21 haftalık hamileyim vajinamda baskı ve ağrı var, normal mi?

0 oy
717 göst.
2 Mayıs 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (15 puan) sordu
Merhabalar anneler. Ben 21+3 haftalık hamileyim. Şuana kadar hiçbir sıkıntımm yoktu. Bir iki gündür biraz stres yaşadım ve iki üç gündür vajinamda geçmeyen bir baskı ve ağrı var ara ara zonklama şeklinde de oluyor. Bu süreçte beyaz akıntımda da artış oldu. Randevum haftaya olduğu için buraya yazmak istedim. Bu geçici bir şey midir? Kilo alımı ile alakalı da olabilir mi yoksa yasadıgım stresin etkisiyle olusan bir şey midir? Yardımcı olursanız sevinirim. 
Gebelik haftası 21

6 Cevap

0 oy
2 Mayıs 2021 (174 puan) cevapladı
Benim akıntım da fazlaydı doktora gttim ilaclar yazdı sizde görünün derim benm akıntımjn sevenleri vardı o yüzden gttin mutlaka görünün bazen su gbi geliyordu akıntım bazende beyaz şekilde 19 haftalık gebeyim bu arada
2 Mayıs 2021 (53 puan) yorumladı
Benimde akıntım fazla doktora her gittigimde söylüyorum normal gebelikte akıntı diyor ilac filan vermedi siz ilac kullaninca azaldı mı akıntınız
2 Mayıs 2021 (174 puan) yorumladı
Ewet azalma oldu bnm bebeğim kasıkta baskı ve ağrı yapıyordu rahimde hissediyordum resmen ultrasyon da bakınca bebeğimin kasıga düştüğunu söyledi ve akıntım fazla olduğunu söyledim sebebi ondan dedi ilaçlar verdi eskiye dair azaldı yine var ama az.
-Reklam-
0 oy
2 Mayıs 2021 (566 puan) cevapladı
Siz stres yapınca bebekte stres oluyor   oyuzden kafaniza bisey takmayin
0 oy
2 Mayıs 2021 (731 puan) cevapladı
Enfeksiyon  olabilir canım bol su tüket  stres te yapma şu an bebeğin ve senden önemli başka birşey yok gibu düşün 
0 oy
2 Mayıs 2021 (1,006 puan) cevapladı
Benmkide zonkluyodu intaap çıktı canım vajinada ki ağrıya bebek baskı yapıyor diyorlar rahim büyüyor diyorlar doktora gittiğinde danış Bi geçmiş olsun 
0 oy
2 Mayıs 2021 (628 puan) cevapladı
Burda da herkes enfeksiyona bağlıyor herşeyi yaaa doktorunuza randevunuz daha çok varsa acile git baskı var ağrı var diyorsun erken doğum riskinde olabilir bence acile git illa kendi doktorun olması gerekmiyor 
0 oy
2 Mayıs 2021 (49 puan) cevapladı
Bende öyle oldum 19 haftalikken vagnital diye hap verdi korkma olurmuş öyle

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

21 haftalık gebelikte vajinada baskı ve ağrı normal mi?
21 haftalık gebelikte hissedilen vajinal baskı ve ağrı, rahim büyümesi, bebeğin pozisyonu veya pelvik taban kaslarındaki değişimlerden kaynaklanabilir. Ancak bu belirtiler; idrar yolu enfeksiyonu, erken doğum riski veya rahim ağzı yetmezliği gibi tıbbi durumların işareti olabileceği için mutlaka doktor tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte akıntı artışı ve vajinal ağrı neden olur?
Gebelikte artan östrojen seviyeleri doğal akıntıyı artırsa da, ağrı ve baskıyla birleşen yoğun akıntılar enfeksiyon belirtisi olabilir. Vajinal bölgedeki zonklama hissi ve akıntı değişikliği, mantar veya bakteriyel vajinoz gibi tedavi gerektiren enfeksiyonlara işaret edebileceği için doktorunuza danışmanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte stres vajinada ağrı yapar mı?
Stres, vücutta kas gerginliğini artırarak pelvik bölgede dolgunluk veya baskı hissini tetikleyebilir. Yine de, 21. haftada yaşanan ağrı ve baskı hissini sadece strese bağlamak yanıltıcı olabilir; çünkü bu süreçte fiziksel değişimler ve olası enfeksiyonlar da benzer şikayetlere yol açmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 21. haftasında vajinal baskı ne zaman tehlikelidir?
Vajinal baskıya ek olarak su gelişi, kanama, şiddetli karın ağrısı veya ateş gibi belirtiler eşlik ediyorsa bu durum acil müdahale gerektirir. Eğer baskı hissi sürekliyse, hareketle artıyorsa veya günlük yaşam kalitenizi ciddi oranda düşürüyorsa randevunuzu beklemeden bir sağlık kuruluşuna başvurmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte vajinadaki zonklama hissi nasıl geçer?
Zonklama hissi için öncelikle doktorunuzun enfeksiyon veya erken doğum riski gibi durumları ekarte etmesi gerekir. Muayene öncesi ağır kaldırmaktan kaçınmak, dinlenmek ve bol su tüketmek faydalı olabilir ancak kendi başınıza ilaç veya fitil kullanmamalı, mutlaka uzman görüşü almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,230 soru

24,666,613 cevap

367,021 kullanıcı

...