Son kullanma tarihi geçmiş süt içtim, bir şey olur mu?

0 oy
1,151 göst.
16 Mayıs 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (736 puan) sordu

Hanımlar skt 04.04.2021 olan süt içtim. Küçük bir kutuyu bitirdim :(( Tadında ve kokusunda bir şey yoktu, sadece son yudumlarında kaymaksı birşeyler vardı o zaman anladım zaten. Çok endişeliyim

Gebelik haftası 12

6 Cevap

0 oy
16 Mayıs 2021 (1,219 puan) cevapladı
kusturmayı denedin mi kzum kendini
16 Mayıs 2021 (736 puan) yorumladı
Hayır canım yoğurt yedim :(
16 Mayıs 2021 (1,219 puan) yorumladı
çok geçediyse kus kuzum ne olur ne olmaz
-Reklam-
0 oy
16 Mayıs 2021 (2,964 puan) cevapladı
Süt buzdolabındaysa bir şey olmaz. Pastörize edilmiş süt o 
0 oy
16 Mayıs 2021 (910 puan) cevapladı
Hemen doktorunu ara haber ver yönlendirsin seni. Doktorum yediklerine dikkat et gıda zehirlenmesi en son isteyeceğimiz şeydir demişti. Buraya yazarak vakit kaybetmen bile hata.
0 oy
16 Mayıs 2021 (1,617 puan) cevapladı
Kapali kutudaydi muhtemelen? Skt genelde raf omru oluyor. Bozulan sutu oyle baya icemezdin zaten. 
16 Mayıs 2021 (736 puan) yorumladı
Dolapta değildi, kapalı kutuydu. Şu küçük tek içimlik muzlu sütler. Tadı normaldi ama neredeyse 2 aya yakın geçmiş
0 oy
16 Mayıs 2021 (506 puan) cevapladı
Canım bende maalesef farkında olmadan konserve yedim tarihi geçmiş daha tehlikeli ama ben sabaha kadar kustum sabah kendime geldim galiba zehirlendim ama şükür bebeğimdede bende de sıkıntı yok süt dolaptaysa bişey olmaz ama yine kendini gözlemle 
16 Mayıs 2021 (736 puan) yorumladı
Dolapta değildi, kapalı kutuydu. Şu küçük tek içimlik muzlu sütler. Tadı normaldi ama neredeyse 2 aya yakın geçmiş
16 Mayıs 2021 (506 puan) yorumladı
Kötü bişey olsa hemen olurdu canım ama dediğim gibi kendini gözlemle inşallah olmaz bişey
0 oy
16 Mayıs 2021 (7,370 puan) cevapladı
Gıda zehirlenmesi baya ciddi biiy canım 

Mutlaka doktoruna danış sor gerekirse acile git 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Son kullanma tarihi geçmiş süt içmek sağlığa zarar verir mi?
Son kullanma tarihi geçmiş süt içmek, içerisindeki mikroorganizmaların çoğalması nedeniyle gıda zehirlenmesine yol açabilir. Sütün bozulup bozulmadığını anlamak için tadına, kokusuna ve kıvamına dikkat etmek gerekir; eğer sütte topaklanma, ekşimsi bir koku veya tat değişikliği varsa kesinlikle tüketilmemelidir. Tüketim sonrası şiddetli karın ağrısı, kusma veya ishal gibi belirtiler görülürse vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulması önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bozuk süt içtiğimi nasıl anlarım ve belirtileri nelerdir?
Bozuk süt içtiğinizi anlamanın en belirgin yolları sütün tadındaki ekşime, kokusundaki keskin değişim ve kıvamındaki pütürlü, kaymaksı yapısal bozulmalardır. Bozuk süt tüketimi genellikle ilk 1 ile 6 saat içerisinde mide bulantısı, karın krampları, ishal ve bazen ateş gibi belirtilerle kendini gösterir. Eğer sütü içtikten sonra bu tür semptomlar yaşıyorsanız, vücudunuzun tepkisini takip etmeli ve bol sıvı tüketerek durumu gözlemlemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Son kullanma tarihi geçen süt içince ne yapmalıyım?
Son kullanma tarihi geçmiş süt içtiyseniz, öncelikle sakin kalmalı ve vücudunuzdaki belirtileri gözlemlemelisiniz. Eğer sütün tadında veya kokusunda bir anormallik fark etmediyseniz ve herhangi bir mide rahatsızlığı yaşamıyorsanız, vücudunuzun sindirim süreci genellikle herhangi bir müdahale gerektirmez. Ancak şiddetli belirtiler başlamışsa, mideyi zorlayacak gıdalardan kaçınmalı ve semptomlar devam ederse bir doktora danışarak tıbbi destek almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sütteki kaymaklanma bozulduğunun kesin bir göstergesi midir?
Sütteki kaymaklanma veya topaklanma, sütün yapısının bozulduğunun ve içerisindeki proteinlerin asitlenerek çöktüğünün en belirgin fiziksel göstergelerinden biridir. Normal şartlarda taze sütün homojen ve pürüzsüz bir yapıda olması beklenir; dolayısıyla içtiğiniz sütün son yudumlarında kaymaksı veya pütürlü bir doku hissettiyseniz, bu sütün raf ömrünün dolduğunu ve bozulma sürecinin başladığını kanıtlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Son kullanma tarihi geçmiş gıdalar ne kadar sürede etkisini gösterir?
Son kullanma tarihi geçmiş gıdaların neden olduğu sindirim sistemi sorunları, genellikle tüketimden sonraki 30 dakika ile 6 saat arasında etkisini göstermeye başlar. Bu süre zarfında vücut, bozulmuş gıdayı dışarı atmaya çalışarak kusma veya ishal gibi savunma mekanizmalarını devreye sokabilir. Eğer 24 saat geçmesine rağmen herhangi bir semptom oluşmadıysa, genellikle ciddi bir gıda zehirlenmesi yaşanma riski oldukça düşüktür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 543 göst.
16 Mayıs 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Ulvi_m (736 puan) sordu
0 oy
0 cevap 139 göst.
0 oy
0 cevap 238 göst.
0 oy
1 cevap 339 göst.
27 Haziran 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Smeyll (362 puan) sordu

1,512,250 soru

24,666,793 cevap

367,042 kullanıcı

...