0 oy
9,219 göst.
20 Mayıs 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (40 puan) sordu
Yani suan 23 haftalık hamileyim ve bebegi hiç hissetmiyorum ne tekme ne oynama hareket hiç birşey yok kimisi yazmış ki 12 haftada hissettim oynuyo diyo şaka mı yapıyorsunuz acaba sizler?? Yoksa bende mi problem var anlamadım dr sordum oda normal dedi anlamadım gitti bu işi 
Gebelik haftası 23

93 Cevap

+10 oy
21 Mayıs 2021 (606 puan) cevapladı
Bira araştırma yaparsanız özellikle ikinci gebeliklerde 13.haftada bebeğin hareketleri hissedilebilir. Ve ben de aynı şekilde hissettim zaten her türlü bebek olduğu anlaşılıyor gaz falan değil yani. İlk gebeliğimde de 18.haftamda hissetmiştim. Soru sorarken milleti kışkırtmayın. Doktorunuz normal dediyse oturun bekleyin hareketlerini hissetmeyi. Kimsenin heyecanını da yargılamayın haddinize değil çünkü. 
21 Mayıs 2021 (514 puan) yorumladı
Canim doktorun sorun deil dediyse hic kafana takma, burdan sen yazinca pesinden de birsuru erken hissedene elestiri gelmis bide sen sakamisiniz yazinca aldik walla uzerimize:)) hic annenin uzulmesini istemem ama❤️❤️doktorunu dinle canim, o en iyisini bilir
21 Mayıs 2021 (2,213 puan) yorumladı
Sen öyle yazınca hepimize alındık valla demek senin derdin başkaymış üzüldüm yaa hiç kimsenin böyle söylemesine hakkı yok hamile bir kadını üzmlerine hakkı yok gerçekten bebeğin sağlığı yerinde olduktan sonra boşver canım
21 Mayıs 2021 (1,224 puan) yorumladı
Bebeğini 12 . Haftada hisseden anneler için bide aptallar kelimesini kullanıyosun ne kadar saygısız densiz bir insansın ağzından çıkan cümlelere dikkat kimseye hakaret edemezsin burada bu hakkıda sana kimse vermez üslubunu bil
22 Mayıs 2021 (606 puan) yorumladı
Aptallar mı diyor bir de? Pes yani. Gerçekten kadının kadından başka düşmanı yok. Erken hisseden aptalsa geç hissedene de biz mi hakaret etmeliyiz?? Bu konuyla daha fazla ilgilenmeyeceğim. Herkes kendine baksın kimseyi yargılamasın bu kadar net.
22 Mayıs 2021 (514 puan) yorumladı
***** olsak erken hissetmezdik :)))
-Reklam-
+4 oy
21 Mayıs 2021 (390 puan) cevapladı

Bunca gebe yalan mı söylüyor yani :) 23 24. Haftamda eşim bile elini karnıma koydugunda hissediyordu benimde ilk gebeliğim :) bu kişiden kişiye değişir niye bu kadar hayret ettiin ki bende bunu anlayamadım. 16. Haftamda da ilk hareketini hissetmiştim. Biraz sabret bakalım inşallah hissedersin. 

