Hamilelikte tiroid değerim 0.21 çıktı, bu normal mi?

0 oy
548 göst.
1 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,051 puan) sordu
Bugun sağlık ocağındaki doktor düşük dedi ilk aylar duser diye biliyorum ama 0.21 çok mu düşük korktum biraz
Gebelik haftası 11+5

4 Cevap

0 oy
1 Haziran 2021 (983 puan) cevapladı
Benim 6. Haftada tsh 2.19 Muş, şimdi baktım. Ama sizin  değeriniz hakkında bi fikrim yok. Degerin bu denli düşük olması hormonunuzun çok çalıştığının göstergesi ama, değer nornal mi bilemiyorum inanın.
1 Haziran 2021 (1,051 puan) yorumladı
Doktorunuz size bisey söyledi mi peki değerinizle ilgili
1 Haziran 2021 (983 puan) yorumladı
O dönem bu değer normaldi. Bir sıkıntı yoktu yani. Benim 27. Haftada değerim 6.05 oldu. Sonra dahiliye ilac verdi onu kullanıyorum şimdi.
1 Haziran 2021 (1,051 puan) yorumladı
Doktorum hiç bisey demedi bu durum için ilk aylar normal mi buluyor anlamadim
-Reklam-
0 oy
1 Haziran 2021 (213 puan) cevapladı
Canım troit 0.35 ve 4.94 arası normal deger kabul ediliyor. Benim 0.05 idi kimyasal gebeligimden sonra ilaclarla suan 0.54 e cikartabildim canim suan 7 haftalik hamileyim dahiliye doktorumun gozetimi altinda duzenli ilacla kontrol altinda tutuyoruz. Size tavsiyem hafife almamaniz ve iyi bir dahiliye doktoruyla gorusmeniz canim. Kadın dogum doktorum bisi demedi bana dahiliye doktorum saolsun onun duzenli takibi ve ilgilenmesiyle duzeltebildik.
1 Haziran 2021 (1,051 puan) yorumladı
TSH yüzünden mi dusugun oldu  . Şuan inanılmaz korkuyorum
2 Haziran 2021 (736 puan) yorumladı
Korkma canım bende bişey olmadı benim normal TSH im 0.2 gebelikte iyice düşüyor hiç kimyasal veya düşük yaşamadım
2 Haziran 2021 (1,051 puan) yorumladı
Doktorun ilaç başladımu peki 3 aydan sonra
2 Haziran 2021 (736 puan) yorumladı
Hayır ilaçsiz geçti
3 Haziran 2021 (213 puan) yorumladı
Tsh dusuge sebep olmaz ama hormonlarin bozulmasina ve farkli durumlari tetikleyip kimyasal gebelige sebep olabiliyormus benimkide oyle olmus canim dedigim gibi en dogru bilgiyi alaninda uzman olan dahiliye ve endokrin doktorlari verir zaten tsh gibi durumlarda kadin dogum doktorlari da onlara yonlendirio ihmal etme sen sadece
0 oy
2 Haziran 2021 (117 puan) cevapladı

2. Gebeliğimde tahlillerde troidim 3küsür çıkınca kadın doğum drum endokrin druna gitmemi istemişri. Endokrin dru da troide ultrason ile baktırdı sıkıntı yoktu troid için ilaç vermişti.

