37 haftalık hamileyim, ayaklarımın şişmesi normal mi?

0 oy
650 göst.
3 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (790 puan) sordu
Selam kızlar 37 haftalik hamileyim ayaklarım cok kotu sisti ve agiriyor üzerine basamıyorum acile gitmelimiyim 
Gebelik haftası 37

4 Cevap

0 oy
3 Haziran 2021 (741 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Idrarda protein kacagi var mi bakilmali tahlil vermelisiniz doktorunuzu haberdar edin. Tansiyon da yuksekse hastaneye gitmenizde fayda var. Benim de sisligim cok hatta kasinti ve batmalar oluyor. Fakat tum test degerlerim normal cikti. Doktor varis corabi verdi onunla rahat hareket ediyorum. 
3 Haziran 2021 (790 puan) yorumladı
Yarin rdv var dr da tansiyon normal baktim tahlil konusun da da yaptım yarin bakacak ancak ama dünden beri birden bire şişti agiriyor varis çorabı var giysem rahat ede miyim
3 Haziran 2021 (741 puan) yorumladı
Ben cok rahat ediyorum mutlaka deneyin. Ayrica sisligi azaltiyor duzenli kullanirsaniz.
3 Haziran 2021 (790 puan) yorumladı
Ay inşallah bana da iyi gelir
-Reklam-
0 oy
3 Haziran 2021 (134 puan) cevapladı
Normal degl cnm doktoruna bilgi ver hastaneye git tansyonun nasil ölcum yap 
3 Haziran 2021 (790 puan) yorumladı
Tansiyonum normal  baktim az once dr rdv var yarin gidecem inşallah
0 oy
3 Haziran 2021 (797 puan) cevapladı
Limon şişliği gideroyo canim bende geçen hafta birden şiştim elim ayaklarım yüzüm  limonu çok yiyorum ben tuzlamadan yedim bu defa ve geçti artık tuz kullanmıyorum tuz hamur işinden uzak dur birde kola çok sisiriyo
3 Haziran 2021 (790 puan) yorumladı
Kola icmem canim hamur işi yedim evet
3 Haziran 2021 (797 puan) yorumladı
Hamur işi şişirir canim tuz bunları azalt maya çalış yoksa çok sisersin
0 oy
3 Haziran 2021 (5 puan) cevapladı
Tuzu kıs biraz benim ilk hamileliği de de ayaklarım çok şişmişti tansiyon ölçüler hergün normal çıkınca tuzu kestirdi doktorum şimdi ikinciye hamileyim 23+ 3

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamilelikte ayak şişmesi ne zaman tehlikeli olur?
37 haftalık hamilelikte ayak şişmesi, özellikle üzerine basılamayacak kadar şiddetli ağrı ve ani gelişen ödemle birleştiğinde acil tıbbi değerlendirme gerektirir. Eğer şişliğe şiddetli baş ağrısı, görme bulanıklığı, ani kilo artışı veya karın ağrısı eşlik ediyorsa bu durum preeklampsi (gebelik zehirlenmesi) belirtisi olabilir ve vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında ayaklardaki şişlik nasıl azaltılır?
Ayak şişliğini azaltmak için gün içerisinde düzenli aralıklarla ayaklarınızı kalp seviyesinden yukarıda tutarak dinlendirmek en etkili yöntemdir. Uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmalı, sol yan tarafınıza yatarak dinlenmeli ve günlük tuz tüketimini sınırlandırarak bol su içmeye özen göstermelisiniz. Ancak ağrının üzerine basılamayacak seviyede olması, basit ödemin ötesinde bir durum olabileceği için mutlaka bir hekim muayenesi gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik ödemi ile preeklampsi arasındaki farklar nelerdir?
Normal gebelik ödemi genellikle gün sonunda hafif düzeyde oluşur ve dinlenmekle azalır; preeklampsi kaynaklı şişlik ise ani başlar ve genellikle el, yüz ve göz çevresinde de görülür. Preeklampside şişliğe ek olarak yüksek tansiyon, idrarda protein kaçağı ve şiddetli ağrı gibi ciddi semptomlar eşlik eder. Ayaklarınızın üzerine basamayacak kadar ağrılı bir şişlik yaşıyorsanız, bu durumu ayırmak için mutlaka bir sağlık kuruluşuna gitmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık hamileyim ayaklarım çok şişti ne yapmalıyım?
37 haftalık hamilelikte ayaklarda üzerine basılamayacak kadar şiddetli ağrılı şişlik yaşanıyorsa, bu durum acil durum kategorisinde değerlendirilmeli ve hemen bir hastanenin kadın doğum acil servisine gidilmelidir. Doktorunuz tansiyonunuzu ölçerek ve idrar tahlili yaparak ödemin nedenini belirleyecek, preeklampsi riski gibi ciddi durumları ekarte edecektir. Evde kendi başınıza müdahale etmeden önce mutlaka uzman görüşü almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ayak şişmesi hangi durumlarda acile gidilmelidir?
Gebelikte ayaklarda görülen şişlik, tek taraflı olduğunda, aniden çok hızlı geliştiğinde, üzerine basılamayacak kadar ağrılı olduğunda veya ellerde ve yüzde belirginleştiğinde acil olarak doktora başvurulmalıdır. Ayrıca görme bozukluğu, şiddetli baş ağrısı veya tansiyon yüksekliği gibi ek şikayetler varsa vakit kaybedilmemelidir. 37. haftada olduğunuz için her türlü ciddi belirti doğum sürecini etkileyebileceğinden hastane kontrolü şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 395 göst.
0 oy
3 cevap 385 göst.
0 oy
2 cevap 473 göst.
0 oy
0 cevap 161 göst.
29 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Can_parcam27 (239 puan) sordu

1,512,262 soru

24,666,915 cevap

367,044 kullanıcı

...