21 Mayıs 2021 (256 puan) yorumladı
Benimde ikinci hamileliğim 20. Haftada yukarı çıkmıştı kafasına bile hissettim o derece kuvvetli kaktirmisti simdi 24 haftalığim hiç durmuyor yerinde sağ sol aşağıda zaten bir de 83 kilodayım baya var kilom da herkes farklı işte
21 Mayıs 2021 (514 puan) yorumladı
Arkadasim bence kiloylada alakali deil bazi insanin karninda yag orani zayif bile olsa cok oluyo onlar anlamiyir, biz anlayinca herkes onlar gibi anlamicak saniyor, benim 12.hafta ultrason videom warda walla bi saniye yerinde durmuyo, perinatolog asiri hareketli erken hissedebilirsin dedi o yuzden burda istedigi kadar gaz desin damar desin ne derse desin doktor dediyse gerisi viz gelir
21 Mayıs 2021 (390 puan) yorumladı
Benimde var canım video heycanla cekmistim :)
21 Mayıs 2021 (390 puan) yorumladı
Benimde video var bir heycanla cekmistim :)
21 Mayıs 2021 (1,224 puan) yorumladı
Bide kalkmış hanfendi aşağıda yorum yapmış bebeğini 12 haftada hissedip yazanlar için aptallar demiş densiz saygısız 23 haftaya kadar hissedemediysen o senin sorunun kimseye salça olmana gerek yok saygısız saygısız konuşmanada gerek yok 19 haftalıktım eşim eliyle hissediyodu şimdi 23 haftalığız el koymaya gerek yok dışardan görülüyor bol bol video çekiyorum bende
+4 oy
21 Mayıs 2021 (502 puan) cevapladı
Biri erken biri geç hissetmişse bunda erken hissedenin sucu ne. Sağlıklı mı bebek yeterli. Beni kimin kaç haftalık hissettiği alakadar etmez isterse 6 haftalık hissettim desin. Hamilelik bu rahim genişliyor vücudu bir canlıya hazırlanıyor. Elbette hissettiği şeyler var. Bebeğin hareketleri değilse bile bebeğinin varlığının verdiği bir his içindeki. Lütfen kimsenin hislerini önemsizleştirmeyin. Her his önemlidir hamilelikte. Siz de kendi hislerinize odaklanın.  Daha mutlu hissedeceksiniz o zaman emin olun. 
+3 oy
21 Mayıs 2021 (1,191 puan) cevapladı
Valla kişiye göre değişir, hayret etmenizi gerektiren bir durum yok. 13. Hafta boyunca yalnız iki kere kalp atışı gibi hareket olmuştu. Burda imkansız diyenleri gördugum için inanamadim bebek olduğuna. Şimdi 18. Haftayı devirdik neredeyse ve iki haftadır o hareketin aynısından sık sık hissediyorum. Bağırsak hareketi, başka bişey kesinlikle değil. Bebeğimin hareketi yani. Bunu ancak her gün sürekli oynamaya başladığında anlayabiliyirsunuz. Bazıları geç hissedebilir bu çok normal.
+3 oy
21 Mayıs 2021 (826 puan) cevapladı
Eğer birinde problem goruyosan kendine bakmalısın ben 23 haftalık gebeyim herseyini hissediyorum 2 hamileliğim ve 12 haftadan beri hissediyorum bu bı anlamlanmicak bisy değil ayrıca herkesin hamileliği farklıdır kimseyi kendinle kıyaslama  ki senin ilk gebeliginse eğer ikinci gebeliğin bile çok farklı geçebilir oyuzden sorun aranacak hayrete düşük bisy yok 
+3 oy
21 Mayıs 2021 (2 puan) cevapladı
Sen hissetmeyebilirsin hissedenlere saygi duy 
+1 oy
20 Mayıs 2021 (232 puan) cevapladı
Bende 23 haftadayiz kız bebegim olacak. İçimde resmen takla atio. Bu hafta dahada çok hissetmeye başladım. Dışardan bile döndüğünü tekmelerini görüyorum. Karın yapısıyla alakalı diye duymuştum
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
Karnım şişmedi çok fazla sanırım iç karnım büyük benim
20 Mayıs 2021 (232 puan) yorumladı
Ben ilk kizimdada sizin gibiydim karnımda çok civikti. Hareketlerini geç hissettim. İkinciye hamile kalmadan önce çok zayiflamistim karnım sertlesmisti iç karnimda kalmamıştı. O yüzden sanırım
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
Yok ben daha 22 yaşındayım vücudumda sarkma yada civiklik yok çok gergindir hatta bilmiyorum yani
+1 oy
20 Mayıs 2021 (988 puan) cevapladı
15. Haftada hissettim ilk. Şu an 25 haftalığız, bazen canımı bile acıtıyor. Hep hareket halinde. Bende hissedemeyenlere şaşırıyorum sizin gibi :) 
+1 oy
21 Mayıs 2021 (367 puan) cevapladı
İlk gebeliğin ise oyuzden hissetmeyebilirsn.  İkinci gebeliğim bnde erken hissettim.  Hissettiğini söyleyen de neys kime inat ne için hissediyorum desin ki canim
0 oy
20 Mayıs 2021 (63 puan) cevapladı
22 haftalık benim kide ben hissediyorum canım kasık bölgemde sürekli hareketini hissediyorum özellikle geceleri uzandigimda 
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
Umarım bende hissedeceğim:))))
20 Mayıs 2021 (63 puan) yorumladı
Hareket ediyodurda beli sen başka bişey diyemi anlamıyorsun tatlı birşeyler ye doluna yat bekle insallh hissedersin hareketini ve benim kilom seninkinden fazla
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