3. Gebelik planladığımda toride baktırdım 6küsürdü ilaca başladım hamile kaldımda 3e düşmüştü düzenli ilaç alıyorum 1,5a düştü çok şükür.
Troidin düşüğüde yükseğide tehlikeli oluyor. Kesinlikle endokrin druna giderek hareket et derim. İlaç verirlerse de doğuma kadar hatta aonrasında da kullanmak gerek
2 Haziran 2021 (117 puan) yorumladı
Ayroca sağlık ocaionda ki sonuçlar her zaman doğrı olmayabiliypr. Hastanede tekrarla bence. Zaten dr gidersen tekrar tahlil ister
2 Haziran 2021 (1,051 puan) yorumladı
Yok bu kendi tedavi gördüğüm hastanenin tahlili en son 07.05.21 de yapılmış. Sağlık ocağındaki doktor soyledu düşük ama istediğimiz bisey dedi ilk aylar için normal ama yinede sor doktoruna dedi. Beni şaşırtan doktorumun bu durumu atlaması.  12+6 olduk. Sadece bir kez tiroit basılmış oda 0.21
0 oy
2 Haziran 2021 (736 puan) cevapladı
Benim tsh 0.001 canım ilk gebelikte de bunda da bhcg etkiliyor bhcg düştükçe tiroit yükseliyor t3  T4 normalse ilaç vermiyorlar iki hafta da bir kan veriyorsun 
2 Haziran 2021 (1,051 puan) yorumladı
T3 ve T4 Bakılmamis. E nabizda yoktu . Nasil bu durumla ilgilenmezler.  Ben tup bebek hastasıyım yılardır uğraşıyorum
2 Haziran 2021 (736 puan) yorumladı
Endokrine gidin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte 0.21 tiroid değeri normal kabul edilir mi?
Gebelikte tiroid değerleri, özellikle ilk trimesterde hormon değişimlerine bağlı olarak baskılanabilir ve 0.21 değeri genellikle gebeliğin ilk aylarında beklenen fizyolojik bir düşüş olarak değerlendirilebilir. Ancak bu değerin klinik olarak anlamlı olup olmadığını belirlemek için mutlaka serbest T4 ve T3 seviyelerine birlikte bakılmalıdır. Tek başına düşük TSH değeri, gebeliğin doğal sürecinde görülebileceği gibi, detaylı bir endokrinolojik değerlendirme gerektiren bir durum da olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin ilk aylarında tiroid değerleri neden düşer?
Hamileliğin ilk aylarında tiroid değerlerinin düşmesinin temel nedeni, plasentadan salgılanan hCG hormonunun tiroid bezini uyarıcı etki yapmasıdır. Artan hCG seviyeleri, TSH hormonunun geçici olarak baskılanmasına ve değerlerin referans aralığının altına düşmesine yol açar. Bu durum genellikle gebeliğin 10-12. haftaları arasında zirve yapar ve ardından yavaş yavaş normale döner.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde düşük TSH değeri bebeği nasıl etkiler?
Gebelikte düşük TSH değeri tek başına genellikle bir risk oluşturmaz ancak tiroid hormonlarının (serbest T4) aşırı yükseldiği hipertiroidi durumları yakından takip edilmelidir. Eğer serbest T4 seviyeleri normal aralıktaysa, sadece düşük TSH değeri genellikle bebek için bir sorun teşkil etmez. Doktorunuz, bu sürecin bebeğin gelişimini etkileyip etkilemeyeceğini belirlemek için hormon panellerinizi düzenli aralıklarla kontrol edecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tiroit değerim 0.21 çıktığında hangi testler yapılmalıdır?
TSH değerinizin 0.21 gibi düşük çıkması durumunda, tiroid hormonlarınızın durumunu netleştirmek için mutlaka Serbest T4 ve Serbest T3 testleri istenmelidir. Ayrıca, tiroid bezinin otoimmün bir süreçten etkilenip etkilenmediğini anlamak için anti-TPO ve anti-tiroglobulin antikor testlerine bakılması önerilir. Bu testler, değer düşüklüğünün geçici bir gebelik süreci mi yoksa tedavi gerektiren bir hipertiroidi durumu mu olduğunu ayırt etmeyi sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik tiroid düşüklüğü ne zaman normale döner?
Gebeliğe bağlı tiroid düşüklüğü genellikle gebeliğin ilk trimesterinin sonlarına doğru, hCG hormonu seviyelerinin dengelenmesiyle birlikte normale dönmeye başlar. İkinci trimesterden itibaren TSH seviyeleri kademeli olarak yükselerek gebelik için belirlenen normal referans aralıklarına oturur. Bu süre zarfında doktorunuzun belirlediği periyotlarda hormon takibinizi yaptırmanız, sürecin sağlıklı ilerlediğinden emin olmanızı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 560 göst.
0 oy
6 cevap 777 göst.
0 oy
2 cevap 333 göst.

1,512,653 soru

24,671,890 cevap

367,297 kullanıcı

...