40 haftalık hamileyim sancım yok, bebeğim az hareket ediyor

0 oy
511 göst.
25 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (62 puan) sordu
40 haftalık hamileyim sancim yok fakat bebeğin haraketleri oldukça az çok az hissediyorum nst de öyle çıkıyor hergun hastaneye çağırdı doktor 1 haftadır hergun gidiyorum ve 2 ser kere nst ye girip eve geri geliyorum artık gitmiyorum 2 yada 3 günde bir gidiyorum bir sorun olur mu ? Doğum olmazsa ne yapıcaklar peki yani süreç nasıl işler bu durumdan sonra artık? 
Gebelik haftası 40+1

5 Cevap

0 oy
25 Mayıs 2021 (195 puan) cevapladı
Arkadaşım da bu haftalardaydi bebek 41 e kdr gelmezse gün ayarlayalim  suni sanci verelim demisti doktoru 
-Reklam-
0 oy
25 Mayıs 2021 (249 puan) cevapladı
Valla sürecin 42. Haftaya kadar yolu var ama doktorlar pek tercih etmiyo o haftalara kadar durmayı. Kakasını yapma ihtimali oluyo. Acilman ve sancın yoksa suni sancı önerebilir normal doğum istiyorsan. Yada direk sezeryana yönlendirebilir. 
25 Mayıs 2021 (369 puan) yorumladı
Evet bende beklemek istemiştim 40 haftalıkken riskli olabilir kakasını yapar demişti
0 oy
25 Mayıs 2021 (2,489 puan) cevapladı
Benimde bu şekilde canım sadece bebeğin hareketleri gayet güzel baya hareketli hatta dün gittim her şey cok güzel dedi yarın da gideceğim bakalım ne olacak ama suni verelim derse ne diyeceğimi bilemiyorum 
25 Mayıs 2021 (198 puan) yorumladı
Suni çok mu ağrılı oluyor
25 Mayıs 2021 (2,489 puan) yorumladı
Öyle diyorlar çabuk doğum oluyormuş ama normal sancıdan daha ağrılıymış öyle derse sezeryan tercih et diyorlar kafam karıştı
25 Mayıs 2021 (198 puan) yorumladı
:( valla nstde sancı var ama bnde öyle çok yok sadece bacaklarım ağrıyo masalahh bebeğimde harektli oda kasiyoo sadece bilmiyorum npcam dün gittim önümüzdeki salı tekrar gidecem yine sancı çıkarsa muhtemelen yatırırlar
25 Mayıs 2021 (2,489 puan) yorumladı
Benimde öyle ama benim hiç hissettiğim bir şey yok bugün böyle hissettim uzandım geçti
25 Mayıs 2021 (198 puan) yorumladı
Salı gittiğimde sancı çıkarsa büyük ihtimalle yatış olur korkuyorum valla napcagimi bilmiyorum
0 oy
25 Mayıs 2021 (369 puan) cevapladı
Canım hergun nts ye giremeye çalış, bnmde senin gibiydi 40+4 de hiç bir doğum belirtisi yokken suyum geldi
0 oy
25 Mayıs 2021 (854 puan) cevapladı
Ya bebek kakasını yapar da onu yutarsa? Kalbi bu nedenle durursa.? Kimse iyi yapıyorsun gitmemekle demez o vebale girmez. Doğum olmazsa sezaryenle alacaklar. 
25 Mayıs 2021 (62 puan) yorumladı
Sezaryan demedi suni sancıyla alırız dedi 1 hafta daha bekleyelim dedi ama nst de bebek çok hareketsiz cikiyo ne yapsam da yavaş cikiyo kalp atışı o yüzden haftanın dolmasını beklemeden alırlar mi suniyle doğuma?

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftalık hamileyim sancım yok, doğum ne zaman başlar?
40 haftalık hamilelikte sancı olmaması normal kabul edilebilir ancak bu süreçte doktor takibi hayati önem taşır. Doğum sancıları genellikle rahim kasılmalarıyla başlar; ancak 40. haftayı dolduran gebeliklerde doktorunuz bebeğin durumunu takip etmek için günlük veya iki günde bir NST ve ultrason kontrolleri planlayabilir. Kendi başınıza doktorunuzun önerdiği kontrol sıklığını değiştirmemeniz, bebeğin kalp atışları ve amniyotik sıvı seviyesinin güvenli aralıkta kalması için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketlerinin azalması durumunda ne yapmalıyım?
Bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma fark ettiğinizde vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. 40. haftada bebek hareketleri alan daraldığı için biraz yavaşlayabilir ancak hareketlerin azalması veya durması bebeğin stres altında olduğunun bir göstergesi olabilir. NST sonuçlarında hareketlerin az çıkması durumunda doktorunuz bebeğin iyilik halini değerlendirmek için biyofizik profil veya dopler ultrason gibi ileri tetkikler isteyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelikte doğum başlamazsa süreç nasıl işler?
40 haftalık gebelikte doğum kendiliğinden başlamazsa doktorunuz genellikle 41. haftaya kadar bekleyebilir, ancak bu süreçte sıkı takip şarttır. Eğer 41-42 haftaya kadar doğum gerçekleşmezse, doktorunuz rahim ağzı durumuna göre suni sancı (indüksiyon) uygulamayı veya bebeğin sağlığını korumak adına sezaryen doğum yöntemini değerlendirecektir. Bu süreç tamamen bebeğin kalp atışları, suyunun miktarı ve sizin genel sağlık durumunuza göre planlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonuçlarında bebeğin kalp atışları nasıl değerlendirilir?
NST sonuçlarında bebeğin kalp atışları, hareketleri ve rahim kasılmaları eş zamanlı olarak izlenir. Sağlıklı bir NST sonucunda bebeğin kalp hızının hareketlerle uyumlu olarak yükselmesi ve belirli bir ritimde seyretmesi beklenir. Eğer NST'de bebeğin hareketleri az görünüyorsa veya kalp hızında beklenen değişkenlikler izlenmiyorsa, doktorunuz bebeğin oksijen seviyesini ve genel durumunu kontrol etmek için daha detaylı testlere ihtiyaç duyar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde doktor randevularını aksatmak riskli mi?
40 haftayı geçmiş gebeliklerde doktor randevularını aksatmak hem anne hem de bebek için ciddi riskler oluşturabilir. 40. haftadan sonra plasentanın yaşlanma süreci hızlanabilir ve bebeğin suyunun azalması gibi riskler ortaya çıkabilir. Doktorunuzun belirlediği günlük veya iki günde bir yapılan NST kontrolleri, bebeğin içeride güvenli bir ortamda olup olmadığını anlamanın tek yoludur; bu nedenle randevulara sadık kalmak hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,320 soru

24,667,704 cevap

367,079 kullanıcı

...