüm öncesinde ellerinizi mutlaka sabunlu suyla yıkayıp iyice kurulamalı, her ölçümde farklı bir parmak ucunu kullanmalısınız. Elde ettiğiniz verileri mutlaka bir not defterine veya uygulamaya saatleriyle birlikte kaydederek sonraki doktor randevunuzda uzmanınızla paylaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,170 soru

24,665,859 cevap

366,972 kullanıcı

...