36. haftada ayaklarım neden balon gibi şişiyor?

0 oy
153 göst.
5 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (631 puan) sordu
36. Haftaya girdik fakat son 3 gündür ayaklarım fena sis balon gibiler soğuk suda tutuyorum faydası olmuyor tuzluda yemiyorum neyden kaynaklı acaba normal bir durum mu ? 

3 Cevap

0 oy
5 Mayıs 2021 misafir cevapladı
Protein yahlili vermenizi ve tansiyonunuzu kontrol etmenizi oneririm.
-Reklam-
0 oy
5 Mayıs 2021 (1,118 puan) cevapladı
bebeğin büyümüş cnm ayaklarını havaya kaldır yüksekte tut 
0 oy
5 Mayıs 2021 (779 puan) cevapladı
Benimde öyle canım tansiyonum da normal idrarda protein vs de yok normal diyorlar son haftalarda yukarı kaldirinca biraz geçiyor sadece yoksa hep sis

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36. haftada ayak şişmesi normal mi ve ne zaman tehlikeli olur?
Gebeliğin 36. haftasında hafif ayak şişmesi, vücudun artan kan hacmi ve baskı nedeniyle normal kabul edilir. Ancak şişlik aniden gelişiyorsa, sadece ayaklarda değil ellerde ve yüzde de belirginse, şiddetli baş ağrısı veya görme bozukluğu eşlik ediyorsa bu durum preeklampsi belirtisi olabilir ve vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak şişmesine ne iyi gelir ve nasıl azaltılır?
Ayak şişmesini azaltmak için gün içinde sık sık ayaklarınızı kalp seviyesinden yukarıda olacak şekilde dinlendirin ve uzun süre ayakta kalmaktan kaçının. Düzenli hafif yürüyüşler yapmak kan dolaşımını destekler, ayrıca bol su tüketmek ve sol yanınıza yatarak dinlenmek vücuttaki ödemin atılmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında ayak ödemi neden oluşur?
Gebeliğin son haftalarında ayak ödemi, büyüyen rahmin toplardamarlara yaptığı baskı sonucu kanın kalbe dönüşünün yavaşlaması nedeniyle oluşur. Aynı zamanda vücut, doğum hazırlığı için daha fazla sıvı tutar; bu fizyolojik süreç özellikle gün sonuna doğru ayaklarda ve bileklerde belirgin bir şişliğe yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ayak şişmesi için soğuk su banyosu gerçekten işe yarar mı?
Soğuk su banyosu, damarları büzerek anlık bir rahatlama hissi verse de şişliğin altında yatan ödemi tamamen ortadan kaldırmaz. Bu yöntem daha çok ağrıyı ve gerginliği hafifletmek için destekleyici bir uygulamadır; asıl çözüm ise istirahat etmek ve vücut pozisyonunu değiştirerek kan dolaşımını rahatlatmaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak şişmesi için tuzsuz beslenmek yeterli mi?
Tuz tüketimini sınırlamak ödemi yönetmek için önemli bir adımdır ancak tek başına yeterli olmayabilir. Önemli olan dengeli beslenme, yeterli protein alımı ve gün boyu hareketliliğin korunmasıdır; eğer tuz tüketiminizi kıstığınız halde şişlikte azalma olmuyorsa veya artış devam ediyorsa mutlaka uzman bir hekimin takibi gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 715 göst.
3 Eylül 2018 Doğum kategorisinde Cane Evin (55 puan) sordu
+1 oy
0 cevap 147 göst.
10 Nisan 2024 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde AynurYILDIZ90 (43 puan) sordu
0 oy
4 cevap 233 göst.
30 Mart 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Kayaseyma (25 puan) sordu
0 oy
12 cevap 895 göst.

1,512,448 soru

24,669,278 cevap

367,164 kullanıcı

...