40+2 haftalık hamileyim, bebeğim neden hala gelmedi?

0 oy
953 göst.
6 Haziran 2021 Doğum kategorisinde (29 puan) sordu
Arkadaşlar ben 40+2 oldum ve daha gelmedi benim gibi bebegi geç gelen varmı
Gebelik haftası 40+2

6 Cevap

0 oy
6 Haziran 2021 (271 puan) cevapladı
Ben 40+5 te doğum yaptım suni sancı ile o da oruç tuttuğum için bebeğimin suyu bitmişti riske etmek istemedi doktorum
6 Haziran 2021 (29 puan) yorumladı
Ener suyun bitmeseydi daha doğumun olmayacakmiydi
6 Haziran 2021 (271 puan) yorumladı
Sanırım gelmeye niyeti yoktu galiba
6 Haziran 2021 (29 puan) yorumladı
Hmm benimde salı günü hastane randevum var sizce doğuma girermiyim ve suni sancı çok kötümü oluyor
6 Haziran 2021 (271 puan) yorumladı
Korkmayın sadece dua edin kolay hiçbir şey yok inanın sağlıkla kucağıniza alın ins
-Reklam-
0 oy
6 Haziran 2021 (235 puan) cevapladı
40+3 sezaryan ile dogum yaptim 
0 oy
6 Haziran 2021 (924 puan) cevapladı
Ben de 40+3te yaptım daha da gelmiyordu da benim zorumla oldu diyebilirim. 4000gr a yaklaşırsan sezaryen yaparım demişti doktorum ben de istemiyordum tamam başlatayım o zaman dedi sabah 9da muayeneye gittim çatı muayenesi gibi ama çok daha acılı bir işlem yaptı sıyırma deniyormuş ona kese ile rahmin arasındaki bağları parmağıyla koparttı kanamam başladı akşama kadar adet sancısı gibi ağrım oldu akşam ağrım arttı sancı gibi vuruyordu gece 12ye kadar çektim evde sonra dayanamadım hastaneye gittim daha 2 cm açıklık varmış sancıyı orada çektim Sabah 3te 6cm açıklık vardı ama dayanamıyordum artık sancıya Bi de bi yandan yoğun kanama bir yandan felaket ishal bir yandan kusuyorum kolumda serumla bir yandan da sancı çekiyorum baya rezil bir durumdu benimki saat 3 buçuk gibi epidurali vurdurdum dünya varmış dedim ondan sonrası çok daha güzeldi sancı çektim ama dayanılabilir Bi ağrıydı doğum da kolay geçti ama dikişim çoktu içimden yırtılmış baya dıştan da iki taraftan kesmiş doktor 20ye yakındı onlar biraz zorladı beni. Baya uzun anlattım :)) bu arada kuzenim 41+5 ti sanırsam belki daha da geçmişti gelmeyince doktor sezaryenle aldı. Yani bebek isterse bekliyor valla. 
6 Haziran 2021 (29 puan) yorumladı
Normal doğum mu yaptın o damarları niye parmaklarıyla kopardilar
6 Haziran 2021 (924 puan) yorumladı
Normal doğum evet. Keseyi rahimden ayırdığı için doğumu başlatmış oluyor.
7 Haziran 2021 (29 puan) yorumladı
O ayırma işleminden korktum suni sancı vermedilermi
0 oy
6 Haziran 2021 (122 puan) cevapladı
Oglum da o civarlardaydı cnm Allahım bağışlasın bütün çocuklarımızı 
0 oy
6 Haziran 2021 (1,066 puan) cevapladı
42 nin bittiği saat suni sancidan acilma devam etmeyince sezeryan oldum canım 
0 oy
6 Haziran 2021 (409 puan) cevapladı
Sancılanmanı bekle cnm herangi bir sorunu yoksa bebeğin ve senin bekle doktorlsr günün grçti desede bekle genelde hep geç oluyor ama doktorlar nedense sezeryana alıyorlar hemen korkma bekle
7 Haziran 2021 (409 puan) yorumladı
Doktor bakmadımı cnm
7 Haziran 2021 (29 puan) yorumladı
Hastaneye gitmedim hiç yarın randevum var
7 Haziran 2021 (409 puan) yorumladı
Yarın o zaman söyleye bilir alttan öuanede ede bilir tahminime göre günün yaklaşıyor çünkü cnm ona göre git ama günün geciyor cocuk kakakasını yer falan diyo genekde doktorlar duruma göre iyice emin ol ona göre adım at yengeme öyle dediler annem bekletti sıcak suya koyduk zamanı gelincede 13 cm acılmayla doğum yaptı hiç acılması yokdu ilkte baya bekledi
7 Haziran 2021 (29 puan) yorumladı
Mesela ben bugece ılık suya otursam yarın da hastaneye gitmeden öncede ılık su da otursam acilmamm olurmu
7 Haziran 2021 (409 puan) yorumladı
Oturmuycan cnm ayaklarını bileklerine kadar sokucaksın ama o bikere 2 kere yapmayla ılcak birşey de değil sancın olunca yap öyle daha cok etkisi oluyır

