Hamileyim TSH değerim yüksek, bebeğime bir şey olur mu?

0 oy
214 göst.
28 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (106 puan) sordu

Tsh biraz yüksek kızlarilaç kullanmıyorum bebegimde bi sıkıntı olurmu 

image

image


Gebelik haftası 30+2 hamileyim
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

1 cevap

0 oy
28 Mayıs 2021 (441 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Doktorunuz ılac vermedı mı? Gebelık haftamız aynı benım sizden daha dusuk ben ılac kullanıyorum. 
28 Mayıs 2021 (106 puan) yorumladı
Kadın doğum doktorum ilaç vermedi dahiliye yönlendirdi dahiliyede endokrine ama endokrine sıra bulmak çok zor devlet hastnesinde yani ben endomrine sıra alsamda doğuma denk geliyor günleri
28 Mayıs 2021 (441 puan) yorumladı
Benımde sızın gibi oldu, özeldekı doktorum dahiliyeye gıt dedı ben devletteki dahılıyeyı tercıh ettim, dahiliyeye gittikten sonra endokrine gıttım ılac baslamamız lazım dedı, cunku gebelıkte sureklı yukselır hormonlardan dolayı, her ay kan vermeye gıdıyorum ona gore ilacımın mg degısıyor, su an 1.40 gayet ıyı dedı doktorum ama ılacı kullanmaya devam etmen lazım doguma kadarda gel dedı.. Saglık ocagındakı aile hekimleri sevk yazabiliyor bende oyle gıttım ilk, sonra endokrinde kontrol hastası oldugum ıcın her ay randevusuz gıdıyorum
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte TSH yüksekliği bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte TSH yüksekliği, bebeğin beyin gelişimi ve nörolojik sağlığı üzerinde risk oluşturabileceği için mutlaka kontrol altına alınmalıdır. TSH hormonunun yüksek olması, annenin tiroid bezinin yeterince çalışmadığını gösterir ve bu durum gebeliğin sağlıklı seyri için düzenlenmesi gereken bir sağlık sorunudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte TSH değeri kaç olmalı?
Gebeliğin ilk trimesterinde TSH değerinin 2.5 mIU/L'nin altında olması, ikinci ve üçüncü trimesterde ise 3.0 mIU/L civarında seyretmesi hedeflenir. Bu değerlerin üzerindeki sonuçlar, doktor tarafından klinik hipotiroidi açısından değerlendirilmeli ve gerekirse ilaç tedavisine başlanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
TSH yüksek çıkarsa ne zaman doktora gidilmeli?
TSH değerinizin yüksek olduğunu öğrendiğiniz an, vakit kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına ya da endokrinoloji bölümüne başvurmalısınız. Erken teşhis ve uygun ilaç tedavisi, tiroid hormon seviyelerini normal aralığa çekerek bebeğin gelişimi üzerindeki olası riskleri minimize etmek için hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroid ilacı kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte kullanılan tiroid ilaçları bebeğe zarar vermez, aksine annenin tiroid hormonlarını dengeleyerek bebeğin sağlıklı gelişimini destekler. Bu ilaçlar vücudun doğal olarak üretemediği hormonu tamamladığı için gebelikte kullanımı güvenli kabul edilir ve doktor kontrolünde düzenli kullanılması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
TSH yüksekliği gebelikte hangi sorunlara yol açar?
Kontrol altına alınmayan yüksek TSH, gebelikte düşük riskini, erken doğumu, bebekte gelişim geriliğini ve doğum sonrası bilişsel fonksiyonlarda aksaklıkları tetikleyebilir. Düzenli takip ve tedavi ile bu riskler büyük oranda önlenebilir ve sağlıklı bir gebelik süreci geçirilmesi sağlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,150 soru

24,665,536 cevap

366,953 kullanıcı

...