50mg şeker yüklemesi sonucum 143 çıktı, normal mi?

0 oy
209 göst.
28 Nisan 2021 Hamilelikte Testler kategorisinde (149 puan) sordu
50mg yüklemede açlık şekerim 74, tokluk şekerim 143 çıktı sağlık ocağındaki doktorum normal herşey dedi daha kadın doğum doktoruma gitmedim 2hafta sonra randevum o zaman gostercem ama bana tokluk fazla gibi geldi sizce fazla değil mi 140 sınır diye biliyorum
Gebelik haftası 26

2 Cevap

0 oy
28 Nisan 2021 (154 puan) cevapladı
Evet sınır 140 yuksekte degil ama dikkat edersin yediklerine benim 180 200 cikmisti 75lik glikozda
28 Nisan 2021 (149 puan) yorumladı
Teşekkürler, İnşallah normale döner sizinde
-Reklam-
0 oy
28 Nisan 2021 misafir cevapladı
Tokluk cok hafif yuksek ama etki etmez acligin iyi. Yinede sekere çok düşme ne olur ne olmaz.
28 Nisan 2021 (149 puan) yorumladı
Çok teşekkürler

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

50mg şeker yüklemesi sonucunda 143 tokluk değeri normal kabul edilir mi?
50 gramlık şeker tarama testinde 1. saat tokluk kan şekeri değerinin 140 mg/dL ve altında olması beklenir. 143 mg/dL çıkan sonuç, sınır değerin biraz üzerinde olduğu için doktorunuzun detaylı değerlendirmesine ve gerekirse 100 gramlık şeker yükleme testi (OGTT) gibi ileri tetkiklere ihtiyaç duyulabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri taramasında 140 sınırı ne anlama gelir?
Gebelik döneminde yapılan 50 gramlık şeker yükleme testinde 140 mg/dL, tarama için belirlenen kritik bir eşik değerdir. Bu değerin üzerindeki sonuçlar, vücudun glikozu işleme kapasitesinde bir farklılık olabileceğine işaret eder ve gebelik diyabeti riskini dışlamak için daha kapsamlı tanı testlerinin yapılmasını gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
50 mg şeker yükleme testi sonuçları nasıl yorumlanmalıdır?
Şeker yükleme test sonuçları yorumlanırken sadece tokluk değerine değil, açlık kan şekerine ve kişinin gebelik haftasına da bakılır. 50 gramlık tarama testinde tokluk şekerinin 140 mg/dL üzerinde çıkması sonucun pozitif değerlendirilmesine neden olur, ancak bu durum kesinlikle gebelik diyabeti teşhisi konulduğu anlamına gelmez; sadece ileri tetkik gerekliliğini gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi sonucum yüksek çıkarsa ne yapmalıyım?
Şeker yükleme testi sonucunuz sınır değerin üzerinde çıktıysa, vakit kaybetmeden kadın doğum uzmanınızla görüşmelisiniz. Doktorunuz büyük ihtimalle 100 gramlık şeker yükleme testi (OGTT) isteyerek durumu netleştirecek ve çıkan sonuca göre beslenme düzeni veya takip planı oluşturacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şeker yükleme testi neden önemlidir?
Hamilelikte şeker yükleme testi, gebelik diyabetini erken teşhis etmek ve hem anne hem de bebek sağlığını korumak için yapılır. Erken teşhis sayesinde kan şekeri seviyeleri diyet veya gerekirse tedavi ile kontrol altına alınarak, bebeğin aşırı kilo alması veya doğum sonrası yaşanabilecek komplikasyonlar önlenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,177 soru

24,665,955 cevap

366,975 kullanıcı

...