Gebelikte sıcak basması ve halsizlik yaşıyorum, normal mi?

0 oy
116 göst.
1 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (3,749 puan) sordu
Kızlar dünden beri sıcak basıyor baygın gibiyim elim ayağım uyuşuyor uyudum geçmedi sıcak duş aldım geçmedi canım acayip meyve çekiyor açıkta yer yok çok kötüyüm 
Gebelik haftası 29+5
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte sıcak basması ve el ayak uyuşması neden olur?
Gebelikte yaşanan sıcak basması ve uyuşma hissi, genellikle vücudun artan kan hacmi ve hormonal değişimlere uyum sağlama çabasından kaynaklanır. Özellikle progesteron hormonundaki artış vücut ısısını yükseltirken, rahimdeki büyümenin damarlara yaptığı baskı kan dolaşımını etkileyerek el ve ayaklarda uyuşmaya yol açabilir. Ancak bu belirtiler şiddetliyse veya sürekli hale geldiyse mutlaka bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte halsizlik ve baygınlık hissi nasıl geçer?
Hamilelikte halsizlik ve baygınlık hissini hafifletmek için en önemli adım kan şekerini dengede tutmaktır. Az az ve sık sık beslenerek, sıvı tüketimini artırarak ve ani hareketlerden kaçınarak bu durumu yönetebilirsiniz. Eğer baygınlık hissi çok yoğunsa, hemen uzanıp ayaklarınızı hafifçe yukarı kaldırarak kan akışını düzenlemeli ve vücudunuzu dinlendirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte canım sürekli meyve çekmesi neyin belirtisidir?
Gebelikte aşırı meyve aşermesi, vücudun artan sıvı ihtiyacını karşılama isteği veya vitamin/mineral eksikliklerine bağlı bir tepki olabilir. Meyveler yüksek su ve doğal şeker içeriğiyle halsizliğe iyi gelebilir ancak kan şekerindeki ani dalgalanmaları önlemek için meyveyi proteinli bir gıda (yoğurt veya kuruyemiş gibi) ile birlikte tüketmek daha sağlıklıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el ve ayak uyuşması ne zaman doktora danışılmalı?
El ve ayak uyuşması gebelikte sık görülebilse de, eğer bu uyuşmaya görme bozukluğu, şiddetli baş ağrısı, tansiyon yüksekliği veya ödem eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Özellikle tek taraflı uyuşmalar veya günlük hayatı engelleyecek kadar şiddetli belirtiler, gebelik şekeri veya tansiyon sorunları gibi tıbbi takip gerektiren durumların habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sıcak basmasıyla baş etmek için neler yapılabilir?
Sıcak basmasıyla baş etmek için öncelikle pamuklu, nefes alan kıyafetler tercih edilmeli ve bulunulan ortamın ısısı düzenli olarak düşürülmelidir. Ilık duş almak vücut ısısını dengelemeye yardımcı olurken, gün içinde ağır fiziksel aktivitelerden kaçınmak ve bol su tüketmek vücudun soğuma mekanizmasını destekleyecektir. Belirtiler çok rahatsız edici boyuttaysa doktorunuzla görüşerek demir veya vitamin değerlerinizi kontrol ettirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,218 soru

24,666,353 cevap

367,000 kullanıcı

...