Adetim 17 gün gecikti, idrar testim negatif, neden olabilir?

0 oy
493 göst.
15 Mayıs 2021 Doğum kategorisinde (309 puan) sordu
Mart'ın 26'sında adet oldu bir daha olmadı bugün idrar testi yaptım negatif üç gündür belirtilerin çok vardı neden böyle oldu Çok üzgünüm idrar testim negatif 

5 Cevap

0 oy
15 Mayıs 2021 (1,545 puan) cevapladı
Bence bi kadın doğuma gözükmelisiniz. Aynısı bende de olsa polikistik over varmış. O da gebe kalmayı engelliyor. Malesef hamilelik beklediğiniz için belirtileri psikolojik de yaşıyor olabilirsiniz. 
-Reklam-
0 oy
15 Mayıs 2021 (983 puan) cevapladı
Olsa bu zmaana kadar çıkardı. Belki de stresten falan adet olamiyorsunuzdur. Allah gönlünüze göre versin
0 oy
15 Mayıs 2021 (496 puan) cevapladı
Hamile olsaniz kanda yukselirdi.demekki baska bir sıkıntiniz var.doktora gorunun
0 oy
15 Mayıs 2021 (2,498 puan) cevapladı
pkolumusun cnm ? olsanda olmasanda folik asit kullan ve bebek konusunu at kafandan hic umadigin anda olur ben tam 4 yill bekledim Rabbim nasip etti inshallah sanada nasip eder en kisa zamanda
0 oy
15 Mayıs 2021 (3,770 puan) cevapladı
Doktora git canım prolaktin yüksek olabilir. Kist falan da olabilir 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Adetim 17 gün gecikti ama idrar testi negatif çıktı, hamile olabilir miyim?
Adet gecikmesinin 17. gününde yapılan negatif idrar testi, gebeliğin henüz oluşmadığını veya idrarda henüz yeterli hormon seviyesine ulaşılmadığını gösterebilir. Ancak evde yapılan testlerin yanılma payı vardır; kesin sonuç için bir kadın hastalıkları uzmanına başvurarak kanda gebelik testi (Beta-HCG) yaptırmanız en doğru yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesi ve hamilelik belirtileri olmasına rağmen test neden negatif çıkar?
İdrar testi negatif çıkmasına rağmen hamilelik belirtileri yaşamanızın nedeni, yumurtlamanın geç gerçekleşmesi, hormon seviyelerinin henüz idrara yansımaması veya stres, kist, hormonal dengesizlik gibi farklı sağlık durumları olabilir. Eğer adet döngünüzde ciddi bir sapma varsa, vücudunuzdaki değişimlerin altında yatan nedeni belirlemek için mutlaka bir doktora danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesi durumunda kanda gebelik testi ne zaman yapılmalı?
Kanda gebelik testi, idrar testine göre çok daha hassastır ve döllenmeden sonraki 7-10 gün içinde dahi sonucu verebilir. Adet gecikmesi yaşayan bir kadın, şüpheleri netleştirmek için gecikmenin hemen ardından herhangi bir sağlık kuruluşunda kanda gebelik testi yaptırarak kesin sonucu öğrenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik dışında adet gecikmesinin diğer yaygın sebepleri nelerdir?
Adet gecikmesi her zaman gebelik kaynaklı değildir; aşırı stres, mevsimsel değişiklikler, ağır egzersiz, ani kilo değişimi veya polikistik over sendromu gibi hormonal bozukluklar döngüyü etkileyebilir. Eğer 17 günlük bir gecikme söz konusuysa ve testler negatifse, bu durumun altında yatan tıbbi bir neden olup olmadığını anlamak için jinekolojik bir muayene gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Evde yapılan idrar testi hatalı sonuç verebilir mi?
Evet, evde yapılan idrar testleri yanlış uygulama, testin son kullanma tarihinin geçmesi veya idrardaki hormon yoğunluğunun düşük olması gibi nedenlerle hatalı sonuç verebilir. En doğru sonuç için sabah ilk idrarla test yapılması önerilse de, negatif çıkan bir testten sonra gecikme devam ediyorsa mutlaka bir uzmana görünmek gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,644 soru

24,671,713 cevap

367,291 kullanıcı

...