7 haftalık hamileyim, kasık ağrım var ve bebek görünmüyor?

0 oy
124 göst.
10 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (21 puan) sordu
Merhaba ben 7 haftalık hamileyim 2. Hamileliğim kasıklarımda çok fena ağrı oluyo birde belim çok ağrıyo sizce bu normalmi? İlk hamileliğimde bel ağrım olmamıştı. Birde 2 hafta önce doktora gittik ultrasonda bebeğin kesesinin oluştuğunu fakat bebeğin görünmediğini söyledi doktor hanım çok korkuyorum dış gebelik olur diye benim gibi yaşayanlar varmı bilgi verirseniz çok sevinirim
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

7 haftalık hamilelikte kasık ve bel ağrısı normal mi?
7 haftalık hamilelik döneminde görülen hafif kasık ve bel ağrıları, vücudun gebeliğe uyum sağlaması ve rahmin büyümesi nedeniyle genellikle normal kabul edilir. Ancak ağrıların şiddetli, tek taraflı veya kramp tarzında olması durumunda, olası komplikasyonları ekarte etmek için mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
7 haftalık gebelikte ultrasonda bebeğin görünmemesi ne anlama gelir?
7 haftalık gebelikte ultrasonda bebeğin görülmemesi, bazen geç döllenme nedeniyle gebelik haftasının beklenenden küçük olmasıyla açıklanabilir. Gebelik kesesinin oluştuğu ancak embriyonun henüz izlenemediği durumlarda, doktorlar genellikle 1 veya 2 hafta sonra takip muayenesi planlayarak bebeğin gelişimini ve kalp atışlarını kontrol ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dış gebelik belirtileri nelerdir ve nasıl anlaşılır?
Dış gebelik, genellikle şiddetli tek taraflı kasık ağrısı, vajinal kanama ve omuz ağrısı gibi belirtilerle kendini gösterir. Tanı konulabilmesi için kanda beta-hCG değerlerinin artış hızı takip edilmeli ve transvajinal ultrason ile gebelik kesesinin rahim içinde olup olmadığı kesin olarak belirlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken dönem gebelikte bel ağrısı neden olur?
Erken gebelik döneminde bel ağrısı, artan progesteron hormonunun etkisiyle bağların gevşemesi ve vücudun ağırlık merkezinin değişmeye başlamasıyla ortaya çıkar. Ayrıca rahmin büyümesiyle birlikte bel bölgesindeki kasların üzerine binen yük artar, bu da hamilelerin çoğunda bel ağrısı şikayetine yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik teşhisi ne zaman konulur?
Boş gebelik, gebelik kesesinin ultrasonda izlenmesine rağmen içerisinde embriyonun gelişmediği durumdur ve genellikle 7. veya 8. haftadan sonra yapılan detaylı ultrason muayeneleriyle netleşir. Doktorlar, bebeğin görünmediği durumlarda hemen teşhis koymak yerine, kesin bir sonuç için belirli bir süre bekleyerek gelişim takibini tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,452 soru

24,669,317 cevap

367,168 kullanıcı

...