Bebeğimin ense kalınlığı 4 mm çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
873 göst.
8 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (136 puan) sordu
Merhabalar bir kizim war ikinci cocuk karninda oldu üçüncü kez hamile kaldim ama ensesi 4 mm kalınlığı üstü denildi bebeğinin sağlıklı olmadığını sölediler  ikili tarama testi yaptırdım sonuç bekliyorum büyük bir ihtimal kurtaj olucak gibi görünüyorum lütfen başına gelen kişiler bilgi werebilirmi
Gebelik haftası 11 haftalik
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

3 Cevap

+1 oy
8 Haziran 2021 (6,204 puan) cevapladı
Ense kalınlığı 2'nin üstünde ise down sendromu riski oluyor. Bebeği her şekilde doğuracağım derseniz içinizi ferah tutun Allah büyüktür. Yok ben ne var ne yok göreyim ona göre doğum yapacağım derseniz de gen testi verebilirsiniz. Ücretli bir test ama %99 doğru sonuç veriyor. 
8 Haziran 2021 (136 puan) yorumladı
Siz yaptırdınız peki
9 Haziran 2021 (6,204 puan) yorumladı
Aynen biz yaptırdık, bize de ense kalınlığı riskli değere yakın demişti. Ben de bebeğimden her şekilde razıyım ama kafamda belirsizlikle yaşamak yerine erkenden öğrenmeyi tercih ettim. Çok şükür ki temiz çıktı. Yaptırmasam hâlâ içim içimi yiyor olacaktı.
9 Haziran 2021 (136 puan) yorumladı
Çok şükür teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
8 Haziran 2021 (703 puan) cevapladı
Ben yaşamadım, Allah kimseye de yaşatmasın ama bu testlerin %100 doğruluk payı yok sadece risk gosteriyor. Bence başka bir doktora daha görün canım, çok geçmiş olsun 
8 Haziran 2021 (136 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim
0 oy
8 Haziran 2021 (688 puan) cevapladı
Buna benzer Bi olay yaşadım. TevekkeltüAl Allah deyip sabrettim. Zıpır avuca sığmayan sağlıklı bir evladım oldu hamdolsun. Gelişimi ilerde ise de olabilir 
8 Haziran 2021 (688 puan) yorumladı
Rabbim salih evlatlar nasip etsin inşallah olumsuz düşünmeyin
8 Haziran 2021 (136 puan) yorumladı
Biraz anlatma sansin warmi
9 Haziran 2021 (688 puan) yorumladı
Tabi kii. 2 li taramada ensesi kalın çıkmıştı kan tahlili yaptırdık 1000 çocukta 1 ihtimal denilmişti. İçimizi rahatlattı doktor. Doğuda görev yaptığımız için zaten kontrole bile gidemedim doğru düzgün. Daha sonra bi hekime gittim adam bana bu çocuk kocaman olmuş yasal süreç geçmiş artık alamamda demişti resmen şok geçirdik. Ağzımız kitlendi. Şimdi olsa ortalığı ayağa kaldırırdım muhtemelen. Demem o ki Bi kaç hekime daha git asla Bi doktora bağlı kalma. İnşallah çocuğun sağlıklı olur canım
9 Haziran 2021 (136 puan) yorumladı
Yarin araştırmaya sevk etti cvs yapilacakmis
9 Haziran 2021 (688 puan) yorumladı
Inşallah hayırlı haberlerini alırız canım ümitvar ol

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklerde ense kalınlığı 4 mm olması ne anlama gelir?
Bebeklerde ense kalınlığının 4 mm olarak ölçülmesi, tıbbi literatürde yüksek riskli bir değer olarak kabul edilir ve genellikle kromozomal anomali veya yapısal bozukluk riskine işaret edebilir. Normal değerlerin genellikle 2.5 mm veya 3 mm altında olması beklenir, bu nedenle 4 mm gibi değerler uzman hekimler tarafından detaylı genetik tarama testleri ve detaylı ultrason ile incelenmesi gereken bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi sonucu yüksek riskli çıkarsa ne yapılır?
İkili tarama testinde yüksek riskli sonuç alınması durumunda, kesin tanı koyabilmek için girişimsel yöntemlere başvurulur. Bu süreçte genellikle anne adayına CVS (koryon villus örneklemesi) veya amniyosentez gibi bebeğin genetik yapısını doğrudan inceleyen testler önerilir. Ayrıca, detaylı fetal ultrason ile bebeğin organ gelişimi ve kalp yapısı uzman perinatologlar tarafından titizlikle değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ense kalınlığı ölçümü kaçıncı haftalarda yapılmalıdır?
Ense kalınlığı (NT) ölçümü, gebeliğin 11. haftası ile 14. haftası arasındaki dönemde, bebeğin baş-popo mesafesi (CRL) 45 mm ile 84 mm arasında olduğu zaman yapılır. Bu zaman aralığı dışında yapılan ölçümler hatalı sonuç verebileceği için tarama testinin bu kritik haftalarda yapılması büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin ense kalınlığı yüksek çıkarsa gebelik sonlandırılır mı?
Ense kalınlığının yüksek çıkması tek başına gebeliğin sonlandırılacağı anlamına gelmez; bu durum sadece bebeğin sağlık risklerinin daha detaylı araştırılması gerektiğini gösteren bir uyarıdır. Tanı testleri sonucunda bebeğin durumu netleşene kadar nihai bir karar verilmez ve süreç tamamen tıbbi bulgular, genetik danışmanlık ve aile ile doktor arasındaki görüşmeler doğrultusunda ilerler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ense kalınlığı 4 mm olan bebekler sağlıklı doğabilir mi?
Evet, ense kalınlığı yüksek ölçülen bebeklerin bir kısmında detaylı tetkikler sonucunda herhangi bir genetik soruna rastlanmayabilir ve sağlıklı doğum gerçekleşebilir. Ancak 4 mm değeri istatistiksel olarak risk oranını artırdığı için, bu durumun sadece bir tarama bulgusu olduğu unutulmamalı ve mutlaka genetik danışmanlık alınarak ileri tanı testleri ile bebeğin sağlığı takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 237 göst.
30 Eylül 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Ummihan (1 puan) sordu
0 oy
7 cevap 502 göst.
6 Temmuz 2023 Hamile Kalamama kategorisinde Kamilenur01 (3 puan) sordu
0 oy
7 cevap 717 göst.
0 oy
0 cevap 171 göst.

1,512,374 soru

24,668,351 cevap

367,122 kullanıcı

...