36+5 haftalık gebeyim, tansiyonum varken normal doğum olur mu?

0 oy
341 göst.
22 Haziran 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (21 puan) sordu
Merhaba arkadaşlar ben gebelik tansiyonu yasayan biriyim. Günde 5 adet alfamed kullaniyorum. Ağrım acım olunca bi yerimde tansiyonum 14 15e cikiyor kucuk zaten hala yuksek 9dan aşağı pek olmuyor. Daha once ozele gidiyordum sezeryanla doğum yaparsin tansiyondan dolayi demislerdi. Sonra devlete döndüm dontorum iyi bir perinat sezeryan olacagm diye bu doktoru buldum. Fakat dunku kontrolde doktor artik riskli haftalari atlattik normal dogum düşünüyorum sizin icin dedi. Cok korktum aslinda en iyisi normal doğum fakat tansiyondan dolayi bana hep olmaz agri aci oldugunda tansiyonn yukselecek ikindiginda yukselecek mümkün degil beyin kanamasindan ölürsün demislerdi. Dun doktor oyle normal deyince korktum. Kafam cok karisti. 36+5 im. P.tesi gel dogumu planlayalim dedi. sormak istediğim şu tansiyonu olupta normal dogum yapan oldumu. Yada ne kadar yuksek tansiyonla bu riske giriliyor.
Gebelik haftası 36+5

2 Cevap

0 oy
22 Haziran 2021 (519 puan) cevapladı
Geçmiş olsun canım inşallah sağlıcakla alırsın kucagına bebişini post yukarda dursun bilen vardır illaki 
22 Haziran 2021 (21 puan) yorumladı
Insallah canim. Çok teşekkür ederim. Öyle mucize birsey yaşıyoruz ki illa zorluklari oluyor. Hic sorun değil elbette ama biraz endiselendim açıkçası. Hepimiz sağ salim alalım inşallah:)
-Reklam-
0 oy
22 Haziran 2021 (1,695 puan) cevapladı
Kesin bilgim yok ama sunu soyleyim bi tanidigim birden tansiyonu 18e cikti acil sezeryana alindi senin takip ediliyor bence bu yuzden 
22 Haziran 2021 (1,695 puan) yorumladı
Olabilir ama sen kendini strese sokma tansiyonun cikacak diye sonucta doktor risk almaz diye dusunuyorum
22 Haziran 2021 (1,695 puan) yorumladı
Ablaminda bi aralar tansiyonu yuksekti 1 hafta takip etti ama onun haftasi erkendi tansiyondan degil bebegin karin cevresi buyuk oldugu icin sezeryan oldu
22 Haziran 2021 (21 puan) yorumladı
Ya işin garibi perinat normal doguma girmiyormus hatta sezeryana da girmiyoruz farkli bi durum olmadgnda dedi yan dal oluyor bizim alanimiz dedi. Dogumuna kadin dogum uzmanlarimizdan biri ve asistan hekim girecek yani sanslisiniz dedi. Ama kadin dogumdan bir doktorla görüştüm oda ben olsam riske girmem dedi tansiyon onemli bir sorun bizim icin dedi.
22 Haziran 2021 (1,695 puan) yorumladı
Evet tansiyon onemli oldugu icin doktor riske girmez dedim ama sen gene cevrende iyi diye duydugun doktorlardan da fikir al istersen
22 Haziran 2021 (21 puan) yorumladı
Haklsin tesekkur ederim ilgin için. :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik tansiyonu olanlar normal doğum yapabilir mi?
Gebelik tansiyonu olan hastalarda normal doğum kararı, annenin tansiyon değerlerinin ilaçla kontrol altında olup olmadığına ve bebeğin sağlık durumuna göre doktor tarafından verilir. Tansiyonun 140/90 mmHg ve üzerinde seyrettiği durumlarda, doğum sırasında oluşabilecek tansiyon yükselmesi riskleri nedeniyle doktorlar genellikle sezaryeni tercih eder ancak her vaka kendi içinde değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık gebelikte yüksek tansiyon normal doğuma engel mi?
36. haftada yüksek tansiyon varlığında normal doğum, tansiyonun ilaçlarla stabil tutulabildiği ve hastanın genel durumunun iyi olduğu vakalarda bir seçenek olabilir. Ancak doğum sancıları sırasında tansiyonun ani yükselme riski bulunduğu için, perinatoloji uzmanları bu süreci çok yakından takip etmeli ve anne ile bebeğin güvenliğini ön planda tutarak doğum yöntemine karar vermelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon yükselmesi doğumda ne gibi riskler yaratır?
Doğum sırasında tansiyonun kontrolsüz yükselmesi, annede beyin kanaması, nöbet geçirme (eklampsi) ve organ hasarı gibi ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle yüksek tansiyon tanısı konulan gebelerde, doğum süreci boyunca tansiyon değerleri sürekli ölçülmeli ve hastanede, gerekli tıbbi müdahalelerin yapılabileceği bir ortamda doğum gerçekleştirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36. haftada gebelik tansiyonu için hangi ilaçlar kullanılır?
36. haftada gebelik tansiyonunu dengelemek için kullanılan ilaçlar, sadece uzman doktorun reçete ettiği ve gebelikte güvenli kabul edilen antihipertansif ilaçlardır. İlaç dozları ve kullanım sıklığı, annenin tansiyon değerlerine göre perinatologlar tarafından düzenlenir; hastaların kendi başlarına doz değişikliği yapması veya ilacı bırakması çok risklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik tansiyonunda doğum nasıl planlanır?
Gebelik tansiyonu olan bir hastada doğum planlaması, genellikle 37. haftadan itibaren veya tansiyonun ilaçla kontrol edilemediği durumlarda daha erken bir tarihte yapılır. Doktorlar genellikle doğumun güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için hastaneye yatış planlayarak, doğum sürecini gözetim altında tutmayı ve gerekli durumlarda sezaryene geçiş yapmaya hazır olmayı hedefler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,165 soru

24,665,762 cevap

366,968 kullanıcı

...