26 haftalık gebeyim, sıcaktan iştahım yok, bebeğim zayıf kalır mı?

0 oy
814 göst.
26 Haziran 2021 Hamilelikte Beslenme kategorisinde (641 puan) sordu
Cok sicak ve iştahim hic yok sicaktan 1 2haftadir istahsizim cok az yiyorum  bunaldim rrsmen bebeyim zayif kalir mi?26 haftalik grbeyim sizler napiyosunuz bu haftada
Gebelik haftası 26

10 Cevap

0 oy
26 Haziran 2021 (3 puan) cevapladı
Ben ilk 4 ay hic bir sey yiyemedim cikartmaktan hic kilo alamadim o sebeple. Sonra mide bulantim gecince kendimi durduramadim. 29+4 teyim doktorum her gorusmemiz de azarliyor vallahi. Sen bebek icin gerekli vitaminlerini vucuduna al da gerisi onemli degil. Kilo almaman daha iyi sizin icin. Benim doktor insallah tansiyon sıkıntın cikmaz diyor. 
-Reklam-
0 oy
26 Haziran 2021 (194 puan) cevapladı
Çok şişkinlikvar 24 haftalığım az bile yesem çok rahatsız oluyorum nefes alamıyorum meyve bile şişiriyo çok zorlanıyorum 
0 oy
26 Haziran 2021 (348 puan) cevapladı
Ceviz, kaşar peyniri muz ye bunlar mide bulantısı yapmaz aksine bulantını alır. Ayrıca bebeğe de kilo aldırır... 
0 oy
26 Haziran 2021 (900 puan) cevapladı
Benim gayet yerinde ilk günden beri

Meyve kuru yemis kefir falan icin sizde en azından besleyici şeyler
0 oy
26 Haziran 2021 (1,310 puan) cevapladı
Bende çok istahsizim ve bebgimin kilosu çok az geriden geliyor elinden geldiğince yemeye çalış 
0 oy
26 Haziran 2021 (709 puan) cevapladı
Şu sıralar benimde iştahım yok ya az az da olsa atıştırcaz yapcak bişey yok çok yiyince bebek çok kilo alır ya da az yiyince az kilo alır diye bi kaide yok rahmimize düştüğü andan belli zaten kaç kilo doğacağı genetikle alakali 
0 oy
26 Haziran 2021 (503 puan) cevapladı
Haftamiz ayni bende yemeye karsi degilde meyveye karsi bi istah var durmaksizin meyve dondurma yiyorum  yemekte yiyorum ama olmasada olur
0 oy
26 Haziran 2021 (309 puan) cevapladı
Canim bende 37+4haftaligim 2 haftadr sıfır iştah bide bnm oğlum 10 gun kadar geriden geliyor bende cok korkuyorm iyice zayıflar diye ama zorlasamda yiyemiyorm 
0 oy
26 Haziran 2021 (158 puan) cevapladı
Bende 25+3üm 23e kadar normaldi istahim ama suan acayip istahim var ama yiyince sanki tansiyonum dusuyor sislik yapiyor ve nefes almakda zorlaniyorum resmen ya
0 oy
26 Haziran 2021 (641 puan) cevapladı
Benim yememem bulantiyla alakali falan digil canm bulantkm yok zaten hersey yiye bilitim ancak sicaklardan dolayi yiyrmiyorum cok zorluyorum ana olmuyo sadece meyve su iciyorum buda bebeyim kilo almaz diye korkuyrum  

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

26 haftalık gebelikte iştahsızlık bebeğin gelişimini olumsuz etkiler mi?
26 haftalık gebelikte yaşanan kısa süreli iştahsızlık, genellikle bebeğin gelişimini doğrudan olumsuz etkilemez çünkü vücudunuz önceden depoladığı besin kaynaklarını kullanır. Ancak iştahsızlık süreci 2 haftayı geçtiyse ve kilo kaybı yaşanıyorsa, bebeğin sağlıklı gelişimi için mutlaka doktorunuzla görüşerek besin değerleri yüksek, küçük porsiyonlu öğünler planlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sıcak havalar iştahı neden keser ve nasıl başa çıkılır?
Sıcak havalar vücudun sindirim sistemini yavaşlatarak tokluk hissini artırabilir ve hamilelikteki hormon değişimleriyle birleşince iştah kaybına neden olabilir. Bu süreçte iştahınızı açmak için ağır ve sıcak yemekler yerine soğuk çorbalar, taze meyveler, yoğurtlu soğuk içecekler ve bol su tüketerek vücudunuzu serin tutmaya odaklanmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ikinci trimesterinde iştahsızlık durumunda neler yenmelidir?
İştahsızlık döneminde midenizi yormayan ancak besleyiciliği yüksek gıdalara yönelmek önemlidir. Protein ihtiyacını karşılamak için yoğurt, peynir, haşlanmış yumurta gibi hafif gıdalar; vitamin ihtiyacı içinse su oranı yüksek karpuz, salatalık ve soğuk sebze yemekleri tercih edilmelidir. Az az ama sık aralıklarla beslenmek kan şekerinizin düşmesini engelleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştah kaybı ne zaman doktora danışılmalıdır?
İştahsızlık beraberinde hızlı kilo kaybı, aşırı halsizlik, baş dönmesi veya idrar renginde koyulaşma gibi dehidrasyon belirtileri getiriyorsa mutlaka bir uzmana danışılmalıdır. Ayrıca 2 haftadan uzun süren ve bebeğin hareketlerinde azalmaya yol açan beslenme yetersizlikleri, doktorunuz tarafından takip edilerek gerekli vitamin veya mineral takviyeleriyle desteklenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
26 haftalık gebelikte bebek gelişimi için günlük alınması gereken kaloriler nelerdir?
26 haftalık gebelikte bebek hızla büyüdüğü için ikinci trimesterde günlük yaklaşık 300-350 ekstra kaloriye ihtiyaç duyulur. İştahsızlık döneminde bu kaloriyi tek bir öğünde almak yerine, gün içine yayılmış 5-6 küçük öğünle tamamlamak hem mide bulantısını engeller hem de bebeğin ihtiyaç duyduğu enerjinin sürekli karşılanmasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 552 göst.
0 oy
4 cevap 289 göst.

1,512,438 soru

24,669,161 cevap

367,160 kullanıcı

...