Sezaryen sonrası 6. gün dikiş acısı ve sancı normal mi?

0 oy
362 göst.
10 Haziran 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (877 puan) sordu
Kızlar sezeryan olalı 6 gün oldu vajinamın içine sancı giriyo bazen birde dikişlerim de hala acı var sizce normal mi hala böyle olması 

2 Cevap

0 oy
10 Haziran 2021 (934 puan) cevapladı
Merhaba normal olduğunu düşünüyorum benim ağrılar 10 günden sonra hafifletmeye başlamıştı.ama çok ağrınız varsa bı doktora görülmekte fayda var.
10 Haziran 2021 (877 puan) yorumladı
Sagol yorumun icin canm
-Reklam-
0 oy
10 Haziran 2021 (326 puan) cevapladı
Kaçıncı sezeryan ve idrardan sonra mi oluyor bu ağrılar 
10 Haziran 2021 (877 puan) yorumladı
Evett birazı idraardan sonra. İlk sezeryanım
10 Haziran 2021 (326 puan) yorumladı
Sonda  takıldığı için gayet normal.canm bir kaç güne geçer

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen sonrası 6. günde vajinada sancı olması normal mi?
Sezaryen sonrası ilk haftalarda vajinal bölgede hissedilen sızlama veya sancı genellikle rahim toparlanması ve bölgedeki sinir uçlarının hassasiyetinden kaynaklanır. Ancak bu sancı şiddetliyse, ateşiniz yükseliyorsa veya kötü kokulu bir akıntı eşlik ediyorsa mutlaka doktorunuza danışmalısınız; çünkü enfeksiyon riski göz ardı edilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikişlerindeki acı ne zaman tamamen geçer?
Sezaryen dikişlerindeki acı genellikle ameliyattan sonraki ilk 1-2 hafta içinde azalmaya başlar ve tam iyileşme süreci yaklaşık 4 ila 6 hafta sürer. İlk günlerde hissedilen batma ve çekilme hissi dokuların kaynamasıyla hafifler; ancak 2. haftadan sonra artan ağrılar dikiş yerinde bir komplikasyonun habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası dikiş ağrısını hafifletmek için neler yapılabilir?
Sezaryen sonrası dikiş ağrısını yönetmek için doktorunuzun önerdiği ağrı kesicileri düzenli kullanmak ve dikiş bölgesini temiz, kuru tutmak en önemli adımlardır. Ayrıca ani hareketlerden kaçınmak, ayağa kalkarken önce yan dönüp destek alarak doğrulmak ve dikişleri tahriş etmeyecek pamuklu, yüksek belli iç çamaşırları tercih etmek iyileşme sürecini rahatlatır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikişlerinde enfeksiyon olduğunu nasıl anlarım?
Sezaryen dikişlerinde enfeksiyon belirtileri arasında dikiş hattında aşırı kızarıklık, şişlik, sıcaklık artışı, irinli akıntı ve kötü koku yer alır. Ayrıca dikiş yerinden bağımsız olarak 38 derece ve üzerindeki ateş, genel halsizlik veya ağrının giderek şiddetlenmesi acil tıbbi değerlendirme gerektiren durumlardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası hangi durumlarda doktora başvurulmalı?
Sezaryen sonrası bacaklarda ani şişme ve ağrı, nefes darlığı, dikiş yerinden kontrol edilemeyen kanama veya sızıntı, geçmeyen yüksek ateş ve idrar yaparken yanma gibi şikayetleriniz varsa vakit kaybetmeden doktorunuza görünmelisiniz. Bu belirtiler enfeksiyon veya kan pıhtılaşması gibi daha ciddi bir sağlık sorununun işareti olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,169 soru

24,665,819 cevap

366,971 kullanıcı

...