38+5 haftalık hamileyim, hiç sancım yok, ne yapmalıyım?

0 oy
519 göst.
17 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (22 puan) sordu
Kızlar merhaba bugün 38+5 olduk kontrolüm vardı nstye girdim ne sancı ne bişey hiç bişey yok artık doğsun istiyorum sağlıcakla doktor sancın gelmezse 40+6 ya kadar bekleriz dedi ilk doğumum suni sancı ile olmuştu budamı öyle olacak bilmiyorum varmı benim gibi olan sizler ne durumdasınız 
Gebelik haftası 38

2 Cevap

0 oy
17 Mayıs 2021 (1,423 puan) cevapladı
38+3 ilk gebeliğim hiç sanckm yok yürüyüş yapıyorum bol bol eğilip kalkmaya da başladım ama fayda etmiyor gibi 

Bilmiyorum ne zaman gelecek 
17 Mayıs 2021 (22 puan) yorumladı
Hayırlısı ile gelsinler artık çok zor geçiyor son günler
-Reklam-
0 oy
17 Mayıs 2021 (129 puan) cevapladı
38+3oldu benimde bol yürüyüş yapıyorum kasılmalarım ve bel agrim 1 haftadır var bence sizin 40 haftayı bulmaz gibi hazırlıklı olun zamanında doğar inşallah 
17 Mayıs 2021 (22 puan) yorumladı
İnşallah ya hiç sancım yok kasılmam yok sanki doğum yapmayacak gibiyim hayırlısı ile gelsinler artık zaman geçmiyor sanki

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38+5 haftalık gebelikte sancı olmaması normal mi?
38+5 haftalık gebelikte düzenli sancıların başlamaması oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Çoğu anne adayında gerçek doğum sancıları 40. haftaya kadar kendiliğinden başlamayabilir. NST sonucunda sancı çıkmaması, bebeğin henüz doğum kanalına inmediğini veya vücudun henüz hazırlık sürecinde olduğunu gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı başlamazsa doktorlar kaçıncı haftaya kadar bekler?
Doğum sancısı kendiliğinden başlamayan gebeliklerde doktorlar genellikle 41. haftaya kadar beklemeyi tercih edebilirler. Gebeliğin 40+6 gününe kadar takip süreci devam eder ancak bu süreçte bebeğin kalp atışları ve amniyon sıvısı seviyesi düzenli NST ve ultrason kontrolleriyle yakından izlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk doğumum suni sancı ile oldu, ikincisi de öyle mi olur?
İlk doğumun suni sancı ile gerçekleşmiş olması, ikinci doğumun da mutlaka aynı şekilde olacağı anlamına gelmez. Her gebelik birbirinden bağımsız ilerler; vücudunuz bu kez kendi kendine doğum sancısı üretebilir veya doğal yollarla doğum hazırlığına daha hızlı girebilir. Ancak süreç yine de doktorunuzun takibi ve bebeğin durumu doğrultusunda belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelikte sancı gelmesi için neler yapılabilir?
Doğum sancısının doğal yollarla tetiklenmesi için doktorunuzun onayıyla hafif tempolu yürüyüşler yapabilir ve pelvik hareketleri deneyebilirsiniz. Bununla birlikte, en güvenli yöntem vücudun kendi hormonlarını salgılamasını beklemektir. Stresten uzak durmak ve dinlenmek, doğumun başlaması için gereken oksitosin hormonunun salgılanmasını destekleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaştığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun yaklaştığını gösteren en önemli belirtiler arasında nişan gelmesi, suyun gelmesi, düzenli ve giderek şiddetlenen kasılmalar ile bebeğin hareketlerinde yavaşlama sayılabilir. Bu belirtilerin yanı sıra bel ağrısı ve yoğun kasık baskısı da vücudun doğuma hazırlandığının fiziksel işaretleri olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,452 soru

24,669,307 cevap

367,168 kullanıcı

...