7 haftalık hamileyim göğüslerim çok şişti normal mi?

0 oy
446 göst.
24 Haziran 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (94 puan) sordu
Kızlar tam 7 haftalık haöişeyim göğüslerim taş gibi oldu aşırı şiş ve dokunmaya gelmiyor çok acıyor iççamaşırımı bile takamaz oldum 1 haftadır evde.kızımda hiç böyle olmamıştım. Bu arada yarın muayenem var umarım kalp atışını duyabiliriz dua edin bana. Doktorum sıkışık gel dedi siz kaçıncı haftada kalp atışını duydunuz. Şimdiden teşekkğrederim güzel görüşlü anne ve adaylarımızza. 
Gebelik haftası 7
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

1 cevap

0 oy
24 Haziran 2021 (940 puan) cevapladı
Bende 7de duymustum insallah hayirli haberler alir duyarsiniz kalp atisini
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

7 haftalık gebelikte göğüslerde aşırı şişkinlik ve hassasiyet normal mi?
Evet, 7 haftalık gebelik döneminde göğüslerde meydana gelen aşırı şişkinlik ve dokunulamayacak kadar hassasiyet, vücuttaki östrojen ve progesteron hormonlarının hızla artış göstermesi nedeniyle beklenen bir durumdur. Bu hassasiyet genellikle ilk trimester boyunca devam edebilir ve vücudun süt kanallarını geliştirmeye başlamasının bir göstergesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin kaçıncı haftasında bebek kalp atışları duyulabilir?
Gebelik döneminde bebeğin kalp atışları genellikle ultrason muayenesi ile 6. hafta ile 8. hafta arasında duyulabilir. Doktorlar, transvajinal ultrason yöntemiyle 6. haftadan itibaren kalp atışını tespit edebilse de, karından yapılan muayenelerde bu süre birkaç hafta daha uzayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte göğüs ağrısı ve hassasiyeti nasıl hafifletilir?
Gebelikte göğüslerdeki ağrı ve hassasiyeti hafifletmek için en etkili yöntem, göğüsleri sıkmayan, balensiz, pamuklu ve destekleyici sporcu sütyenleri tercih etmektir. Ayrıca, gün içerisinde göğüslere yapılan ılık kompresler veya duş sırasında bölgeyi nazikçe rahatlatmak, ödemin yarattığı baskıyı azaltmaya yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktor neden gebelik muayenesine sıkışık gitmemi istedi?
Doktorun gebelik muayenesine sıkışık (dolu mesane ile) gitmenizi istemesinin temel nedeni, ultrason görüntüsünün daha net elde edilmesini sağlamaktır. Dolu mesane, rahmi yukarı doğru iterek ultrason dalgalarının daha kolay geçmesini sağlar ve özellikle erken gebelik haftalarında bebeğin ve kalp atışlarının çok daha belirgin şekilde görüntülenmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci gebelikte göğüs şişmesi ilk gebelikten farklı mı olur?
İkinci gebelikte göğüslerdeki değişimler, ilk gebeliğe göre çok daha erken başlayabilir ve daha şiddetli hissedilebilir. Bunun nedeni, meme dokusunun önceki gebelikten dolayı zaten bir hazırlık sürecinden geçmiş olması ve hormonlara verilen tepkinin vücut tarafından daha hızlı tetiklenmesidir; bu durum tamamen kişisel bir deneyimdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 385 göst.
4 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sevgi_2121 (261 puan) sordu
0 oy
0 cevap 131 göst.
9 Aralık 2024 Doğum kategorisinde Mimeas (55 puan) sordu
0 oy
4 cevap 564 göst.

1,512,231 soru

24,666,629 cevap

367,023 kullanıcı

...