22 haftalık hamileyim, iştahsızlık yaşıyorum ne yapmalıyım?

0 oy
474 göst.
22 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (54 puan) sordu
22+2 hamileyim sürekli canım birşey yemek istemiyor iştahsızlık için ne yapmalıyım ve beni görenler hiç karnın yok hamile olduğum belli değil 5 aylık gebe birine benzemiyor diyorlar
Gebelik haftası 22+2

3 Cevap

0 oy
22 Haziran 2021 (3 puan) cevapladı
Bende de uzun süre iştahsızlık vardı sağlık ocağında da kan tahlili yaptırdım kansızlık çıktı ilaç verdi daha sonra iştahım açıldı smdi doyamiyorum kan tahlili işte şöyle Dr una bide kuru üzüm ye çok faydalı
22 Haziran 2021 (54 puan) yorumladı
Sağlık ocağı kan ilacı verdi içiyorum canım 2 ay oldu iceli ama değişen birşey yok bende diğer hamileler gibi asersem diyorum yiyemiyorum
-Reklam-
0 oy
22 Haziran 2021 (158 puan) cevapladı
Öncelikle milleti hic kafaya takma onlar yalnizca konuşur bir katkıları olsa şaşarım anca moral bozsunlar. Istahsizlik oluyor maalesef ben 1 ay boyunca sadece cacik yediğimi bilirim. Bebege kilo aldıran şeyleri yemeye gayret et mesela muz, kasar gibi. Yumurta da diyecegim ama ben yemekte zorlanmistim yiyebiliyorsan süper. Sevdiğin yemekleri yemeye çalış kimseyi mutlu etmek icin çabalama sen kendi ve bebeğinin sagligini düşün, sağlığınız yerinde olsun gerisi boş.
22 Haziran 2021 (54 puan) yorumladı
Tabi doğru haklısınız bazen kulak asmamaya çalışsam da olmuyor çoğu kişi söyleyince takıyorum ister istemez
23 Haziran 2021 (158 puan) yorumladı
Takma kendinide bebiside üzme. Sende soz edenlere "ne guzel iste dogurduktan sonra bile fit olacagim " de. Ayrica ic karnin genis belli ki catlaginda olmaz. Bebisinin kilosu iyi haftasina uygunsa hicbir sıkıntı yok canim uzme kendini
0 oy
22 Haziran 2021 (55 puan) cevapladı
Bende oyleyim 24+6yim gunde bir defa yemek yiyorum kahvaltida cok az peynir kac gun once bende istahsizliktan post attim sorma o gorenleri millet onlar anca morel bozuyor yardima gelince kimse yok iyi takma kimseyi yinede biz kendimizi zorlayalim biseyler yemeye umarim istahsiz olan herkesin istahi acilir sizinde benimde sevdiginiz seyleri yemeye calisin Ben oyle yapiyorum gerci pek sevdigim seyde yok gibi geliyor marketlerin onunden gecince sanki yiyecek bisey var diyorum kendi kendime Allah yardimcimiz olsun insallah 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

22 haftalık hamileyim iştahsızlık için ne yapmalıyım?
22 haftalık hamilelikte iştahsızlık yaşıyorsanız, öğünlerinizi küçülterek gün içine yayılmış 5-6 küçük öğün şeklinde beslenmeyi deneyebilirsiniz. Mideyi çok doldurmamak sindirimi kolaylaştırır ve iştah kaybını azaltabilir. Besin değeri yüksek; kuruyemiş, yoğurt veya meyve gibi sağlıklı atıştırmalıklar tüketmeye özen gösterin. Eğer bu durum kilo kaybına veya halsizliğe neden oluyorsa, mutlaka doktorunuza danışarak kan değerlerinizi kontrol ettirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
5 aylık hamileyim karnım neden hiç belli olmuyor?
Hamileliğin 5. ayında karnın belirginleşmemesi oldukça yaygın bir durumdur ve genellikle vücut yapınız, karın kaslarınızın gerginliği veya bebeğin yerleşimi ile ilgilidir. İlk gebeliklerde karın kasları daha sıkı olduğu için karın daha geç belirginleşebilir. Ayrıca plasentanın konumu da görüntüyü etkileyebilir. Bebeğinizin gelişimi sağlıklı olduğu sürece karnınızın dışarıdan görünürlüğü kişisel bir farklılıktır ve endişe edilecek bir durum değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştahsızlık ve kilo alamama ne zaman tehlikelidir?
Hamilelikte iştahsızlık, eğer haftalık kilo takibinde ciddi bir düşüşe veya besin yetersizliğine bağlı halsizliğe yol açıyorsa tehlikeli olabilir. Özellikle ilk ve ikinci trimesterde mide bulantısı veya tiksinme nedeniyle oluşan iştahsızlık geçicidir. Ancak sıvı alımında azalma, baş dönmesi veya bebeğin hareketlerinde yavaşlama hissederseniz vakit kaybetmeden bir uzmana başvurmalısınız. Doktorlar genellikle rutin kontrollerde bebeğin gelişimini persentil değerlerine göre takip ederek risk olup olmadığını belirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştah açmak için neler tüketilmeli?
Hamilelikte iştahı desteklemek için mideyi yormayan, sindirimi kolay ama besleyici gıdalar tercih edilmelidir. Soğuk gıdalar, kokusu daha az olduğu için iştahsızlık dönemlerinde daha kolay tüketilebilir; örneğin yoğurt, peynir, meyve veya soğuk sandviçler iyi birer seçenektir. Zencefilli çaylar veya nane limon gibi doğal içerikler mideyi rahatlatarak iştahı tetikleyebilir. Yemeklerden hemen önce sıvı tüketimini kısıtlamak, mide kapasitesini yemek için korumanıza yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
22 haftalık gebelikte bebeğin gelişimi nasıl takip edilir?
22 haftalık gebelikte bebeğin gelişimi, doktorunuzun yapacağı detaylı ultrason taramaları ve rutin kontrollerle takip edilir. Bu haftalarda bebeğin boyu, kilosu, iç organlarının yapısı ve amniyotik sıvı miktarı ölçülür. Annenin iştahsızlık yaşaması, bebeğin ihtiyacı olan enerjiyi annenin depolarından alması nedeniyle her zaman bebeğin gelişimini olumsuz etkilemez. Yine de doktorunuzun belirlediği periyotlarda muayeneye gitmek, bebeğin büyüme eğrisini takip etmek açısından en güvenilir yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,304 soru

24,667,468 cevap

367,069 kullanıcı

...