Hamileliğin 3. ayında idrara çıkma sıklığım azaldı, normal mi?

0 oy
396 göst.
9 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (661 puan) sordu
3. Ayımdayım tuvalete ilk zamanki kadar sık çıkmıyorum normal durumdur inşallah dimi 
Gebelik haftası 10+2

1 cevap

0 oy
9 Haziran 2021 (808 puan) cevapladı
Bebek yukarı çıkmaya başladığı zamanlarda idrar kesessine olan baskı azalıyor o yüzden gayet normal. Uygulamanin sağlık bölümünde yazıyor aslında bunlar :-)
9 Haziran 2021 (661 puan) yorumladı
Doğrudur canım fark etmemişim :) ilk hamileliğim kürtaj olduğum için hemen bişey olsa korkuyorm ondan soruyorum :)
9 Haziran 2021 (808 puan) yorumladı
Korkma herşey Rabbimden. Elbette dikkatli olmak gerek ama çok da kafaya takmamak lazım bazı şeyleri. Sakindikca sonu hüsran oluyor çünkü. Sağlıkla kucağına al yavrunu
9 Haziran 2021 (661 puan) yorumladı
Amin inşallah canım çok haklısın... Allah razı olsun
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 3. ayında tuvalete çıkma sıklığı neden azalır?
Hamileliğin ilk aylarında idrar torbasına baskı yapan rahim, 3. ayın sonunda karın boşluğuna doğru yükselmeye başlar. Bu anatomik değişim, idrar kesesi üzerindeki baskıyı geçici olarak hafiflettiği için tuvalete çıkma sıklığında azalma hissedilmesi oldukça normal ve beklenen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte idrara çıkma sıklığı hangi aylarda tekrar artar?
Gebeliğin ilk trimesterinde yaşanan sık idrara çıkma durumu 3. ayda bir miktar azalabilir ancak 3. trimester ile birlikte tekrar artış gösterir. 28. haftadan sonra bebeğin büyümesi ve baş kısmının idrar torbasına tekrar baskı yapması sonucunda tuvalete gitme ihtiyacı yeniden sıklaşacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu belirtileri nelerdir?
Gebelik döneminde idrara çıkma sıklığında ani bir azalma veya değişim yaşanıyorsa, idrar yaparken yanma, karın ağrısı veya idrarda bulanıklık gibi belirtiler eşlik edip etmediğine dikkat edilmelidir. Eğer bu şikayetlere ateş veya şiddetli kasık ağrısı da eklenirse, herhangi bir enfeksiyon riskine karşı mutlaka bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
3 aylık gebelikte tuvalete çıkma sıklığının azalması riskli mi?
Gebeliğin 3. ayında tuvalete çıkma sıklığının azalması genellikle rahim pozisyonundaki değişimle ilgilidir ve çoğu anne adayı için endişe edilecek bir durum değildir. Ancak vücudunuzdaki değişimleri takip ederken günlük sıvı alımınızın yeterli olduğundan emin olmalı ve idrar renginizin açık sarı olmasına dikkat etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sık idrara çıkma durumu nasıl yönetilir?
Hamilelik boyunca idrar kesesi üzerindeki baskıyı yönetmek için özellikle akşam saatlerinde sıvı alımını kontrollü bir şekilde düzenlemek faydalı olabilir. Buna rağmen tuvalete çıkma ihtiyacınızda aşırı bir azalma veya hiç çıkamama gibi anormal bir durum hissederseniz, durumu doktorunuzla paylaşarak idrar tahlili yaptırmanız en sağlıklı yaklaşım olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,222 soru

24,666,390 cevap

367,001 kullanıcı

...