İri bebekle normal doğum yapabilir miyim?

0 oy
138 göst.
27 Mayıs 2021 Doğum kategorisinde (7 puan) sordu
Merhaba arkadaşlar   

Doğum macerami özellikle normal doğum dan korkan arkadaşlar için yazmak istedim

24 yasindayim ve ilk bebeğimdi   hamileligim çok zor geçti ilk 5 aya kadar çok kustum hiç yemek yiyemedim. Her gece ağlayarak uyuyup sabah kusarak uyaniyordum. Çok kilo kaybettim. Ama bebeğimin durumu çok iyi ve kilosuda önden gidiyordu . 5 aydan snra yavas yavaş yemeye başladım kendimi biraz olsun toparladım. Doğumunu anlatan herkesin yorumlarını okuyordum biraz olsun tedirginliğim kalkiyordu. Aslında doğumdan korkmuyordum ama tedirginlik vardı tabi. Eşimle kan uyuşmazlığımiz var .Uyuşmazlık iğnesi vurulcagim gun Corona virüsü ne yakalandık eşimle. Karantina bittikten sonra kontrol için gittiğimde 30 haftaliktim ve covid yüzünden pıhtı oluşmuştu  kan sulandırıcı ya başladım 38 haftaya kadar hergun kan sulandırıcı iğne vuruyordum kendime. Her kontrole gidişimde ya yükseliyor ya düşüyordu ve bu beni çok tedirgin ediyordu ve doktorlar her seferinde başka bişey syleyip beni çok üzüyordu. Bebeğim iri bebek mis, kafası büyükmüş , omzu genismis, normal doguramazsin , sezeryan olursun falan filan..  artık kendimi sezeryan odaklamistim sezeryan gözüyle bakıyordum derken , 40 hafta geldi çattı kontrol diye gittim ama suyunun azaldığını öğrendim ne sancı var ne açılma yatış verdiler. 16 saat suni sancı çektim sezeryan olmam gerektiğini soylemislerdi dedim ama doktor beni dinlemedi normali deniycez ilk doğum hemen sezeryan yapamam doğurduktan sonra bana dua ediceksin dedi gerçekten de öyle oldu 16 saat sonunda bebeğimi sağlıkli bir şekilde kucağıma aldım  asla korkmadım o sancilardan doğumdan gerçekten çok kolay oldu gene hamile kalsam gene normal doğum derim çok dikişin vardı bebeğim kilolu olduğu için çok yirtigim oldu şuan 3 aylık olduk bile  diyeceğim o ki normal doğum kadar güzel birşey yok kimse korkmasın sonunda kuş gibi olucaksiniz  buda benden olsun
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İri bebeklerde normal doğum yapmak mümkün müdür?
İri bebeklerde normal doğum, annenin pelvis yapısı ve bebeğin kanala uyumu değerlendirilerek tıbbi gözetim altında mümkündür. Doktorlar bebeğin tahmini kilosuna, kafa çapına ve omuz genişliğine bakarak bir risk analizi yapar. Ancak ultrason ölçümleri her zaman kesin sonuç vermeyebilir; bazı durumlarda doktorlar, sezaryen yerine normal doğumu destekleyerek süreci yönetmeyi tercih edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı ile normal doğum süreci kaç saat sürer?
Suni sancı ile başlatılan normal doğum süreci, kişiden kişiye değişmekle birlikte genellikle 8 ile 24 saat arasında sürebilir. Bu süreçte rahim ağzındaki açılma hızı ve bebeğin kalp atışları sürekli takip edilir. 16 saatlik bir suni sancı süreci, doğumun doğal ilerleyişine destek olmak amacıyla kontrollü bir şekilde uygulanabilir ve sağlıklı bir doğumla sonuçlanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kan sulandırıcı iğne kullanımı ne zaman gereklidir?
Hamilelikte kan sulandırıcı iğne, özellikle covid gibi enfeksiyonlar sonrası gelişen pıhtılaşma riski veya pıhtılaşma bozukluğu (trombofili) tanısı konulduğunda doktor kararıyla kullanılır. Genellikle gebeliğin ilerleyen haftalarında başlanabilir ve doğum yaklaşana kadar her gün düzenli olarak uygulanması gerekebilir. Doz ayarlaması, düzenli kan tahlilleri ve doktor kontrolleri ile hastanın sağlık durumuna göre belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında su azalması (oligohidramnios) nedir?
Gebeliğin son haftalarında su azalması, bebeği koruyan amniyon sıvısının normal değerlerin altına düşmesi durumudur ve yakından takip gerektirir. 40. haftaya ulaşıldığında suyun azalması, doktorların doğumu başlatma kararı almasına neden olabilir. Bu durumda, bebeğin stres belirtisi göstermediği durumlarda normal doğum denenebilir veya hızlı bir şekilde sezaryen kararı verilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum sonrası dikiş ve iyileşme süreci nasıldır?
Normal doğumda bebeğin kilosu veya geliş pozisyonuna bağlı olarak gelişen yırtıklar, doğum sonrası uygun şekilde dikilerek onarılır ve genellikle birkaç hafta içinde iyileşir. İyileşme sürecinde bölgenin temiz ve kuru tutulması, otururken dikkatli olunması ve doktorun önerdiği hijyen kurallarına uyulması önemlidir. Yaklaşık 3 ay içerisinde vücut doğumun etkilerinden büyük oranda arınır ve normale döner.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 871 göst.
27 Mayıs 2021 Doğum kategorisinde Mdnee (7 puan) sordu
0 oy
5 cevap 535 göst.
0 oy
1 cevap 178 göst.

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...