Bebeğimin suyunun fazla olduğu söylendi, ne yapmalıyım?

0 oy
416 göst.
29 Nisan 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (51 puan) sordu
Kızlar bugun kontrolüm vardı doktorum suyunun biraz fazla olduğunu ama herşeyin yolunda olduğunu söyledi çok şükür biraz hızlı ve fazla kilo aldım şekerden olabilir 1 ay sonra gel şeker yüklemesi yapalım dedi böyle problemle karşılaşıp bebeğini sağ salim kucağına alan varmı kafam karıştı :(
Gebelik haftası 21+4

4 Cevap

+1 oy
29 Nisan 2021 (136 puan) cevapladı
geçen hafta gittigmde bana da doktor suyunun fazla olduğunu söyledi şeker yüklemesi yaptırdı ama oda normal çıkmış şekerim 3 hafta sonra gitcm bakalım hamur işi tatlı makarna pilav falan hep kestim kendiligimden ne olur ne olmaz diye doktor bişey demedi ben kendim kestim yemeyi canım dikkat etmemiz lazımmış 
-Reklam-
0 oy
29 Nisan 2021 (854 puan) cevapladı
Şeker yüklemesi için 1 ay bekletmesi tehlikeli aslında. Siz takip için cihaz alıp ölçebilirsiniz. Şeker ihmale gelmez kötü şeylere sebebiyet verebilir. Su fazlalığı da tehlikeli :( ben olsam hemen cihaz alıp takibe başlarım. Yediklerinize de dikkat etmeniz lazım. 
29 Nisan 2021 (51 puan) yorumladı
Suyun sınırda olduğunu ve sadece yediklerime dikkat etmemi söyledi bide bazen sebepsizde olabilir dedi bilmiyorum kafam çok karıştı :(((
29 Nisan 2021 (854 puan) yorumladı
Ölçüm yaparsanız ve sonuç iyi olursa en azından şeker ihtimaline değil başka şeylere odaklanırsınız. Siz bilirsiniz.
0 oy
29 Nisan 2021 (205 puan) cevapladı
Burda seni korkutacaklar bende yeni aynı sorunla karşılaştım hemen korkup şeker yüklemesi yaptırdım şekerim normal cıktı keske yaptirmasaydim suda çok önemli bişey değil dedi internette çok korkutuyorlar ama bilgi kirliliği sadece dikkatli şeyler ye inşallah sağ salim kucagina alırsın ❤
29 Nisan 2021 (51 puan) yorumladı
Amin cümlemiz bebeğimize sağ salim kavuşuruz inşallah size kaçıncı haftanızda söyledi doktor acaba dikkatli beslenince hemen normaline döndümü
29 Nisan 2021 (1,304 puan) yorumladı
Önlem almasını veya tedbirli olmasını istemek korkutmak mı oluyor?
29 Nisan 2021 (205 puan) yorumladı
Öyle yapmıyorsunuz ama tehlikeli de acile git tarzı şeyler yazılıyor genelde zaten korkuyoruz rahatlamak için yazıyoruz iyice korkutuluyor benim düşüncem
29 Nisan 2021 (205 puan) yorumladı
Benimde daha yeni 26. Haftadayim önemli değil bi ay sonra gel bakalım suya tekrar dendi sadece önemli olsa bırakmaya cesaret edemezler diye düşünüyorum
0 oy
29 Nisan 2021 (170 puan) cevapladı
Şuan bebeğim ile iki haftamız doldurduk. Allah'a şükür. Benimde şeker vardı. Hatta baya yüksek çıkmıştı doktor beni evden cagirtmisti eşime. :) Ama diyet yaptık beslenmeme dikkat ettim doktorun soylediklerini ve diyetisyenimin söylediklerini yaparak yardımlaşarak herşey normale dönmüştü. Çok şükür şuan bebeğim kucağımda ve o günleri gülerek konuşuyoruz eşimle. Korkma canım diyet falan yaparsın geçer allahin izniyle. :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte bebeğin suyunun fazla olması ne anlama gelir?
Hamilelikte bebeğin suyunun fazla olması, tıp dilinde polihidramniyos olarak adlandırılan ve amniyon sıvısının normal değerlerin üzerinde birikmesi durumudur. Bu durum genellikle anne adayında gebelik şekeri, bebekte idrar yolu sorunları veya yapısal farklılıklar gibi etkenlerden kaynaklanabilir. Çoğu vakada doktor kontrolünde süreç yakından takip edilerek bebeğin sağlığı güvence altına alınır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin suyunun fazla olması gebelik şekeri ile ilgili mi?
Evet, bebeğin suyunun fazla olması ile gebelik şekeri arasında doğrudan bir ilişki olabilir. Gebelik şekeri (gestasyonel diyabet), bebeğin daha fazla idrar üretmesine ve buna bağlı olarak amniyon sıvısının artmasına neden olabilir. Bu nedenle doktorlar, sıvı artışı saptanan anne adaylarında kan şekeri değerlerini kontrol etmek için şeker yükleme testi yapılmasını önermektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Amniyon sıvısı fazlalığında şeker yüklemesi neden yapılır?
Amniyon sıvısı fazlalığında şeker yüklemesi, sıvı artışının temel nedeninin gestasyonel diyabet olup olmadığını anlamak için yapılır. Kandaki yüksek şeker seviyeleri bebeğin metabolizmasını etkileyerek sıvı miktarını artırabilir. Erken teşhis sayesinde diyet veya gerekirse insülin tedavisi ile kan şekeri dengelenerek hem annenin hem de bebeğin sağlıklı bir doğum süreci geçirmesi hedeflenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin suyu fazla çıkarsa süreç nasıl ilerler?
Bebeğin suyu fazla çıkarsa doktorunuz, durumun ciddiyetini belirlemek için detaylı ultrason taramaları ve kan şekeri testleri ister. Süreç genellikle daha sık aralıklarla yapılan kontrollerle takip edilir. Eğer altta yatan ciddi bir tıbbi sorun yoksa ve bebek sağlıklı gelişimini sürdürüyorsa, gebelik normal seyrinde devam edebilir ancak rutin takipler aksatılmamalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Amniyon sıvısı yüksekliği bebeğe zarar verir mi?
Amniyon sıvısı yüksekliği genellikle doktor kontrolünde takip edildiğinde bebeğe zarar vermeden yönetilebilir bir durumdur. Çok aşırı sıvı artışı nadiren erken doğum riskini veya bebekte pozisyon farklılıklarını tetikleyebilir. Ancak uzman takibinde gerekli önlemler alındığında ve altta yatan neden (şeker vb.) kontrol altına alındığında bebekler genellikle sağ salim dünyaya gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,457 soru

24,669,392 cevap

367,171 kullanıcı

...