37+2 haftalık hamileyim, sezaryen için erken mi?

0 oy
495 göst.
7 Mayıs 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (493 puan) sordu
Karnım sertleşiyor ve dikislerim ağrıdı dün gece 37+2 hamileyim bugün Dr gidecez en erken ne zaman sezeryan olabilirim artık doğurmak istiyorum sürekli ölüm aklımda pskoljimmi bozulmuş yoksa insanin içine dogarmus ya öyle mi sizde benim gibimisizlniz

3 Cevap

0 oy
7 Mayıs 2021 (299 puan) cevapladı
38. Haftada alırlar bebeği canım öyle düşünme güzel düşün güzel olsun benimde az kaldı bende çok korkuyorum ama düşündükçe de içim kıpır kıpır oluyor heyecandan 
7 Mayıs 2021 (493 puan) yorumladı
Bilmiyorum ki niye böyle oldu ilk bebegimde böyle çok korkmuyordum şimdi ikinci l
7 Mayıs 2021 (299 puan) yorumladı
Doktor bana da 12 gün şeker ölçümü yap ve at ona göre gün verecem sezeryan için dedi ama çok korkuyorum  ilk çocuk insan tecrübesiz oluyor başına ne gelecek bilmiyor ama şimdi ne olacağını biliyorsun düşünüyorsun ve korkuyorsun .çok normal .. sen onu dusunucegine bebeğine kavusacagin anı düşün  gidip alıp geleceginin düşün. Yani güzel olacak  hakkımızda hayırlısı canim
7 Mayıs 2021 (493 puan) yorumladı
Amin hakkımızda hayırlısı olsun
-Reklam-
0 oy
7 Mayıs 2021 (91 puan) cevapladı
Içine doğmakla ilgili değil canım tamamen etrafında duyduğun o saçma sapan doğum hikayeleriyle alakalı yok bütün heryerin kırılıyor böyle geberdim söyle kestiler biçtiler ağrı yıllarca sürdü nefes alamadım bla bla bla... bu şekilde anlatan eski veya yeni nesil kimseye hakkımı helal etmiyorum;)) Bn ilk doğumu sezeryan olarak 7 yıl önce yaptım o kadar korku psikolojik harple  girdum ki bebeği unuttum ölüme hazırlık yaptım:))) ee böyle girersen beyin psikoloji pert olur hiç bir tat almadım ilk doğumda şimdi 2. Gelior ve ben doğumda ve doğuma yakın hiç bir yakın tanıdık aile kimseyi istemiyorum  parayla bi kadın tutup kendime baktircam:)) 
7 Mayıs 2021 (493 puan) yorumladı
Evet öyle gerçekten çevreden etkilene biriyim sağ ol cevap verdiğin için Rabbim sağlıkla ve hayırlısiyla kucağımıza almayi nasip etsin İnşallah
0 oy
7 Mayıs 2021 (1,062 puan) cevapladı
bana 38+3 de gun verdi bende ayniyim hayuliysi ile bi dogsun diyorum daha yaram cok agiriyor yuruyemiyorum bi tane de kizim var 3 yasinda o da dk oturtmuyor :( yatak da bile donemiyorum daha o derece agri oluyor birseyim kalmadi son 1 hafta sana da eminim 38. haftan icin de veriri gününü ben soyledim cok agrim oluyor diye sende söyle.. olum korkusu da bende de var aman birsey olursa kizlarima kim bakar hep ilk kizimi düşünüyorum hamilelik de normal cok ustune düşme korkma hayirli dogumlar herkese icin dede bize 
7 Mayıs 2021 (493 puan) yorumladı
Aynen bende öyle düşünüyorum Rabbim hakkımızda hayırlısı neyse onu yapsin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim, sezaryen doğum ne zaman yapılabilir?
Tıbbi zorunluluk olmadıkça planlı sezaryen doğumlar genellikle 39. haftadan itibaren gerçekleştirilir. 37. hafta 'erken dönem' olarak kabul edilir ve doktorlar bebeğin akciğer gelişimi tamamlanana kadar beklemeyi tercih ederler. Eğer anne veya bebek için hayati bir risk yoksa, 39. haftaya kadar beklenmesi bebeğin sağlıkla dünyaya gelmesi açısından en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında karın sertleşmesi normal mi?
37. haftadan sonra karın sertleşmesi, vücudun doğuma hazırlık yaptığı 'Braxton Hicks' kasılmaları veya gerçek doğum sancıları olabilir. Bu sertleşmeler düzenli hale geliyorsa, şiddetleniyorsa veya beraberinde ağrı getiriyorsa vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır. Özellikle dikiş veya yara yeri ağrısı gibi şikayetler doktor tarafından mutlaka muayene edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum korkusu ve psikolojik kaygılarla nasıl başa çıkılır?
Doğum öncesi ölüm korkusu veya yoğun kaygı yaşamak, hamilelik döneminde hormonal değişimler ve artan sorumluluk hissi nedeniyle sık görülen bir durumdur. Bu duygularla başa çıkmak için yaşadığınız endişeleri mutlaka doktorunuzla paylaşmalı, gerekirse bir uzmandan psikolojik destek almalısınız. İçinize doğan olumsuz hislerin çoğu, yaklaşan doğumun getirdiği stres ve yorgunluktan kaynaklanan doğal bir savunma mekanizmasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen kararı hangi durumlarda erkene alınır?
Sezaryen doğumun 39. haftadan önce erkene alınması ancak anne veya bebeğin sağlığını tehdit eden tıbbi bir durum olduğunda gerçekleşir. Gebelik zehirlenmesi (preeklampsi), bebeğin eşinin erken ayrılması, bebeğin kalp atışlarında bozulma veya suyun erken gelmesi gibi durumlarda doktorlar 37. haftadan sonra doğumu başlatma kararı alabilirler. Sadece anne isteğiyle bu haftalarda ameliyat yapılması tıbbi etik kurallara uygun değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası dikiş ağrısı ne zaman ciddiye alınmalıdır?
Eğer daha önce bir sezaryen geçirdiyseniz ve mevcut dikiş yerinizde şiddetli, batıcı bir ağrı hissediyorsanız bu durumu mutlaka acil olarak doktorunuza bildirmelisiniz. Dikiş bölgesinde sertlik, kızarıklık, ısı artışı veya şiddetli ağrı, rahimde hassasiyetin arttığına dair bir işaret olabilir. 37. haftada bu tür belirtiler ihmal edilmemeli ve rutin kontroller beklenmeden muayene olunmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,339 soru

24,667,962 cevap

367,097 kullanıcı

...