26 haftalık hamileyim sol kasığımda sızı var, normal mi?

0 oy
368 göst.
4 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (7 puan) sordu
26+1 haftamdamdayım ve bikac gündür sol kâsigim sızlıyor kasılıyor gibi oluyor bu durum normal mi aranızda yasayan var mı kızlar 
Gebelik haftası 26+1

1 cevap

0 oy
4 Mayıs 2021 (93 puan) cevapladı
Benim şuan oluyo canm bide bebeğin hareketlerini de aşağıda hissediyorum ben o sızıyı enfeksiyona bağlamıştım hamileliğimin başından beri var gecmyo ama demekki bu zamanlarda normal bebek ağırlaştı artk baskı yapyodur illa korkulacak bsey olduğunu sanmıyorum 
4 Mayıs 2021 (7 puan) yorumladı
Hareketleri daha şiddetli olmaya başladı baskı yapıyor demek ki aşağıya bende Bikac gündür olunca takıntı yapmıştım kendime
4 Mayıs 2021 (93 puan) yorumladı
İçin rahat etsin istiyosan doktoruna danış yine ama normal olduğunu düşünüyorum canm korkutma kendini farketmeden sıkıntıya strese girersin
4 Mayıs 2021 (1,695 puan) yorumladı
Ayaklari asada ondan olabilr bana doktorum oyle dedi ayaklarini salliyormus simdi ayni hareketi karnimda hissediyorum megersem dogum pozisyonu almis yani o hissettigin ayaklari canim
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

26 haftalık gebelikte sol kasık ağrısı ve sızlama neden olur?
26 haftalık gebelik döneminde sol kasıkta hissedilen sızlama ve kasılmalar, genellikle rahmi destekleyen bağların genişlemesiyle oluşan yuvarlak bağ ağrısı kaynaklıdır. Bebek büyüdükçe karın bölgesindeki bağlar gerilir ve bu durum özellikle ani hareketlerde veya pozisyon değişimlerinde kasıkta batma hissi yaratabilir. Ancak ağrıya eşlik eden şiddetli kramplar, kanama veya düzenli aralıklarla gelen kasılmalar varsa vakit kaybetmeden bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sol kasıkta kasılma hissi normal mi?
Gebelikte sol kasıkta hissedilen kasılma benzeri sızlamalar, çoğu zaman bebeğin büyümesi ve rahimdeki baskının artmasıyla ilişkilidir ve genellikle normal kabul edilir. İkinci trimesterin sonuna doğru rahim kaslarının esnemesi bu tarz hafif sızılara neden olabilir. Yine de bu hissin gün boyu sürekli olması veya ağrının şiddetinin artması, idrar yolu enfeksiyonu veya erken doğum sinyali olabileceği için doktor kontrolü gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 7. ayında kasık ağrısı nasıl geçer?
Hamileliğin 7. ayında kasık ağrısını hafifletmek için en etkili yöntem dinlenmek ve ani hareketlerden kaçınmaktır. Ağrı başladığında sol tarafa doğru uzanarak uzanmak, rahme giden kan akışını düzenleyerek baskıyı azaltabilir. Ayrıca gün içerisinde destekleyici hamilelik korseleri kullanmak ve çok uzun süre ayakta kalmamaya özen göstermek kasık bölgesindeki gerilmeyi minimize ederek rahatlama sağlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde kasık batması hangi durumlarda tehlikelidir?
Gebelik döneminde kasık batması genellikle normal bir büyüme süreci olsa da, ağrıya eşlik eden ateş, vajinal kanama, su gelmesi veya dinlenmekle geçmeyen şiddetli kramplar tehlikeli olabilir. Eğer kasık ağrısı idrar yaparken yanma hissiyle birleşiyorsa, bu durum bir idrar yolu enfeksiyonuna işaret edebilir. Bu belirtilerden herhangi biri mevcutsa, gebeliğin takibini yapan doktorunuza başvurarak gerekli tetkikleri yaptırmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sol tarafa yatmak kasık ağrısına iyi gelir mi?
Hamilelikte özellikle sol tarafa yatmak, vücuttaki ana damarlar üzerindeki baskıyı azaltarak bebeğe giden oksijen akışını optimize eder ve kasık bölgesindeki gerginliği hafifletir. Sol tarafa yattığınızda rahmin ağırlığı merkezlenir ve kasık bağlarına binen yük dengelenir. Bu pozisyon, kasıkta hissedilen sızlama ve kasılma hissini azaltmak için uzmanlar tarafından en çok önerilen dinlenme yöntemidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,241 soru

24,666,712 cevap

367,038 kullanıcı

...