27 haftalık gebeyim, el uyuşması ve yüz şişmesi normal mi?

0 oy
289 göst.
6 Mayıs 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (140 puan) sordu
Merhaba kızlar 27. Haftadayım el uyuşmam geceleri çok oluyo güzdüzde hafif ağrı yüz şişmemde oluyor. 1 haftadır magnezyum kullanıyorum ama pek fayda etmedi daha. Tansiyonumdada sıkıntı yok. Nasıl davranmalıyım bu durumda 
Gebelik haftası 27

1 cevap

0 oy
6 Mayıs 2021 (193 puan) cevapladı
Cnm bendede var o odemdendir tuzu sekeri biraktim ekmek az yiyorum etki etmyr ama . Agri oluyor buz birakym biraz sakinlesyrm.  Odemden dolayi boyle . Tansiyona dikkat et odem olunca yuksek olmamasi gerekiyor dusuk olsun ama yuksek sıkıntı dedler bna
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

27 haftalık gebelikte el uyuşması neden olur?
27 haftalık gebelikte el uyuşması genellikle karpal tünel sendromuna bağlı olarak gelişir. Gebelikte artan vücut sıvıları sinirler üzerindeki baskıyı artırarak ellerde ve parmaklarda uyuşma, karıncalanma veya ağrı hissine yol açabilir. Bu durum genellikle doğumdan sonra vücuttaki ödemin atılmasıyla kendiliğinden düzelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yüz şişmesi normal mi?
Gebelikte yüz şişmesi, özellikle üçüncü trimesterde hafif düzeyde olması beklenen bir durumdur. Ancak tansiyon değerleriniz normal olsa bile, ani ve şiddetli yüz veya el şişmeleri preeklampsi gibi ciddi durumların habercisi olabilir. Bu nedenle şişliğin seyri takip edilmeli ve beklenmedik bir artışta mutlaka doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el uyuşması için ne iyi gelir?
Hamilelikte el uyuşmasını hafifletmek için elleri dinlendirmek, uyurken bilekleri destekleyen ateller kullanmak ve gün içinde el bileği egzersizleri yapmak faydalı olabilir. Ayrıca tuzu azaltmak ve ödemi artırabilecek besinlerden kaçınmak vücuttaki şişkinliği yönetmenize yardımcı olur. Magnezyum takviyeleri bazen kas kramplarına iyi gelse de uyuşma için mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte el uyuşması ve şişlik ne zaman geçer?
Gebelikte görülen el uyuşması ve şişlikler, genellikle doğumdan sonraki ilk birkaç hafta içinde vücuttaki ödemin atılmasıyla tamamen kaybolur. Eğer belirtiler günlük yaşam kalitenizi ciddi oranda düşürüyorsa veya uyuşmaya güç kaybı eşlik ediyorsa, nörolojik bir değerlendirme için uzman bir doktora başvurmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda gebelikte el uyuşması için doktora gidilmeli?
Gebelikte el uyuşmasıyla birlikte şiddetli baş ağrısı, görme bozukluğu, karın ağrısı veya tansiyon yükselmesi gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden doktora gidilmelidir. Ayrıca uyuşmanın elinizde güç kaybına yol açması veya günlük aktivitelerinizi yapmanızı engelleyecek kadar şiddetli ağrılı olması durumunda tıbbi destek almanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 396 göst.
0 oy
4 cevap 500 göst.
24 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sensibel (37 puan) sordu
0 oy
2 cevap 579 göst.

1,512,228 soru

24,666,599 cevap

367,016 kullanıcı

...