11 haftalık hamileyim, enfexia antibiyotik içmemde sakınca var mı?

0 oy
322 göst.
23 Mayıs 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (920 puan) sordu
Kızlar doktora gittim 2 saat önce bademciklerim şişmiş öksürürken çok acıyor bi iğne yaptı bide enfexia 500mg antibiyotik verdi 11+0 haftadayiz bi sorun olur mu kullanan oldu mu yardımcı olursanız sevinirim 
Gebelik haftası 11+0

3 Cevap

0 oy
23 Mayıs 2021 (5,749 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Yani Dr. Verdiyse iç tabiki ama çok kötü değilsen parol iç cnm. Sonuçta ilaç yani
23 Mayıs 2021 (920 puan) yorumladı
Hiç dayanacak gibi değilim canım acile gittim özelde belirttim hamile olduğumu demekki baya kötüydü 3 iğneyi karıştırıp düşük doz yaptı bide onda bile tereddüt ettim ama yapacak bisey yok enfeksiyon işte ateşte 37 cikti
23 Mayıs 2021 (5,749 puan) yorumladı
Yaa bende atesli açıklık oldm yuruyemiyorduk bile parol dışı önermedi
23 Mayıs 2021 (920 puan) yorumladı
Valla özele gittim ondan verdiler öksürmek istemiyorum çünkü ciğerlerim parçalanıyor enfeksiyon dağılması lazım bebeğe zarar yoksa çünkü benim gribim çok pis oluyor ilk ilacı aldim simdi insallah bisey olmaz iyi gelir
23 Mayıs 2021 (5,749 puan) yorumladı
İns cnm geçmiş olsn. Ballı ılık su iç boğazın için.
23 Mayıs 2021 (920 puan) yorumladı
Neler yapıyorum canim bi bilsen benim hastalık böyle iste ne yaparsam yapayım canımdan can alıyor öldürüyor beni 1 ay bazen daha uzun o yüzden bebeğe enfeksiyon bulaşmasın diye mecbur aldim çok şükür ilaç dokunmadı şimdilik bisey yok cumartesi de kontrolüm var bakalım bebek nasıl valla ALLAH im hepimizin yardımcısı olsun sag sağlim kucağımıza alalim bebislerimizi inşallah
-Reklam-
0 oy
23 Mayıs 2021 (255 puan) cevapladı
bana  enfeksiyon icin vermisti  ama  cok kotu oldum istifraettim 8  defa  acillik oldum  resmen  biraktim kullanmadim
23 Mayıs 2021 (920 puan) yorumladı
Gerçekten mi canim ya insallah bisey olmazda içer kurtulurum çok kötüyüm benim soğuk algınlığı normalde 1 aydan fazla geçmek bilmiyor simdi böyle olursan yine yandim
23 Mayıs 2021 (255 puan) yorumladı
sanada  gecmis  olsun   dikkatli  kullan  cok guclu  bir  antibiyotik  bana  cok kotu  etki yapti  sadece 1  hap tek aldim   acillik oldum
23 Mayıs 2021 (920 puan) yorumladı
Tamam canim tesekkur ederim bazı ilaçlar kişiye göre ters yan etki yapıyor insallah yapmaz
0 oy
23 Mayıs 2021 (330 puan) cevapladı
Ben de kum dokmustum 20li haftalarda bende kullandim canim bebege bir zarar yok kullanabilirsin
23 Mayıs 2021 (920 puan) yorumladı
Cok tesekkur ederim cevaplariniz için hepinizden ALLAH razı olsun
23 Mayıs 2021 (330 puan) yorumladı
Senden de razi olsun canimm

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 11. haftasında enfexia antibiyotik kullanımı güvenli mi?
Hamilelikte antibiyotik kullanımı mutlaka doktor kontrolünde ve reçete edildiği şekilde olmalıdır. Doktorunuz, enfeksiyonun şiddetini ve bebeğe olan risk-fayda dengesini gözeterek gebelik kategorisi uygun ilaçları tercih eder. Enfexia gibi penisilin grubu antibiyotikler, hekim tarafından gerekli görüldüğünde gebelikte kullanılabilmektedir; ancak ilacı doktorunuzun belirttiği dozda ve sürede aksatmadan kullanmanız tedavinin başarısı için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bademcik şişmesi ve boğaz ağrısı nasıl geçer?
Gebelikte bademcik şişmesi durumunda öncelikle doktorunuzun verdiği antibiyotik tedavisini tamamlamanız gerekir. İlaç tedavisine ek olarak, ılık tuzlu su ile gargara yapmak boğazdaki ödemi hafifletmeye yardımcı olur. Ayrıca bol sıvı tüketmek, odayı nemli tutmak ve istirahat etmek vücudun enfeksiyonla savaşma kapasitesini artırarak iyileşme sürecini hızlandıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 11. haftada antibiyotik iğne yaptırmak bebeğe zarar verir mi?
Hamileliğin 11. haftasında uygulanan antibiyotik iğneleri, annedeki enfeksiyonun kana hızlı karışması ve iyileşmenin sağlanması için hekimler tarafından başvurulan bir yöntemdir. Doktorlar, gebelik döneminde bebeğe zarar vermeyecek şekilde düzenlenmiş güvenli tedavi protokollerini uygularlar. Enfeksiyonun tedavi edilmemesi, yüksek ateş veya ağır seyreden hastalık durumu bebek için antibiyotik kullanımından daha büyük riskler oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeyken boğaz ağrısı ve öksürük için hangi durumlarda doktora gidilmeli?
Hamilelikte boğaz ağrısı ve öksürüğe; 38 dereceyi aşan yüksek ateş, yutkunma güçlüğü, nefes darlığı veya balgamda kan görülmesi gibi belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır. Ayrıca belirtiler 3-4 gün içerisinde hafiflemiyor veya aksine şiddetleniyorsa, enfeksiyonun ilerlememesi adına tekrar muayene olmanız gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
11 haftalık hamileyim, antibiyotik kullanırken nelere dikkat etmeliyim?
Antibiyotik kullanırken en önemli nokta, şikayetleriniz azalsa bile doktorunuzun önerdiği tedavi süresini (örneğin 5 veya 7 gün) asla yarıda kesmemektir. İlacı her gün aynı saatte tok karnına veya aç karnına (doktor önerisine göre) almalısınız. Ayrıca antibiyotiklerin bağırsak florasını etkilememesi için beslenmenize dikkat etmeli ve bol su içerek ilacın vücuttan atılımını desteklemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 86 göst.
0 oy
5 cevap 506 göst.
0 oy
2 cevap 411 göst.
5 Mart 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde MinnieMouse (1,029 puan) sordu

1,512,230 soru

24,666,621 cevap

367,022 kullanıcı

...