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40+2 haftalık hamileyim, bebeğim hala gelmedi, ne zaman doğuma gitmeliyim?
40 haftayı dolduran gebeliklerde 41. haftaya kadar beklemek tıbbi olarak normal kabul edilebilir ancak 40+2 gibi süreçlerde doktorunuzun düzenli NST ve ultrason takibi yapması kritiktir. Genellikle 41 veya 42. haftaya kadar doğum başlamazsa doktorunuz suni sancı veya tıbbi müdahale yöntemlerini sizinle değerlendirecektir. Bebeğinizin hareketlerinde azalma, su gelişi veya düzenli sancı hissettiğiniz an vakit kaybetmeden hastaneye başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftayı geçmesine rağmen doğumun başlamamasının nedenleri nelerdir?
Gebeliğin 40. haftayı geçmesi durumu 'postterm gebelik' olarak adlandırılır ve genellikle bebeğin tam gelişimini henüz tamamlamaması veya gebelik haftasının yanlış hesaplanmış olması gibi nedenlerle ortaya çıkar. Plasentanın yaşlanması ve bebeğin beslenmesinin takibi bu aşamada hayati önem taşır. Eğer herhangi bir risk durumu yoksa, vücudun kendi sancısını başlatması için doktor gözetiminde beklenmeye devam edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40+2 hamileyken doğumun yaklaştığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun yaklaştığını gösteren en temel belirtiler düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan kasılmalar, nişan gelmesi yani rahim ağzındaki tıkanıklığın atılması ve suyun gelmesidir. Ayrıca bebek hareketlerinde yavaşlama veya tam tersi huzursuzluk, bel ağrısında artış ve kasıklarda baskı hissi doğumun çok yakın olduğunu işaret edebilir. Bu belirtilerden herhangi birini fark ettiğinizde doktorunuzu bilgilendirmeniz en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40. haftadan sonra doğum sancısını tetiklemek için evde neler yapılabilir?
Tıbbi bir engeliniz yoksa 40. haftadan sonra hafif tempolu yürüyüşler yapmak, pelvik taban kaslarını çalıştıran egzersizler ve doktor onayıyla uygulanan bazı nefes teknikleri doğumun başlamasına yardımcı olabilir. Ancak, rahim ağzını zorlayacak veya bebeği strese sokacak yöntemlerden mutlaka kaçınmalısınız. Doğumu tetiklemek için yapılan her türlü hareket öncesinde mutlaka doktorunuzun onayını almanız, bebeğinizin güvenliği açısından çok önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40+2 haftalık gebelikte doktorlar hangi kontrolleri yapar?
40. haftayı geçen gebeliklerde doktorunuz bebeğin iyilik halini belirlemek için NST ile kalp atışlarını izler ve biyofizik profil skoru ile amniyon sıvısı miktarını kontrol eder. Plasentanın işlevini yitirip yitirmediği ultrasonla değerlendirilir ve rahim ağzı açıklığı muayene edilir. Bu kontroller, doğumun doğal yollarla mı yoksa tıbbi müdahale ile mi gerçekleşeceğine karar vermek için haftalık hatta gün aşırı aralıklarla yapılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 303 göst.
0 oy
2 cevap 989 göst.
9 Aralık 2023 Doğum kategorisinde Hafize elif (10 puan) sordu
0 oy
3 cevap 300 göst.

1,512,338 soru

24,667,956 cevap

367,096 kullanıcı

...