Gebelikte şekerim yüksek çıktı, bebeğe bir şey olur mu?

0 oy
480 göst.
10 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (305 puan) sordu
Şekerim yüksek çıktı dahileyeye yönlendirdi doktorum nasıl yol izlenecek bilgisi olan yazabilrmi bebeği etkiliyor mu 
Gebelik haftası 26

5 Cevap

0 oy
10 Mayıs 2021 (854 puan) cevapladı
Vakit kaybetmeden gidin, evet şeker bebeğinizi etkiler. Dahiliye sonucunuza göre sizi diyetisyene de yönlendirebilir, doğrudan insğline de başlatabilir. İnsülin kullanırken de diyete devam edeceksiniz zaten. Kontrol altında olmanız en sağlıklısı. Biraz araştırma yapabilirsiniz diyet ile ilgili. Yasak olan besinler aynı çünkü. 
10 Mayıs 2021 (305 puan) yorumladı
Şuan geldim dahiliyedeyim çok teşekkür  ederim
10 Mayıs 2021 (854 puan) yorumladı
Rahat olun, bir anda gözünüz korkabilir diyetten vs. İnanın o kadar çok ki bu sorunu yaşayan, siz de alışırsınız.
10 Mayıs 2021 (305 puan) yorumladı
Aslında hiç beklemediğim bir sonuçtu ama tek sorun 26 haftalık hamileyim.17 kilo aldım bu gebelikte olan birşey mi yoksa öncesi de vardı ben mi fark etmemiştim
10 Mayıs 2021 (854 puan) yorumladı
Her ikisi de olabilir, 3 aylık şeker ortalamanızdan belli olur o, 17 kilo çok fazla ama artık kontrol altında olursunuz.
-Reklam-
0 oy
10 Mayıs 2021 (1,486 puan) cevapladı
Diyetisyene yönlendirilip cihazla takip yapıyorsunuz diyet yapiyorsunuz
11 Mayıs 2021 (305 puan) yorumladı
Evet aynen dediginiz gibi yaptı doktorum:) sekerim 186 cıktı idrarda da pozitif cıktı negatif çıkması lazmken çok anlamıyorum ben ilk defa başıma geldiği için:)
12 Mayıs 2021 (1,486 puan) yorumladı
Tez vakitte düzene girer inşaAllah  bende 9. haftamdan beri diyetteyim ama düzende şükür suan 34+1 olduk
12 Mayıs 2021 (305 puan) yorumladı
Maşallah maşallah darısı bize inşallah o günleri gösterir rabbim :) ben aşırı kilo aldım 26 haftamda 17 kilo almışım keşke erkek öğrenebileydik bu durumu
13 Mayıs 2021 (1,486 puan) yorumladı
Benim açlık kan şekerim yüksek olduğundan ozamanki kan tahlilinde belli oldu sagolsun doktorum da ihmal etmedi yönlendirdi hemen. Ben 6 kilo verdim 4ünü geri aldım sadece :) diyet yürüyüş bol su anca
13 Mayıs 2021 (1,486 puan) yorumladı
Zararın neresinden dönülse kârdır şükür farkedilmis bebise zararı olmadan geçer gider inşallah
0 oy
10 Mayıs 2021 (449 puan) cevapladı
Diyett yap  yediğine dikkat et bir diyetisyene gorun
11 Mayıs 2021 (305 puan) yorumladı
Teskkur ederm
0 oy
10 Mayıs 2021 (253 puan) cevapladı
Canım diyetisyene git diyete uy her yemekten sonrada yürüyüş yap kontrol altında tutarsın insüline gerek kalmaz en az 20 dk yürü 
0 oy
10 Mayıs 2021 (247 puan) cevapladı
Dahiliye diyetisyen e yönlendiriyor diyet listesi veriyor şeker aleti alacaksın sabah akşam açlık tokluk ölçü çeksin canım eyer düzelmezse insülin başlarlar bol su yürüyüş yapcaksin geçmiş olsun sağlık kucağına almayı nasip etsin rabbim inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte şeker yüksekliği bebeğe zarar verir mi?
Gebelikte yüksek şeker kontrol altına alınmadığında bebeğin aşırı kilo almasına, doğum sonrası solunum sıkıntısı yaşamasına ve kan şekeri düşüklüğüne yol açabilir. Ancak erken teşhis ve uygun tedavi süreciyle bu riskler minimuma indirilebilir. Doktorunuzun önerdiği diyet ve takip programına uyarak bebeğinizi bu olumsuz etkilerden koruyabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şekerim yüksek çıkınca dahiliye doktoru ne yapar?
Dahiliye uzmanı, gebelik şekerinin seviyesini belirlemek için açlık ve tokluk kan şekeri ölçümlerinizi ister ve gerekirse şeker yükleme testini değerlendirir. İlk aşamada genellikle beslenme uzmanı eşliğinde bir diyet listesi oluşturulur. Kan şekeri değerleriniz diyetle dengelenemezse, bebeğe zarar vermeyen güvenli insülin tedavisi veya ilaç seçenekleri planlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerini düşürmek için nasıl beslenmeliyim?
Gebelik şekerini düşürmek için beyaz un, şekerli gıdalar, paketli atıştırmalıklar ve aşırı meyve tüketiminden kaçınmalısınız. Bunun yerine posalı gıdalar, tam tahıllar, kaliteli protein kaynakları ve glisemik indeksi düşük sebzeleri tercih etmelisiniz. Öğünlerinizi azar azar ve sık olacak şekilde planlamak kan şekeri dengenizi korumanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yüksek şeker tanısı konulduğunda süreç nasıl ilerler?
Tanı konulduktan sonra kan şekeri takibi için bir glukometre edinmeniz istenir ve günlük ölçüm yapmanız sağlanır. İlerleyen süreçte kadın doğum uzmanı bebeğin gelişimini ve suyunu, dahiliye uzmanı ise sizin kan şekeri değerlerinizi yakından takip eder. Gerekli durumlarda haftalık veya iki haftalık kontrollerle tedavi planı sürekli güncellenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri olan anne adayları nelere dikkat etmeli?
Gebelik şekeri olan anne adaylarının en dikkat etmesi gereken konu öğün atlamamak ve düzenli hafif yürüyüşler yapmaktır. Kan şekeri değerlerinizi bir not defterine düzenli kaydederek doktor randevularınıza gitmelisiniz. Ayrıca bebeğin hareketlerinde bir azalma fark ederseniz veya kendinizi halsiz hissederseniz vakit kaybetmeden hekiminize bilgi vermelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 524 göst.
0 oy
1 cevap 190 göst.
2 Eylül 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Defne22 (358 puan) sordu
0 oy
3 cevap 279 göst.
30 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Neslihan16 (21 puan) sordu

1,512,441 soru

24,669,200 cevap

367,164 kullanıcı

...