Hamilelikte ellerim neden çok kaşınıyor ve sivilce yapıyor?

0 oy
204 göst.
9 Haziran 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (47 puan) sordu
Kizlar birşey sorucam size ben yaklaşık 3 4haftadir ellim kaşınıyor krem de sürüyorum Bepanthol kaşıntı giderici ama geçmiyor sizde hamilelikte böyle bir şey yaşadıniz mi çok kaşınıyor ve sivilce yapiyor geçen ayın onunda kontörlüm vardı hemşire iğne yaptı bana o günden beri böyleyim acaba iğneden mi oldu öyle şüpheleniyorum. Ama
Gebelik haftası 31+5
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte el kaşıntısı ve sivilcelenme neden olur?
Hamilelikte el kaşıntısı ve sivilcelenme genellikle hormonal değişimler, artan kan akışı veya cilt hassasiyeti nedeniyle ortaya çıkar. Ancak el ve ayak tabanlarında başlayan şiddetli kaşıntılar, gebelik kolestazı gibi karaciğer fonksiyonlarını etkileyen ciddi durumların habercisi olabilir. Bu nedenle kaşıntı şiddetliyse ve vücuda yayılıyorsa mutlaka bir kadın doğum uzmanına danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde yapılan iğneler el kaşıntısına yol açar mı?
Gebelik döneminde yapılan iğneler nadiren de olsa içeriğindeki maddelere karşı alerjik reaksiyon göstererek el kaşıntısına veya döküntüye neden olabilir. Eğer iğne yapıldıktan kısa bir süre sonra kaşıntı başladıysa, bu durumun bir alerji olup olmadığını anlamak için kullanılan ilacın prospektüsü incelenmeli ve durumu takip eden doktorla iletişime geçilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el kaşıntısı için ne zaman doktora gidilmeli?
Hamilelikte el kaşıntısı gece saatlerinde artıyorsa, avuç içlerinde yoğunlaşıyorsa veya krem kullanımına rağmen 3-4 haftadan uzun süredir geçmiyorsa vakit kaybetmeden doktora gidilmelidir. Özellikle kaşıntıya eşlik eden sivilce, döküntü veya sarılık gibi belirtiler varsa, bu durumun gebelik kolestazı veya diğer alerjik durumlar açısından değerlendirilmesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kaşıntı giderici kremler tek başına yeterli mi?
Gebelikte kullanılan kaşıntı giderici kremler genellikle sadece semptomatik rahatlama sağlar, ancak kaşıntının altında yatan temel sebebi çözmez. Eğer kaşıntı 3-4 haftadır devam ediyorsa ve sivilce gibi cilt lezyonlarına yol açıyorsa, krem kullanmaya devam etmek yerine kaşıntının kökenini belirlemek için uzman kontrolü şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kolestazı belirtileri arasında el kaşıntısı var mı?
Gebelik kolestazının en belirgin ve karakteristik özelliği el ve ayak tabanlarında başlayan, genellikle gece şiddetlenen yoğun kaşıntıdır. Bu kaşıntı genellikle döküntüsüz başlar ancak kaşımaya bağlı cilt tahrişleri oluşabilir. Eğer el kaşıntınız uzun süre geçmiyor ve sizi ciddi şekilde rahatsız ediyorsa, karaciğer enzim değerlerinizin kontrol edilmesi için doktorunuza başvurmanız gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,484 soru

24,669,876 cevap

367,198 kullanıcı

...