NST sonucunda sancı var mı nasıl anlarım?

0 oy
412 göst.
11 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (701 puan) sordu

Sizce sancı var mı 

image

Gebelik haftası 38+3

3 Cevap

0 oy
11 Mayıs 2021 (312 puan) cevapladı
Uzmhanlastim. Artık üst taraf bebeğin kalp atımı alt taraf sancı sancı 80 ve üstü çıkarsa doktor sancı olarak kabul ediyor
11 Mayıs 2021 (701 puan) yorumladı
Fazla sancı çıkmamış dedi
-Reklam-
0 oy
11 Mayıs 2021 (3,529 puan) cevapladı
Sancı yok... 
11 Mayıs 2021 (312 puan) yorumladı
Yok zaten 80 üstü sancı olarsk kabul oluyor
11 Mayıs 2021 (3,529 puan) yorumladı
Yok düzenli ise 50 bile yeterli. En önemlisi eşit aralıklı olması. 25 olan sancım 2 saat sonra 54 oldu. Durdurmasalar yukselirdi çünkü düzenli sancıydi. Ama burda hiç yok.
0 oy
11 Mayıs 2021 (572 puan) cevapladı
Sancı hiç yok

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST nedir ve sancı takibi nasıl yapılır?
NST (Non-Stres Test), bebeğin kalp atış hızını ve annenin rahim kasılmalarını eş zamanlı olarak kaydeden bir yöntemdir. Test sırasında bebeğin hareketleri, kalp atışındaki değişimler ve kasılmalar kağıt üzerine grafik olarak dökülür; bu sayede bebeğin oksijen durumu ve stres seviyesi değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST kağıdında sancı olduğu nasıl anlaşılır?
NST kağıdının alt kısmında yer alan dalgalanmalar rahim kasılmalarını, yani sancıları gösterir. Eğer bu dalgalar düzenli bir şekilde yükselip alçalıyorsa ve belirli bir eşik değerin üzerine çıkıyorsa, bu durum gerçek doğum sancısı veya yalancı kasılmaların habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı çıkması ne anlama gelir?
NST sonucunda sancı çıkması, rahim kaslarının aktifleştiğini gösterir ancak bu her zaman doğumun başladığı anlamına gelmez. Eğer kasılmalar düzenli aralıklarla geliyorsa ve şiddeti artıyorsa doğum sancısı olabilir, ancak düzensiz kasılmalar dinlenmekle geçen yalancı sancılar da olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST cihazı sancıyı kaç değerinde gösterir?
NST cihazında sancı değerleri genellikle 20 ile 100 arasında değişen bir skalada ölçülür. Değerlerin 40-50 üzerine çıkması ve düzenli aralıklarla tekrarlaması, kasılmaların hissedilir düzeyde olduğunu gösterir; ancak her kadının ağrı eşiği farklı olduğu için sadece rakamlara değil klinik belirtilere de bakılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sırasında sancı hissetmemek normal mi?
NST sırasında sancı hissetmemek, rahim kasılmalarının henüz başlangıç aşamasında olduğunu veya kasılmaların şiddetinin çok düşük olduğunu gösterebilir. Bazı durumlarda bebek hareketli olduğu için cihaz kasılmaları yakalayabilir ancak anne bunları henüz yoğun bir ağrı olarak algılamayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,482 soru

24,669,843 cevap

367,195 kullanıcı

...