31+2 haftalık gebelikte NST'ye giren var mı?

0 oy
368 göst.
24 Haziran 2021 Hamilelikte Testler kategorisinde (83 puan) sordu
Bugun kontrolum vardi nst ye gonderdiler birde damardan demir veriyorlar şuan 3. Gebeligim sayılır  düşükler hariç  nst icin erken degil mi kizlar 
Gebelik haftası 31 2

3 Cevap

0 oy
24 Haziran 2021 (210 puan) cevapladı
Hayır değil bizim burda 30 hafta üstü muaneye gelmeden nts çekilir ve doktora öyle cikilir
24 Haziran 2021 (83 puan) yorumladı
Hangi hastane
24 Haziran 2021 (210 puan) yorumladı
Bartın devlet hastanesi
-Reklam-
0 oy
24 Haziran 2021 (457 puan) cevapladı
Hayir doktor gerekli gormustur ben 30 da girdim 31.haftamdayim yine girdim cumartesi yine giricem benim sancim.cikti ama siz girdinizmi daha? Sanciniz ciktimi yada varmi?
24 Haziran 2021 (83 puan) yorumladı
Yok sancim çıkmadı
24 Haziran 2021 (457 puan) yorumladı
Ozamann sikinti yoktur demek bundan snra isteyecek sizden surekli aman sanciniz olmasinda insallah saglikla alin kucaginiza
24 Haziran 2021 (83 puan) yorumladı
Hepimiz inşallah
0 oy
24 Haziran 2021 misafir cevapladı
32 haftada girdim ilk sizinde 31 haftada muayene denk geldiği için nst almıştır 
24 Haziran 2021 (83 puan) yorumladı
Anladim canim ben 35 ten sonra bakiliyo diye biliyordum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte NST cihazına kaçıncı haftada bağlanılır?
Gebelik takibinde NST (Non-Stres Test) genellikle 32. haftadan itibaren uygulanmaya başlanır. Ancak doktorunuz riskli bir durum sezdiğinde, bebek hareketlerinde azalma fark ettiğinde veya gebeliğe bağlı ek bir sağlık sorunu (demir eksikliği tedavisi gibi) gözlemlediğinde 30-31. haftalardan itibaren de NST çekilmesini uygun görebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
31 haftalık gebelikte NST çekilmesi normal mi?
31 haftalık gebelikte NST çekilmesi rutin olmasa da tıbbi bir gereklilik olabilir. Özellikle gelişme geriliği şüphesi, annenin yaşadığı sağlık problemleri veya bebek kalp atışlarının yakından izlenmesi gereken durumlarda doktorlar erken dönemde NST planlayabilir. Bu, bebeğin sağlığını güvence altına almak için uygulanan koruyucu bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte damardan demir tedavisi neden yapılır?
Gebelikte damardan demir tedavisi, oral yolla alınan takviyelerin yeterli gelmediği veya annede şiddetli anemi (kansızlık) saptandığı durumlarda uygulanır. Demir eksikliği, hem annenin doğum sürecindeki direncini artırmak hem de bebeğin sağlıklı gelişimini desteklemek amacıyla hızlı bir şekilde tedavi edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST testi bebeğe veya anneye zarar verir mi?
NST testi, bebek üzerinde herhangi bir radyasyon etkisi veya fiziksel zarar oluşturmayan tamamen zararsız bir yöntemdir. Sadece bebeğin kalp atışlarını ve rahim kasılmalarını dışarıdan izleyen bir monitörleme işlemidir; bu nedenle 31. haftada veya daha erken dönemlerde yapılması bebeğin sağlığı için bir risk teşkil etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
31 haftalık hamileyim, NST öncesi nelere dikkat etmeliyim?
NST çekimine giderken tok olmanız bebeğin hareketliliğini artıracağı için testin daha sağlıklı sonuç vermesini sağlar. İşlem öncesinde hafif bir şeyler atıştırmak veya su içmek, bebeğin uyku halinde olmasını engelleyerek daha aktif bir NST grafisi elde edilmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,222 soru

24,666,390 cevap

367,001 kullanıcı

...