Ya kilom yok boyum uzun olduğu için ideal kilodayim kilodan kaynaklı olduğunu düşünmüyorum, sanırım kızım çok uslu artık böyle kendimi teselli ediyorum :D
20 Mayıs 2021 (63 puan) yorumladı
Allah'ın izniyle bişey olmaz korkma bende çok tedirgin oluyordum sürekli bişey mi oldu diye bı tanede kaybım olduğu için şükürler olsun Rabbime hissediyorum artk sende hissedersin insallh önemli olan sağlıklı bı şekilde kucağımıza almamız
0 oy
20 Mayıs 2021 (80 puan) cevapladı
İlk gebelikte bi tık geç hissediliyor. Şuan ikinci gebeliğim ve 14 haftadan bu yana aktif olarak hissediyorum. Belkide kaslarla vs alakali bi durumdur. 
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
Evet ilk gebeliğim bakalım belki 7. Ayda felan hissederim
0 oy
20 Mayıs 2021 (1,695 puan) cevapladı
Kac kilosun canm zayif olmakla ve bebegin tutundugu yerle alakali dedi bana doktor bende 17de hissettm az az ama 51le hamile kaldim 12de hissetmeler gazdir o kadar erkenn olacagini sanmiyorum
20 Mayıs 2021 (1,695 puan) yorumladı
24 yasindaym bende evet bende biraz hizli yasama taraftariym dunya kotuye gidiyor tatmak lazim :))
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
Ben mezun oldum 17 yaşında üni başladım:) bende hayatı hızlı yaşıyorum sanırım:)
20 Mayıs 2021 (1,895 puan) yorumladı
Bende 17de ünite başladım 21 de bitti sonra ikinci başladı ve öyle devam etti :) :) evlilik iş hayatı derken 35.yaşını bulduk :) Benden bu gecelik bu kadar. Buranın en sevilmeyen insanıyım zaten :) doğurdum hala kurtulamadılar fazla bilgili olmak burada çok tutulan bişey değil :) :) kafana hiç takma bu saatten sonra ditek içinde maç yaparcasına oynacaktır. Burada okuyup okuyup ta moralini bozma :) sağlıkla rabbim kucağınıza almayı nasip etsin.. Yaşınız çok küçük bana göre ama en güzel şeye sahip olacaksınız. Ben şimdi kitap okuyayım. İyi geceler sizlere
21 Mayıs 2021 (606 puan) yorumladı
Hayret ediyorum verilen cevaplara. Yani bu kadar cahillik olmaz pes. Bebek kendini pıt pıt pıt diye belli etmez diyen arkadaş? Nasıl belli eder kendini anlatsana bi. Saçma sapan şeyleri yaymaktan vazgeçin biraz tıbba yönelin araştırın okuyun .
22 Mayıs 2021 (160 puan) yorumladı
Yani tüm yorumlara  bakarsak erken hissedeni topa tutmuş.. oysaki kendi daha ilk doğumunu yapmış 2. Gebeliğini yaşayan bana öyle olmaz böyle yani ben aradaki farkı biliyorum neyse zaten cvp verme gereği duymadım çünkü üslubu bana yanlış geldi sadece bu soruda değil başka postların altındaki üslubundan dolayı
0 oy
20 Mayıs 2021 (45 puan) cevapladı
Kiloluysan hissetmen daha güç oluyor 
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
1.70 boy 66 kilom
20 Mayıs 2021 (45 puan) yorumladı
Gayette fitsin aslında demek ki iç karnın geniş bir de ilk gebelikte daha geç hissediliyor.
21 Mayıs 2021 (32 puan) yorumladı
Ya boy ve kiloyla alakalı birşey değil boyun doğumda sana avantaj sağlar  bende 170 boy ve 60 kiloyum hatta ama bende aynı 3.5 4 aylık olduğunda gayet net hissediyordum   herkes aynı değil ki senin hissetmiyor olman herkes hissetmiyor anlamına gelmiyor senin bu dediğine bizde ya hayret ediyorum biz 14  haftalıkken hisettik nasıl hissetmiyorsun diye karşılık verebiliriz ama saçma bir durum olur değil mi
0 oy
20 Mayıs 2021 (147 puan) cevapladı
12 diyen çok erken ya,ben 15 ten sonra hissettim.2nci gebelik erken hissedilebilir doktorum da demişti ama çok ufak belli belirsiz dokumalar.ilk hamilelikte bende 22hafta falan dı sanırım geç hissettim yani doktorum o zaman da normal demişti. 
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
Hayır 12 haftada tekme attı diyolar felan ben şaşırıyorum 23 hafta ve tik yok diyorum sorun bende mi yani :))
21 Mayıs 2021 (606 puan) yorumladı
Aynen sorun sende canım :) Kimse tekme delisi değildir burda. Herkes hissettiğini yaşadığını yazıyor kendin hissetmedin diye milleti ağzına sakız etme. Sırf kendini rahatlatmak için başkasını yargılamak çok komik bence .
0 oy
20 Mayıs 2021 (236 puan) cevapladı
Her kadınla her gebelik bir değil ki ilk kızımı 19. Haftada hissetmeye başladım oda günde 1 bazen hiç şimdikini ise 13. Haftadan beri hissediyorum 
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
Benim de kızım olucak allahın izniyle bakalım zamanla görücez artık:))
20 Mayıs 2021 (236 puan) yorumladı
Hayırlısıyla inşallah
0 oy
20 Mayıs 2021 (1,348 puan) cevapladı
12 hafta da hissetmeleri mümkün degil 10-14 grm lık bebeği nasıl hissedblrler ki gaz vede bağırsak tr o

