Hamilelikte karnımın içi neden acıyor, normal mi?

0 oy
277 göst.
20 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (286 puan) sordu
Hanımlar karnımın içi açıyor ya neden olur sizce dışında ne bir çatlak ne bir yara var içi açıyor 
Gebelik haftası 36

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte karın içinde hissedilen sızlama ve ağrı neden olur?
Gebelikte karın içinde hissedilen sızlama ve ağrı genellikle rahmin büyümesine bağlı olarak karın kaslarının ve bağ dokularının gerilmesinden kaynaklanır. Özellikle ikinci ve üçüncü trimesterde artan rahim boyutu, karın bölgesindeki sinirlerin baskı altında kalmasına ve içten gelen bir sızı hissine yol açabilir. Bu durum genellikle fizyolojik bir süreçtir ancak şiddetli ağrılarda mutlaka bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte dışarıdan yara görünmediği halde karın içi neden acır?
Dışarıdan bir yara veya çatlak görülmemesine rağmen hissedilen karın içi acısı, genellikle rahimdeki büyümenin iç organlara yaptığı baskı veya yuvarlak bağ ağrısı (round ligament pain) ile ilişkilidir. Rahim, bebek büyüdükçe yer açmak için çevresindeki dokuları esnetir; bu esneme dışarıdan fark edilmeyen ancak içeride sızlama şeklinde hissedilen bir gerilme yaratır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte karın içindeki gerilme ve sızı hissi nasıl hafifletilir?
Karın içindeki gerilme ve sızı hissini hafifletmek için ani hareketlerden kaçınmalı, otururken veya yatarken pozisyon değiştirirken yavaş hareket etmelisiniz. Ayrıca hamilelik destek yastıkları kullanarak karnınızı desteklemek ve gün içinde vücudu yormayacak hafif esneme hareketleri yapmak kaslardaki baskıyı azaltarak rahatlama sağlayabilir. Ağrının devamlılığı durumunda mutlaka doktorunuzla görüşerek uygun egzersiz önerileri almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın ağrısı ne zaman tehlikeli bir durumun habercisidir?
Karın ağrısı vajinal kanama, su gelmesi, ateş, şiddetli kramplar veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma ile birlikte görülüyorsa bu durum tehlikeli olabilir. Eğer ağrı çok şiddetliyse, dinlenmekle geçmiyorsa veya düzenli aralıklarla gelip giden kasılmalar şeklindeyse vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulması gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk aylarında karın içinde hissedilen batma ve sızı normal mi?
Gebeliğin ilk aylarında karın içinde hissedilen batma ve sızı hissi, vücudun gebeliğe uyum sağlama sürecinde rahmin hızla büyümesi ve yerleşmesi nedeniyle oldukça yaygın ve genellikle normal kabul edilen bir durumdur. Ancak bu sızılar şiddetli bir hal alıyorsa veya ağrıya başka semptomlar eşlik ediyorsa, gebeliğin seyrini takip eden hekim tarafından değerlendirilmesi en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 300 göst.
0 oy
1 cevap 467 göst.
0 oy
1 cevap 274 göst.
15 Mayıs 2024 Doğum kategorisinde Sureyya_kadir (2,125 puan) sordu
0 oy
2 cevap 398 göst.

1,512,177 soru

24,665,955 cevap

366,975 kullanıcı

...