37. haftada çalışamaz raporu alınca işe gitmek yasak mı?

0 oy
294 göst.
12 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (503 puan) sordu

Merhaba kizlar 37 de çalışamaz raporu aldıktan sonra ise gidersem işverene herhangi bir cezası vs var midir?Gideceğimden değil meraktan soruyorum :D

1 cevap

0 oy
12 Mayıs 2021 (3,871 puan) cevapladı
Raporlu işçi calistirmak yasak. Tespit edildiği taktirde sana da iş yerine de ceza gelir. 
12 Mayıs 2021 (503 puan) yorumladı
Tmmdir tesekkurler
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37. haftada çalışamaz raporu aldıktan sonra işe gitmek yasal mı?
37. haftada çalışamaz raporu alan bir gebe, SGK mevzuatına göre çalışamaz ve çalıştırılamaz. Bu raporun düzenlendiği tarihten itibaren sigortalı çalışanın iş yerinde faaliyet göstermesi, hem işveren hem de çalışan açısından yasal olarak risklidir; çünkü bu rapor çalışanın dinlenmesi gerektiğini ve iş göremez olduğunu resmi olarak belgelemektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çalışamaz raporu varken işe gidersem işverene ceza kesilir mi?
Evet, çalışamaz raporu almış bir personeli iş yerinde çalıştırmak işveren için ciddi idari para cezalarına yol açabilir. Sosyal Güvenlik Kurumu denetimlerinde, raporlu olduğu dönemde sigorta primi yatan veya iş yerinde çalıştığı tespit edilen işverenlere, mevzuata aykırı çalıştırma gerekçesiyle cezai yaptırım uygulanmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftada çalışamaz raporu alıp çalışmaya devam edebilir miyim?
37. haftada çalışamaz raporu aldığınızda, bu rapor artık çalışmaya devam etme hakkınızı ortadan kaldırır. Eğer 37. haftaya kadar çalışıp doğum öncesi izinleri doğum sonrasına aktarmak istiyorsanız, bu işlemi 'çalışabilir' raporu alarak 37. haftanın başında yapmanız gerekirdi; 'çalışamaz' raporu alındıktan sonra bu statü geri döndürülemez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum izni raporu alındıktan sonra işe gitmenin sonuçları nelerdir?
Doğum izni veya çalışamaz raporu süresince işe gitmek, geçici iş göremezlik ödeneği almanıza engel olabilir ve kurum tarafından ödenen ödeneklerin kesilmesine neden olur. Ayrıca iş yeri güvenliği ve sağlık yasal düzenlemeleri gereği, raporlu bir çalışanın iş yerinde bulunması iş kazası durumunda işvereni ağır hukuki sorumluluklar altına sokar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çalışamaz raporu ile işe gitmek sigorta ödemelerini nasıl etkiler?
Çalışamaz raporu döneminde işe gitmek ve bildirimde bulunmak, SGK sisteminde çelişkili bir duruma yol açarak geçici iş göremezlik ödeneğinizin reddedilmesine neden olabilir. Raporlu olduğunuz süre boyunca primlerinizin kesilmemesi ve istirahatli sayılmanız, hem yasal hakkınızdır hem de doğum sonrası ödenek alabilmeniz için zorunlu bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 408 göst.
17 Mayıs 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde ipek6363 (11 puan) sordu
0 oy
2 cevap 254 göst.
22 Şubat 2024 Doğum kategorisinde Dudi (29 puan) sordu
0 oy
4 cevap 691 göst.
0 oy
9 cevap 1,194 göst.

1,512,149 soru

24,665,531 cevap

366,953 kullanıcı

...