Ben kendim doktora sordum mümkün degil dedi

Senin de ilk gebelikse normaldir 1-2 haftq ya hissedersin inş 
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
İnşaallah:))
20 Mayıs 2021 (304 puan) yorumladı
Kesinlikle katılıyorum bende hemsireyim mümkün değil hissedilmesi 2 gebelikte bike 15 16 çok nadie çoğu kişi bağırsak hareketiyle karıştırıyor hissediyorum diyor canm bende 23 den sonra hissettim 21 haftada detaylida gittiğimde bile hissetmiyordum gayet normal korkma
0 oy
20 Mayıs 2021 (346 puan) cevapladı
Ay canım haklisin valla 19 a geldiğimde o hafta hep bir şey bekledim biliyor musun burda yok 12 de 14 te hissettim yazanlardan sonra ama yok anlamlandiramadim hatta birkaç gün taktım kafaya o hafta sonu tetanoz vardi hemşire kalp atışını da dinleyelim dedi ve elini karnima koyduğu gibi hareket etti dedi tabi yine ben anlamamistim ama 21.haftada anlamlandırmaya başladım sabahlari hareket ediyordu ama bazı günler hiç etmiyordu elhasil şimdi 24 uz artık hareketli baya tabii yine özellikle onu dinlemem lazım uzanirken falan net ama sen takilma canım her hamilelik her bebek farklidir saglikli ise Allah in izniyle bir sıkıntı yoktur birde bir ark.ozellikle beklersen hareket etmez demişti oldu hakkaten akışına birak hissediyorlar bence :))
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
Evet bende kafayA takmaya başladım artık ya insanlar cok artmaya seviyolar ama bizleri kuşkuya düşürüyorlar haberleri yok yani :))) umarım bende hissederim yavaştan yavaştan:))
20 Mayıs 2021 (346 puan) yorumladı
Hissedersin kuzum bende simdilerde diyorum ki tekme falan atarsa canım çok acır mi zayıfım birde hakkaten içinde bir canin hareket etmesi çok garip ve güzel bir his :) Allah sağlıkla kavuşmayı nasip etsin yavrularimiza :)
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
:)) amin inşallah rabbim sağlıkla kucağına almayı nasip etsin canım:))
0 oy
20 Mayıs 2021 (470 puan) cevapladı
Ilk gebeligimde oğlumun hareketlerini 22. Haftadan sonra hissetmiştim. 2. Gebeligimde ise 13 haftadan sonra hissetmeye başladım
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
Benim de ilk gebeliğim suanda
0 oy
20 Mayıs 2021 (1,040 puan) cevapladı
Benim ilk gebelik 16 haftalıkken hissettim pıt pıt atıyordu kızımm ❤️ 20 den sonra dışarıdan seyrediğini bile görüyordum net tekmesini hissediyordum herkeste aynı olmuyor işte
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
Evet herkeste farklı oluyor kimisinde erken kimisinde geç sadece şaşırdığım tek şey 12. Haftada nasıl hissediyolar anne adayları şaşırtıcı geliyo yani :)
20 Mayıs 2021 (1,895 puan) yorumladı
Bebek pıt pıt diye atmaz. O haftalarda kayma ve kelebek çırpması balık yüzmesi gibi hissedilir
21 Mayıs 2021 (1,040 puan) yorumladı
Ben ilk öyle hissettim herkes aynı hissedecek diye bir şey mi var Allah Allah
21 Mayıs 2021 (1,895 puan) yorumladı
Siz hissettiğinizi sanmışsınız ok
21 Mayıs 2021 (1,040 puan) yorumladı
He tamam öyle olmuştur
0 oy
20 Mayıs 2021 (34 puan) cevapladı
Bende 21 haftalığım hissetmiyorum 
20 Mayıs 2021 (40 puan) yorumladı
Cinsiyeti ne ?

