Bebeğimin suyunun fazla olması sezaryeni zorunlu kılar mı?

0 oy
972 göst.
12 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (760 puan) sordu
Kizlar dun  saat 4 sezeryan oldum kontrole diye gittim bebeğin suyu artmiş ve kalp atişi sıkıntili diye hem aşagi doğumhaneye inmemi istedi once suni sanci ve nst koydu dahada kotuye gitti 2 saat sonra hemen sezeryan oldu iyide oldum ya su resmen patladi ya doktorun ustu basi bebekle birlikte su oldu yani verilmiş bir sadakam varmis iyiki kontorele gittim bebek sıkışmistida su fazlaliğindan oyle iste kizlar sizlerde dikkat edin su fazla olmasi iyi değil
Gebelik haftası 38

6 Cevap

0 oy
12 Haziran 2021 (2,420 puan) cevapladı
Rabbim saglikla buyutmeni nasip etsin canim anali babali insallah
13 Haziran 2021 (760 puan) yorumladı
Amin allah razi olsun insallah
-Reklam-
0 oy
12 Haziran 2021 (1,978 puan) cevapladı
Ah darısı başımıza inşallah Rabbim bebeginle sağlıklı bir ömür nasip etsin.
13 Haziran 2021 (760 puan) yorumladı
Inslah amin cumlemize
0 oy
12 Haziran 2021 (39 puan) cevapladı
ALLAH analı babalı büyütsün. darısı başımıza 
13 Haziran 2021 (760 puan) yorumladı
Amin rabbim herkese versin bu duyguyu insallah
0 oy
12 Haziran 2021 (2,559 puan) cevapladı
Şükür zamanında gitmişsin iyi yavruna kavuştun bacım Allah analı babalı büyütsün :)) 
13 Haziran 2021 (760 puan) yorumladı
Amin bacim allah razi olsun cok şukuŕ rabbim bize verdiği minik bir mucize
0 oy
12 Haziran 2021 (40 puan) cevapladı
Canim kalp atisi sıkıntılı derken ne gibi sıkıntı var di benimde bebegimin kalp atışları olması gerekenden biraz fazla korkuyorum birşey olur mu diye
13 Haziran 2021 (760 puan) yorumladı
Yok kiz korkma nst girdim kalp ritminin randimani iyi değil dedi onceden bi sikinti yoktu suyu fazla diye mi 9ldu bilmiyorum ama suan ikimizde iyiyiz allaha şukur
0 oy
12 Haziran 2021 (255 puan) cevapladı
Canım bende 33 deyim  3 gun önce kontrole gittim suyun fazla dedi bebek onde ve kilosu ayina gore cok dedi hemen şeker  testi istedi yptm şekerin yok bi sıkıntı yok dedi sen öle  deyince korktum ben  ayda 1 kontrole gdyrm doktorda rutin kontrol zamanlarinda  gel dedi  sende oyle deyince endişe  ettim ya  gecikirsem ne  ypym  şimdi ben ya 
12 Haziran 2021 (785 puan) yorumladı
Allah analı babalı buyutsun;)ne güzel kucagnda bebiş darısı bizler e 26+1
13 Haziran 2021 (760 puan) yorumladı
Korkma bebde senin haftaydayken suyum fazla dedi ama korkulacak dercede değildi emin ol oyle olunca doktor seni birakmiyor riske atmiyorki  sadece yediklerime dikkat etmemi hamur isinden kacinmami soylemisti yani ya bebeğin doğacaği vardi suyum bahane oldu insallah seni de bebegin vakti gelince dogar alirsin insallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte bebeğin suyunun fazla olması ne anlama gelir?
Hamilelikte bebeğin suyunun normalden fazla olması tıpta polihidramnios olarak adlandırılır ve bebeğin çevresindeki amniyotik sıvının hacminin artması durumudur. Bu durum bebeğin hareket alanını etkileyebileceği gibi erken doğum veya kordon sarkması gibi bazı riskleri de beraberinde getirebilir. Genellikle rutin kontrollerde ultrason ölçümleri ile tespit edilir ve doktor tarafından yakından takip edilmesi gereken bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde su fazlalığı neden tehlikeli olabilir?
Gebelik sürecinde suyun fazla olması bebeğin pozisyonunu etkileyerek kordonun önden gelmesine veya bebeğin sıkışmasına neden olabilir. Ayrıca suyun aniden boşalması durumu, rahim içi basıncın hızla değişmesine yol açarak acil sezaryen gerektiren bir tabloyu tetikleyebilir. Bu yüzden su fazlalığı saptanan gebelerin, kalp atışı ve bebek hareketleri açısından daha sık aralıklarla nst takibine alınması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin suyunun fazla olduğu nasıl anlaşılır?
Bebeğin suyunun fazla olduğu genellikle doktorun rutin ultrason muayenesi sırasında yaptığı amniyotik sıvı indeksi (AFI) ölçümü ile anlaşılır. Anne adayları ise karın bölgesinde normalden hızlı bir büyüme, nefes darlığı, şiddetli ödem veya belirgin bir gerginlik hissi ile durumu fark edebilirler. Fiziksel belirtiler her zaman kesin tanı koydurmaz, bu nedenle uzman hekim tarafından yapılan ultrason ölçümü en kesin yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kontrollerine gitmek neden bu kadar önemli?
Gebelik kontrolleri, olası komplikasyonların erken teşhis edilmesi ve hem anne hem de bebek sağlığının korunması için hayati bir süreçtir. Düzenli muayeneler sayesinde bebeğin kalp atışları, su miktarı ve gelişimi yakından izlenerek riskli durumlar henüz kritikleşmeden müdahale edilebilir. Erken teşhis, acil durumlarda doğru zamanda sezaryen veya diğer tıbbi yöntemlerin uygulanmasına olanak tanıyarak büyük risklerin önüne geçilmesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı sezaryen öncesi neden uygulanır?
Suni sancı, bazen bebeğin kalp atışlarındaki değişimleri gözlemlemek veya doğum sürecini başlatarak bebeğin durumunu anlamak için sezaryen öncesinde bir hazırlık süreci olarak uygulanabilir. Ancak bebeğin suyunun fazla olması gibi riskli durumlarda, sancı sonrası bebeğin tepkisi olumsuz olursa veya kalp atışlarında bozulma gözlenirse cerrahi müdahale olan sezaryene hızla geçiş yapılır. Bu uygulama, bebeğin içeride daha fazla strese girmesini engellemek amacıyla tercih edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 662 göst.
25 Şubat 2021 Doğum kategorisinde blm96 (14 puan) sordu
0 oy
8 cevap 1,514 göst.
0 oy
7 cevap 1,256 göst.
24 Mayıs 2020 Doğum kategorisinde Pinar bozkayar (1,166 puan) sordu

1,512,253 soru

24,666,839 cevap

367,043 kullanıcı

...