Hamilelikte tansiyon ve şeker ölçümü ne zaman yapılır?

0 oy
273 göst.
30 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (30 puan) sordu
Slm arkadaslar hamilelikte tansiyonla seker ne zaman olculur kacıncı ayda bakılır 
Gebelik haftası 23 hafta 2 gunluk

1 cevap

0 oy
30 Mayıs 2021 (79 puan) cevapladı
Benim tansiyonum ilk gittiğim günden beri her doktor muayenesinde ölçülüyor. Şeker yüklemesi yapmıyor doktorum. Şeker ölçüm takibi yapıyoruz. 27.haftadab beri her gün şeker ölçümü yapıyorum doktoruma gönderiyorum.
30 Mayıs 2021 (30 puan) yorumladı
Yok cnm bnm tansiyonu olcmuyorlar bu bıkac defada tansiyonum dusuyor acile gidiyorum bundan iki hafta önce gittim kadın doguma bir ay sonra gel seker tansiyon olcumlerıne baslıycam dedi bende bu hafta gitsem olcumu bu hafta yaparlardı diye dusunuyorum..
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte şeker yükleme testi kaçıncı haftada yapılır?
Hamilelikte şeker yükleme testi genellikle gebeliğin 24. ile 28. haftaları arasında yapılmaktadır. Bu dönem, bebeğin gelişiminin hızlandığı ve vücudun insülin direncinin değişebildiği kritik bir aralık olduğu için doktorlar tarafından rutin tarama olarak önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon takibi ne sıklıkla yapılmalı?
Gebelikte tansiyon takibi her muayenede düzenli olarak yapılmalıdır. Ancak yüksek tansiyon riski veya preeklampsi şüphesi olan gebelerde, doktor önerisiyle evde günlük veya haftalık düzenli ölçümlerle tansiyonun seyri yakından izlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkiz gebelikte şeker ve tansiyon ölçümü daha mı erken olur?
İkiz gebeliklerde çoğul gebelik riski nedeniyle şeker ve tansiyon takibi tekil gebeliklere göre daha erken başlayabilir. Genellikle 20. haftadan itibaren bu değerlerin daha sıkı takip edilmesi, olası komplikasyonların erken teşhisi açısından büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri tanısı nasıl konulur?
Gebelik şekeri tanısı, 24-28. haftalar arasında yapılan 50 gramlık veya 75 gramlık glikoz yükleme testleri ile konulur. Test sonucunda kan şekerinin belirli sınır değerlerin üzerinde çıkması durumunda, doktorunuz diyet veya insülin tedavisi gibi gerekli önlemleri başlatacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yüksek tansiyon belirtileri nelerdir?
Hamilelikte yüksek tansiyon belirtileri arasında şiddetli baş ağrısı, ani görme bozuklukları, üst karın bölgesinde ağrı ve hızlı kilo alımı yer alır. Bu belirtilerden herhangi birini fark ettiğinizde vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalı ve tansiyon ölçümünüzü yaptırmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 1,064 göst.
12 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nykscyd (870 puan) sordu
0 oy
2 cevap 711 göst.

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...