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte bebek hareketleri kaçıncı haftada hissedilmeye başlanır?
Bebek hareketleri genellikle gebeliğin 16. ile 22. haftaları arasında hissedilmeye başlanır. İlk kez hamile kalan kadınlarda bu süre 20-22. haftaları bulabilirken, daha önce doğum yapmış olan anneler 16. haftadan itibaren hafif kıpırtıları fark edebilirler. Ancak plasentanın konumu, karın duvarı kalınlığı ve bebeğin pozisyonu gibi faktörler bu süreci 24. haftaya kadar geciktirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
23 haftalık hamilelikte bebek hareketleri neden hissedilmez?
23 haftalık gebelikte bebek hareketlerinin hissedilmemesinin en yaygın nedeni plasentanın ön duvarda yani rahimin ön kısmında yerleşmiş olmasıdır. Plasenta bir yastık görevi görerek bebeğin hareketlerini sönümleyebilir. Ayrıca bebeğin pozisyonu, annenin vücut kitle indeksi ve günlük fiziksel aktivite düzeyi de hareketlerin anne tarafından fark edilmesini zorlaştıran temel faktörler arasındadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketleri hissedilmediğinde ne zaman doktora gidilmelidir?
24. haftaya kadar bebek hareketlerinin hissedilmemesi genellikle normal kabul edilir, ancak 24-25. haftadan sonra hala hiçbir hareket yoksa mutlaka bir uzmana danışılmalıdır. Doktorlar bu durumda ultrason muayenesi ile bebeğin kalp atışlarını ve genel durumunu kontrol ederler. Eğer hekiminiz rutin kontrollerde bebeğin gelişimini sağlıklı buluyorsa endişelenmenize gerek yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketlerini daha iyi hissetmek için neler yapılabilir?
Bebek hareketlerini daha net hissetmek için genellikle tok karnına, sessiz ve sakin bir ortamda sırt üstü veya sol yanınıza uzanmanız önerilir. Özellikle yemekten sonra kan şekerinin yükselmesi bebeğin hareketlenmesine yardımcı olabilir. Ayrıca elinizi karnınıza hafifçe koyarak odaklanmak, bebeğin ani ve küçük hareketlerini fark etmenizi kolaylaştırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Plasentanın önde olması bebek hareketlerini nasıl etkiler?
Plasentanın önde olması, tıp literatüründe anterior plasenta olarak adlandırılır ve bebek hareketlerini hissetmeyi ciddi oranda geciktirebilir. Plasenta, bebek ile karın duvarı arasında bir bariyer oluşturduğu için bebeğin vuruşlarını ve dönme hareketlerini sünger gibi emer. Bu durum bebeğin gelişiminde bir sorun olduğu anlamına gelmez, sadece hareketlerin hissedilme zamanını ileri bir tarihe kaydırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,194 soru

24,666,153 cevap

366,986 kullanıcı

...