Bebeğim 5 gün önden gidiyor, hamilelik haftamı nasıl hesaplarım?

0 oy
974 göst.
1 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (736 puan) sordu
Kızlar benim miniğim her seferinde 5 gün önden gittiğini söylüyor doktor. Şuan son adet tarihine göre 13+3üm ama bu durumda 14+1 olduğumu söyler doktor mesela hemen şimdi ultrason çekse. Şimdi ben teoride 14 haftalık hamile mi sayılıyorum 15 mi ? 

3 Cevap

+1 oy
1 Haziran 2021 (1,141 puan) cevapladı
Adet tarihinize göre ne ise odur. Yani 13+3. Ve şuan çok küçük daha bebeğiniz 20lerden sonra takip edersiniz önde mi değil mi diye ama 2 hafta önde veya geride olması önemli değil. Benimki de 2 hafta ileriden gitti hep son zamanlarda biraz daha normale döner gibi oldu ama yine de kilolu, doğum için çok da güzel değil bu durum :)
1 Haziran 2021 (49 puan) yorumladı
Benim bebeğimde 2 hafta önde gidiyor dedi doktor.biraz kilolu olacak gibi dedi.suan 29+4 olduk.sonradan normal haftasına dönüyorlar mı cnm?
1 Haziran 2021 (1,141 puan) yorumladı
2 hafta öndeydi en fazla 1 buçuk haftaya indi benimki. Pek değişmedi nasip böyleymiş canım yarın doktor kontrolüm var bakalım doktor ne diyecek, belki sezeryan tarihi veririm demişti son gittiğimde.
1 Haziran 2021 (49 puan) yorumladı
Hadi inşallah hayırlısıyla kucagimiza alırız inşallah.senin ne kadar oldu şimdi cnm
1 Haziran 2021 (2,241 puan) yorumladı
Senin haftalarindayken hep 2 hafta ondeydi bebegim şimdi 33+5 olduk 1 2 gun farkediyor. Yakaliyor ilerde gununu sen adet tarihini baz alicaksin dogum icin
1 Haziran 2021 (1,141 puan) yorumladı
39+4 oldum ben, her bebek ayrı oluyor. Amin inşallah hakkımızda hayırlısı olsun :)
-Reklam-
+1 oy
1 Haziran 2021 (736 puan) cevapladı
Mesela canim 6 7. Haftalarda bile 5 gun ileri cikiyor muydu, eger oyleyse bundan sonra hep 5 gun ileri hesapla, ama ilerde bu ara kapanabilir yine de sen adet tarihinden 5 gun cikarip oyle dusunebilirsin. Ama en basta adetinle uyumlu cikiyorsa bu aralar ilerden gidiyorsa o zaman normal adet tarihini baz alirsin, 6 ve 7. Haftalardaki olcumler daha dogru oluyor anlayacagin
1 Haziran 2021 (736 puan) yorumladı
Ilk defa 7 haftalıkken gittiğimde 3-4 gün ileri demişti. Sonra doktorumu değiştirdim ve her ultrasonda 5 gün ileri ölçüm verdi canım
0 oy
1 Haziran 2021 (2,964 puan) cevapladı

Benim sat'a göre şuan 12+4 ama bebek hep önden gitti. Bebek 13+5te . Doktorum sat'ı değiştirdi. Bunu böyle kabul edicez, ona göre takibini yapcaz dedi. 5 marttan 26 şubata çekti. Ama en başından beri önden gidiyordu. Sat'tan da eminim. Anlamadım. Yani artık 12+4 değil 13+5im :) 

8 gün önce cinsiyet bile öğrendim düşün yani
1 Haziran 2021 (17 puan) yorumladı
Benimde öyle oldu canım 15. Haftadan beri hep öndeydi şeker testi yaptı şeker çıkmayınca satı değiştirdi ben 35. Haftadaydım hoop oldum bianda 37. Haftada doğumuda buna göre olur dedi bende anlamadım artık kafamda karıştı zatrn kaçıncı haftadayım öyle bekliyorum
1 Haziran 2021 (2,964 puan) yorumladı
Yine asıl sat'ı unutmayalım. Ama doktorun dediğini yapalım başka çare yok. Sonuçta uzman onlar :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Ultrason ölçümü SAT tarihinden önde çıkarsa hamilelik haftası nasıl hesaplanır?
Hamilelik haftası hesaplanırken doktorlar esas olarak son adet tarihini (SAT) baz alırlar, ancak ultrason ölçümleri bebeğin gelişimine göre haftayı güncelleyebilir. Bebeğiniz 5 gün önden gidiyorsa, gelişimsel olarak o haftada olduğu kabul edilir ancak resmi kayıtlarda ve doğum planlamasında SAT tarihine göre ilerlemek en doğru yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek ultrasonda önde çıkıyorsa kaç haftalık hamileyim?
Bebeğin ultrasonda önde çıkması, fiziksel gelişiminin SAT tarihine göre daha ileride olduğunu gösterir ancak hamilelik haftanız değişmez. 13+3 haftalık bir hamilelikte bebeğin 14+1 çıkması, bebeğin boy ve kilo gelişiminin o haftaya uygun olduğunu belirtir; yani teorik olarak 13+3 haftalık hamile sayılmaya devam edersiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrason ölçümleri ile adet tarihi arasındaki fark neden olur?
Ultrason ölçümleri ile adet tarihi arasındaki fark, yumurtlama zamanınızın beklenen tarihten daha erken gerçekleşmiş olmasından veya bebeğin genetik yapısı gereği hızlı gelişmesinden kaynaklanabilir. Özellikle ilk trimesterde yapılan ölçümler, bebeğin gelişimini izlemek adına önemli veriler sağlar ancak bu durum hamilelik haftanızı resmi olarak değiştirmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktorun bebeğin önden gittiğini söylemesi ne anlama gelir?
Doktorun bebeğin önden gittiğini söylemesi, bebeğin ultrason ölçümlerindeki (baş çevresi, karın çevresi, uyluk kemiği uzunluğu) değerlerin ortalamanın üzerinde olduğunu ifade eder. Bu durum genellikle bebeğin sağlıklı bir büyüme sürecinde olduğunu gösterir ve gelişimsel bir sorun teşkil etmez, sadece bebeğin gelişim hızının biraz daha ileride olduğunu kanıtlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin önden gitmesi doğum tarihini değiştirir mi?
Bebeğin önden gitmesi, tahmini doğum tarihini (TDT) değiştirmek için yeterli bir sebep değildir çünkü bebekler anne karnında farklı büyüme hızlarına sahip olabilirler. Doğum tarihi genellikle son adet tarihine göre belirlenir ve ultrason ölçümleri sadece bebeğin o anki gelişimsel haftasını takip etmek için kullanılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 512 göst.
0 oy
2 cevap 475 göst.
26 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu

1,512,262 soru

24,666,915 cevap

367,044 kullanıcı

...