34 haftalık hamileyim, ayaklarımın altı neden yanıyor?

0 oy
1,001 göst.
3 Mayıs 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (80 puan) sordu
Ayaklarımın altı yanıyor. Neyle alakalı olabilir sizce? Şeker yükleme testim temiz çıkmıştı. Şekerden olduğunu düşünmüyorum. Devamlı ayaklarım yanıyor. Yaklaşık 2 aydır. Şuan 34+2 hamileyim. 
Gebelik haftası 34+2

13 Cevap

0 oy
3 Mayıs 2021 (251 puan) cevapladı
Benimde yanior sıcaklık basior oturduğum yerde terliyorum :( 32 haftaligiz yardımcıniz olsun insllah 
3 Mayıs 2021 (80 puan) yorumladı
Teşekkürler
-Reklam-
0 oy
3 Mayıs 2021 (439 puan) cevapladı
34+2 yim sekerim oglen yukseldiginde ayaklarim alev alev oluyor.
0 oy
3 Mayıs 2021 (691 puan) cevapladı
Yaa 21 haftaligim benim şimdiden yanıyor uyuyamıyorum artık içten bir yanma var doktorum kan ilacını düzenli kullan geçer demişti ramazandan dolayida kan ilacı icemedim içince düzelir inşallah
0 oy
3 Mayıs 2021 (43 puan) cevapladı

30+1 benim de yanıyor gece gündüz sıcak basıyor soğuk duş bi nebze rahatlatıyor:(

0 oy
3 Mayıs 2021 (79 puan) cevapladı
Bende öyleyim 32 +3 bu hamileliğimde hep yandı ayaklarımın altı
0 oy
3 Mayıs 2021 (195 puan) cevapladı
30 haftalığız benimde öyle özellikle ayaklarım çok şişince artıyor yanması 
0 oy
3 Mayıs 2021 (1,006 puan) cevapladı
Benmde ayaklarım yanıyor gece sabaha kadar dışarda yatıyorlar çorap giymiyorum havada sıcak 
0 oy
3 Mayıs 2021 (458 puan) cevapladı
Ikinci hamileliğim sebebini daha çözemedim ikisinde de yandı yanmaya devam ediyo özellikle akşamları benim 
0 oy
3 Mayıs 2021 (392 puan) cevapladı
Valla ben 19 haftalik hamileyim ilk günden beri elim ayağım yanıyor. Normalde asla eli ayağı ısınmayan biriyim.
0 oy
3 Mayıs 2021 (445 puan) cevapladı
34 haftalığım yaklaşık bir haftadır bendede başladı uyku haram oldu hugün doktor kontrolüm vardı sordum Normal dedi canım benimde şekerim temiz hatta sınırda çıkmıştı sıkıntı yokmuş yani 
0 oy
3 Mayıs 2021 (718 puan) cevapladı
Bebeğin erkekmi
0 oy
3 Mayıs 2021 (6,204 puan) cevapladı
Kız olacak derler genelde :))

Vücut ısısı yükseliyor gebelikte, bir şekilde vücut atmak istiyor onunla ilgili olabilir.

Benim de aksine sürekli üşüyor ayaklarım, geçen haftaya kadar patik giyiyordum anca çoraba geçtim :((

Babet çorabı falan asla giyemiyorum, boğazlı çorap hâlâ :(
0 oy
3 Mayıs 2021 (246 puan) cevapladı
Bence hasta olmadığımız icin ben bi kova soguk suya koyardim su ilik olurdu valla adet görmeye bağlıyorum onceden yaslilar bile hasta olmadiklari icin topuğunu kesermis demekki onlardada yanıyor mus

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 34. haftada ayak yanması neden olur?
Hamileliğin son dönemlerinde görülen ayak yanması, genellikle artan kan hacmi, vücuttaki ödem ve sinirler üzerindeki baskıdan kaynaklanır. 34. haftada büyüyen uterusun vücut ağırlık merkezini değiştirmesi ve dolaşımı yavaşlatması, sinir uçlarında hassasiyete ve yanma hissine yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker testi temiz çıkmasına rağmen ayak yanması normal mi?
Şeker yükleme testi temiz çıksa bile gebelikte ayak yanması yaşanması yaygın bir durumdur ve genellikle hormonal değişimlere veya dolaşım sorunlarına bağlıdır. B12 vitamini eksikliği, magnezyum seviyelerindeki dengesizlik veya vücuttaki sıvı tutulumu, şeker hastalığı dışında bu yanma hissinin en sık görülen diğer sebepleridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak yanmasına ne iyi gelir ve nasıl rahatlatılır?
Ayak yanmasını hafifletmek için gün içinde ayakları kalp seviyesinden yukarıda tutmak ve soğuk kompres uygulamak etkili yöntemlerdir. Ayrıca, rahat ve ortopedik ayakkabılar tercih etmek, uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmak ve hafif ayak masajları yapmak dolaşımı rahatlatarak yanma hissini azaltabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak yanması hangi vitamin eksikliğinden kaynaklanır?
Gebelik sürecinde özellikle B12, B6 ve folik asit gibi B grubu vitaminlerinin eksikliği sinir uçlarında yanma hissine neden olabilir. Kan değerlerinde bu vitaminlerin düşük olması sinir iletimini olumsuz etkileyerek ayak tabanlarında karıncalanma ve yanma hissini tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
34 haftalık hamileyim ayaklarımın altı neden yanıyor olabilir?
34 haftalık gebelik döneminde ayak yanması, vücudun artan yükü ve ödemin sinirler üzerindeki baskısı nedeniyle oldukça sık karşılaşılan bir şikayettir. Vücuttaki kan hacminin artması ve hormonal değişimler, kılcal damarların genişlemesine yol açarak ayaklarda ısı artışı ve yanma hissi oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,298 soru

24,667,316 cevap

367,059 kullanıcı

...