Doğuma girerken kan değerim düşük, sağlıklı doğum olur mu?

0 oy
830 göst.
31 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (19 puan) sordu
Kızlar kan değeri düşük olup sağlıklı doğuran varmı

5 Cevap

0 oy
31 Mayıs 2021 (1,825 puan) cevapladı
benimki  hgbb11 yani sinrdayde şükğr doğum iyi geçti sezaryan oldum 
-Reklam-
0 oy
31 Mayıs 2021 (51 puan) cevapladı
Doguma ne kadar sure kslınca yapılıyo tshlıl
31 Mayıs 2021 (19 puan) yorumladı
Bilmiyorum ama her ay yapiliyor galiba bide doğuma girerken
0 oy
31 Mayıs 2021 (22 puan) cevapladı
Bende bi kac saat önce bu soruyu sordum benim 9 mus normal doğum için düşükmüş doğuma da az kaldı nasipse bakalım hayırlısı 
31 Mayıs 2021 (19 puan) yorumladı
Benimkide 8.9 sezeryan
31 Mayıs 2021 (70 puan) yorumladı
Canim bende Akdeniz anemisi var oğlumda kan değerim 7 diydi çok düşüktü ama normal doğum yaptım hiç sıkıntı yaşamadım tabi herkes aynı olcak diye birsey yok ama şimdi yine hamileyim yine düşük insallah bundada sorun yaşamam Rabbım sana bana ve tüm hamile olanlara  kolay  dogum nasip etsin
31 Mayıs 2021 (19 puan) yorumladı
Amin inşAllah çok korkuyorum sezeryanda daha çok kan gidiyormuş galiba
0 oy
31 Mayıs 2021 (1,850 puan) cevapladı
Benim 8.4 olmuştu damardan iki kutu ferinject ilaç verildi. Bugün tahlil yaptırdım tekrar ve 9.8 olmuş:( sezaryen olacağım sanırım yine düşük 
31 Mayıs 2021 (1,850 puan) yorumladı
Ilaç normalde çok pahalı ya bende bilmiyordum,  doktor ssk varsa rapor cikartalim dedi öyle yaptık. Normalde 2 kutu 1200 civarı tutacaktı,  rapor çıkartınca 160 tl ödedim sadece
31 Mayıs 2021 (19 puan) yorumladı
Bende fiyattan dolayı biraz tedirgin oldum yükselmezse doktor muhtemel onu verecek. Sizde yan etki falan yapti mi peki
31 Mayıs 2021 (1,850 puan) yorumladı
Yok hiçbi yan etkisi olmadı ve çok hızlı bitiyor serum gibi uzun surmuyor
31 Mayıs 2021 (19 puan) yorumladı
Kusura bakmayın çok soru soruyorum peki etkisi hemen mi başlıyor.
1 Haziran 2021 (1,850 puan) yorumladı
Vallahi etkisini bilmiyorum şöyle söylim ilacı aldıktan 18 gün sonra tahlil yaptırdım 8.4 ten 9.8 e yükselmişti
0 oy
31 Mayıs 2021 (128 puan) cevapladı
Sabah doğuma giricem hayırlısıyla 1 gün önceden test yapıldı 12.6 çıktı. Normalde 9du. Ama bu seviyeye getirene kadar doktorum da bende çok çabaladık
31 Mayıs 2021 (19 puan) yorumladı
Rabbim sağ salim kucağınıza almayı nasip etsin.
31 Mayıs 2021 (128 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim aminnn. tüm anne adaylarına duacıyım. Hepimiz bir avazda sağsalim kavuşalım inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumda kan değerinin düşük olması bebek için riskli mi?
Doğumda kan değerinin yani hemoglobinin düşük olması, annenin kan kaybına karşı direncini azaltabileceği için riskli kabul edilir. Ancak doktor kontrolünde demir takviyesi veya gerekirse kan desteği ile bu durum yönetilebilir. Sağlıklı bir doğum için hemoglobin seviyesinin genellikle 10-11 g/dL ve üzerinde olması hedeflenir; bu sınırın altındaki değerlerde uzman hekimler doğum öncesi hazırlık sürecini daha yakından takip eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kan değeri kaçın altına düşerse tehlikelidir?
Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre hamilelikte hemoglobin değerinin 11 g/dL'nin altında olması anemi yani kansızlık olarak tanımlanır. Özellikle doğum anına yaklaşırken 10 g/dL altındaki değerler, doğum sırasında oluşabilecek kanama risklerine karşı dikkatle izlenmelidir. Değeriniz bu seviyelerin altındaysa hekiminiz doğum öncesi demir tedavisi veya serum desteği ile değerinizi yükseltmeyi amaçlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum öncesi kan değerini yükseltmek için ne yapmalı?
Doğum öncesi kan değerini yükseltmek için öncelikle hekim tarafından reçete edilen demir ilaçlarını düzenli kullanmak en önemli adımdır. Beslenme düzeninde kırmızı et, yumurta, pekmez, kuru üzüm ve koyu yeşil yapraklı sebzeler gibi demir emilimi yüksek gıdalara ağırlık verilmelidir. Ayrıca C vitamini içeren besinlerin demir emilimini artırdığını unutmamalı ve çay/kahve gibi emilimi engelleyen içecekleri yemeklerden en az bir saat sonra tüketmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan değerim düşükken normal doğum yapabilir miyim?
Kan değeriniz düşük olsa dahi normal doğum yapmanız mümkündür, ancak bu durum hekiminizin klinik değerlendirmesine bağlıdır. Doğum sırasında yaşanabilecek kan kaybı göz önüne alınarak, hekiminiz doğum öncesi değerlerinizi ideal seviyeye çekmek için tedavi uygulayabilir. Eğer değerleriniz kritik seviyede değilse ve bebeğin sağlığı yerindeyse normal doğum süreci genellikle planlandığı gibi ilerletilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda kan kaybı yaşamamak için kan değerleri nasıl korunur?
Doğumda kan kaybına karşı korunmak için gebeliğin son aylarında demir depolarını dolu tutmak hayati önem taşır. Hekiminizin önerdiği kan ilacı takviyelerini aksatmamak ve rutin kan tahlillerini düzenli yaptırmak, doğum anında oluşabilecek ani düşüşlerin önüne geçilmesini sağlar. Doğum öncesi kan değerlerinizin 11 g/dL seviyesinde tutulması, doğum sonrası toparlanma sürecinizi de hızlandıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 429 göst.
8 Ağustos 2021 Doğum kategorisinde Kardelen.çınar (273 puan) sordu
0 oy
13 cevap 456 göst.
0 oy
10 cevap 668 göst.

1,512,173 soru

24,665,876 cevap

366,973 kullanıcı

...